Festivaluri concurs muzica 2020


duminică, 29 iunie 2014

Regulament - Concursul "Festivalul Tinereții" , 11-17 august 2014, Jupiter - Mangalia

1 .Muzică ușoară    - regulament
                                 - formular de înscriere
                                 - fișa de prezentare
                                 - declarație

2. Creație               - formular de înscriere

3. Folclor                 - regulament
                                - formular de înscriere
                                - fișa de prezentare

Muzică ușoară

Regulamentul Concursului  International de Muzica Usoara „Festivalul Tineretii” atelier de lucru   editia a  X-a , 11-17 august   2014

Asociaţia Culturală Daria’S, deţinatoare a licenţei si Manifest Events SRL, în parteneriat cu Primăria Municipiului Mangalia, organizează în perioada 11-17 august   2014 la Casa de Cultura a Orasului Mangalia,  Festivalul International de Muzică Usoara “Festivalul Tineretii” deschis tinerilor din ţara şi din strainatate cu vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -25 ani; sectiunea creatie 9-25 ani, având ca scop descoperirea şi lansarea de noi talente inclusiv reprezentanţi ai comunitătilor interetnice din România. In finala, vor participa 15 concurenti pe fiecare categorie de varsta.

Organizatorii pot mari numarul de participanti cu pana la 10 concurenti in cazul in care mai multi candidati se vor califica la punctaj egal.

Organizatori
Organizatori: Asociaţia Culturală Daria’S, Manifest Events S.R.L. in parteneriat cu Primaria Municipiului Mangalia.
 
Perioada  11-17 august   2014, Casa de Cultura a Orasului Mangalia

Scopul concursului
•    Concursul îşi propune să încurajeze creaţia de cântece pentru tineret şi să contribuie la descoperirea şi lansarea de tineri interpreţi de muzică uşoară, români şi străini. Totodată festivalul îşi propune să readucă în atenţia turiştilor români şi străini staţiunea Jupiter - Mangalia cu un potenţial deosebit.
•    Concursul se desfăşoară sub sigla „Festivalul Tinereţii”, marcă protejată OSIM nr.66608

Condiţii de participare

•    Concursul se va desfăşura pe două secţiuni distincte – Secţiunea interpretare şi Secţiunea prezentare de
melodii noi în primă audiţie, fiind organizat pe bază de preselecţii ce vor avea loc în diferite oraşe ale ţării şi vor preceda etapa finală organizată la Bucuresti unde vor participa doar concurentii aflati in situatia de baraj.
Participarea la sectiunea de INTERPRETARE  si CREATIE a concursului implică auditie la înscriere, donatie  în valoare de 100 ron si pentru concurentii străini inclusiv Republica Moldova 100 euro. Contravaloarea auditiei este nerambursabilă, iar plata acesteia se  efectueaza până în ziua preselecţiei, în contul: ASOCIATIA CULTURALA DARIA’S , CIF 18550961 / 2006, cont: RO49RNCB0067038797390001 deschis la B.C.R. Sucursala Doctor Felix, sau la locul preselectiei.

•    Cheltuielile de deplasare, cazare şi întreţinere pe perioada etapei de preselecţie sunt suportate de candidat.
•    Concurenţii străini nu sunt obligaţi să se prezinte la preselecţia organizată la Bucureşti, fiind selecţionaţi de către juriul de preselecţie pe baza materialelor trimise pâna la 20.07.2014.
•    Organizatorii îşi rezervă dreptul de a decide, în funcţie de calitatea celor înscrişi, numărul concurenţilor români şi străini.
•    Criteriile de jurizare, ca şi sistemul de jurizare sunt stabilite şi comunicate de organizator atât juriului cât şi candidaţilor. Centralizarea rezultatelor finale este făcută de organizator.
•    Lista candidaţilor admişi în faza finală va fi în ordine alfabetică, indiferent de punctajele intermediare şi finale.
•    Concurentii care au castigat trofeul festivalului nu mai pot participa in concurs.
Organizatorul are dreptul să stabilească rezerve pe lista finaliştilor, pentru situaţiile în care un finalist, din diverse motive, nu mai poate participa.
Organizatorii au dreptul exclusiv de a folosi în transmisiuni radio şi TV, de a edita şi exploata cântecele prezentate în competiţie de către concurenţi, cu respectarea drepturilor de autor. Acordul compozitorilor, textierilor, şi/sau producătorilor este certificat prin semnarea formularului de înscriere.
Organizatorii festivalului isi rezerva dreptul de a televiza, radiodifuza, fotografia, filma şi înregistra toate prestaţiile din cadrul etapelor concursului, inclusiv gala. În această situaţie, candidaţii nu beneficiază de onorarii, drepturile fiind cedate in declaratia existenta la dosarul candidatului. 
Secţiunea interpretare
•    Concursul de interpretare este deschis soliştilor vocali, cetăţeni români sau străini, cu vârsta între 6 – 9 ani, 10 – 14 ani, 15 - 25 ani. În competiţie se pot înscrie solişti şi grupuri.
•    Cântecele vor fi interpretate live, cu acompaniamentul asigurat pe suport digital (negativ).
•    Concurenţii vor trebui să propună un număr de 2 (doua) melodii, acestea putându-se incadra în orice gen de muzică uşoară. Melodiile pot apartine  repertoriului românesc sau internaţional.
•    Preselecţia va fi publică, iar concurentul va interpreta un singur cântec stabilit de juriu din cele doua propuse la înscriere. Interpretarea vocală la preselecţie va fi live, cu negativul pe CD. La acordarea notei, juriul va avea în vedere atât calităţi vocale cât şi scenice (costumaţie, mişcare, coregrafie). 

Preselectie:
Prima etapa a preselectiei se face online pe baza materialelor audio si video transmise de concurenti.
•    Etapa I. Cantecele vor fi notate cu admis sau respins.Vor intra in etapa a 2-a, cantecele care vor obtine mai mult de 50% calificativ admis
•  Etapa a II-a. Vor fi stabilite in ordine descrescatoare primele douazeci de cantece in functie de numarul calificativelor admis, acordate de membri juriului. In situatia in care pe ultimele doua locuri sunt mai multe cantece care au acelasi numar de calificativ admis, presedintele juriului va stabili care dintre acestea vor fi prezente in festival.
In concurs
•    Membrii juriului vor acorda note de la 1 la 10, putand sa acorde si jumatati de punct (6,5;7,5…)
•    Clasamentul va fi alcatuit in functie de ordinea descrescatoare a mediilor notelor acordate interpretilor pe grupe de varsta.
•    Criteriile de jurizare vor avea în vedere calităţile vocale, tehnica vocală, tehnica interpretativă, prezenţa scenică, perspectiva de a avea o carieră în domeniu.
•    Notarea pieselor se va face de catre fiecare membru al juriului pe un formular special, imediat dupa interpretarea piesei in concurs. Centralizarea rezultatelor se va face la Jupiter  - Mangalia de catre organizatori.
•    Deciziile juriului sunt definitive si de necontestat.


Secţiunea creatie  (creaţii noi în primă audiţie)
•    Secţiunea de prezentare a creaţiilor noi în primă audiţie este deschisă soliştilor vocali, cetăţeni români sau străini, cu vârsta între 9 şi 25 ani.
•    Creaţiile înscrise pot face parte din oricare categorie de muzică uşoară.
•    Creaţiile înscrise la această secţiune, cu texte traduse  în limba română, trebuie să fie efectiv în primă audiţie, respectiv să nu fi fost prezentate în nici o reprezentaţie publică şi să nu fi fost difuzate pe nici un post de radio sau televiziune, de stat sau privat, naţional sau local.
Nu pot fi înscrise în acest concurs creaţiile care sunt subiectul unui contract discografic. Pentru autorii melodiilor şi textelor, consacraţi sau debutanţi, nu se impun limite de vârstă. Nu există restricţii iniţiale la numărul de creaţii propuse de un compozitor. La etapa finală se admit maxim 3 prezenţe pentru un compozitor, în interpretări diferite.
•    Creaţiile vor fi prezentate pe CD, pozitiv şi negativ, cu grup vocal (dacă este cazul) şi nu pot depăşi durata de 4 minute. Cântecul va fi interpretat live, cu acompaniamentul asigurat pe suport digital (negativ).

Înscrierea la concurs – preselecţii pentru sectiunile  concursului:  interpretare 6 – 9 ani, interpretare 10 – 14 ani, interpretare 15 – 25 ani, creatie 9 – 25 ani.
Pentru înscriere, fiecare candidat va prezenta / trimite (până la data preselecţiei) un dosar care va conţine:
Secţiunea interpretare
•    fişa de înscriere completată de către participant, cu specificarea categoriei la care participă la preselecţie
•    copie după chitanţa de achitare a auditiei, donatie  (în valoare de 100 ron, nerambursabilă, iar pentru concurentii din strainatate auditia, donatie  este de 100 euro);
•    copie după cartea de identitate/CI sau certificatul de nastere;
•    fotografii artistice color pe suport digital: bust, profil, prim plan (CD);
•    CD-ul conţinând cele 2 piese propuse pentru concurs. Piesa selectata pentru faza finala a festivalului la preselectie si jurizata va fi aceeasi pe toata perioada festivalului. Piesele se predau in format audio CD iar in cazul in care sunt predate in format MP3, sa aiba minim 320 KBPS. In cazul in care concurentul solicita schimbarea piesei, aceasta se poate daca concurentul achita donatie auditia de 100 ron.
Dosarul se prezintă/expediază la sediul Asociatiei Culturale Daria’S din Str. Gorunului nr. 21, sector 1, Bucuresti, cod 012625.  Materialele din dosarul de înscriere nu sunt returnabile.

Secţiunea prezentare de creaţii noi în primă audiţie
•    formularul de înscriere a creaţiei completat de autori, interpret şi producători.
•    copie după chitanţa de achitare a donatiei auditie (în valoare de 100 ron, nerambursabilă, iar pentru concurentii din strainatate auditia, donatia  este de 100 euro)
•    CV artistic al autorului, cu set de fotografii artistice color ale interpretului  şi autorului
•    caseta DAT/CD cu creaţia, pozitiv şi negativ, partitura, trei copii ale textului (piesele prezentate nu vor depăşi durata de 4 minute).
Piesele compozitorilor străini vor fi selecţionate pe baza materialelor trimise.
La concurs pot participa tineri din diaspora care sunt laureaţi ai concursurilor de profil din zonele pe care le reprezintă, într-un număr stabilit de juriu, fără a se prezenta la preselecţie.
Cazarea, masa si contravaloarea transportului pe timpul preselecţiilor sau a fazei finale a preselectie vor fi suportate de către concurenţi.
În cazul unor acuzaţii ulterioare de plagiat, autorul este direct şi în totalitate responsabil; organizatorii sau juriul nu poartă nicio răspundere într-o asfel de situaţie.
Pe perioada festivalului, organizatorilor le revine dreptul exclusiv de a folosi cântecele prezentate în competiţie de către concurenţi pentru transmisiuni radio şi TV sau de a le edita şi exploata ca atare, cu respectarea dreptului de autor. Compozitorii, textierii, şi/sau producătorii vor semna pe formularul de înscriere acordul lor în acest sens. Piesele admise în concurs vor fi supuse unor contracte de editare şi cesionare de catre organizator.
Nerespectarea acestor condiţii conduce la eliminarea din concurs, indiferent de etapa de desfăşurare a evenimentului. Lista creaţiilor admise în finală va fi prezentată în ordine alfabetică, fără specificarea punctajelor şi a ierarhiei finale rezultate. Pe lângă lista admişilor, organizatorii trebuie să realizeze şi o listă cu rezerve, aprobate de juriu. Aceste rezerve sunt folosite în cazurile în care: interpreţii nu pot presta servicii din motive medicale, se retrag din concurs, încalcă regulamentul, sau în diverse situaţii de forţă majoră.
Dosarul se va expedia pe adresa Asociaţia Culturală Daria’S cu sediul in Bucureşti, Str. Gorunului nr.21, sector 1, cod 012625 până la data de 20 iulie 2014 ultima zi de preselectie sau la locul preselectiei. Preselectia finala va avea loc in data de 25 iulie 2014 la Bucuresti. La preselectia finala vor participa doar concurentii care sunt la baraj. Materialele din dosarul de înscriere nu sunt returnabile. Contravaloarea auditiei este nerambursabilă, iar plata acesteia se efectueaza până în ziua preselecţiei, în contul: ASOCIATIA CULTURALA DARIA’S , CIF 18550961 / 2006, cont: RO49RNCB0067038797390001 deschis la B.C.R. Sucursala Doctor Felix, sau la locul preselectiei.



Regulamentul Concursului poate fi consultat la adresa de web www.festivalultineretii.ro, la Direcţiile Judeţene pentru Cultură şi Culte, Centrele de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale, Şcolile Populare de Arte şi Meserii, Casele municipale şi orăşeneşti de cultură din întreaga ţară, la secretariatele instituţiilor de învăţământ superior (cu profil muzical sau cu alte profile) sau ale teatrelor muzicale.
Desfăşurarea concursului


Oraşele şi datele la care se vor desfăşura preselecţiile vor fi făcute cunoscute prin site-ul concursului precum şi prin alte mijloace de informare.
Etapa finală a preselectiei se va desfăşura în  Bucuresti.
Desfăşurarea festivalului va avea următoarea succesiune:
In data de 11 august  2014 va avea loc tragerea la sorti, in statiunea Jupiter - Mangalia.

•    ziua 1: 11 august  cazarea si tragerea la sorti
•    ziua 2: 12 august  Secţiunea de interpretare  categoria de vârstă 6 -  9 ani  / 10  -14 ani + Recital
•    ziua 3: 13 august  Secţiunea de interpretare  categoria de vârstă  15 – 25 ani + recital
•    ziua 4: 14 august  Secţiunea de prezentare a creaţiilor în primă audiţie + recitaluri
•    ziua 5: 15 august  Sectiunea  folclor categoria de vârstă 6 - 9 ani / 10  -14 ani + instrumental + recital
•    ziua 6: 16 august  Secţiunea folclor   categoria de vârstă  15 – 25 ani  + instrumental + ansambluri artistice
•    ziua 7: 17 august  Gala Laureaţilor muzica usoara si folclor  + Recitaluri
Condiţiile de prezentare

•    Interpreţii se vor prezenta în concurs cu piesa în varianta negativ orchestral pe suport digital (DAT), interpretarea vocală fiind obligatoriu redată pe viu. Negativul orchestral poate conţine voci de susţinere (grup vocal) cu condiţia ca acestea să nu includă dublaje la linia vocală principală.
•    Fiecare concurent prezent la această secţiune poate aduce pe scenă orice susţinere artistică pe care o crede necesară (grup vocal, grup de acompaniament, dansatori etc.) pe propria cheltuială, dacă obţine acordul artistic al organizatorului.

În urma preselecţiei juriul va admite în concurs un număr de 20  concurenţi pentru fiecare categorie de la secţiunea interpretare, respectiv 20 concurenţi la secţiunea creaţie. Ordinea intrării în concurs este hotărâtă de organizator din considerente legate de spectacol şi nu poate fi supusă contestării. Concurenţii vor respecta întocmai precizările organizatorilor cu privire la intrarea în concurs şi repetiţii.
Repertoriul
Cântecele interpretate  la preselecţie pot face parte din orice categorie de muzică uşoară. Candidaţii selectaţi după înscriere se vor prezenta în faţa juriului de preselecţie cu piesa compusă de autori consacraţi sau debutanţi, în limba română, sau o piesă din repertoriul românesc şi una din repertoriul internaţional.
Obligaţiile participanţilor

1. Să respecte clauzele regulamentului festivalului.
2. Să semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator.
3. Să semneze contractele de participare. Orice abatere de la oricare dintre aceste obligaţii duce automat la eliminarea din concurs, fără drept de apel.
4. Pe durata participării în concurs candidaţilor le este interzis să contacteze membrii juriului.
5. Cheltuielile de transport, cazarea şi masa pe perioada festivalului vor fi suportate de către concurenţi.
6. Să respecte regimul pentru traseul firesc al oricărei revendicări prin manifestarea în scris a nemulţumirii sub forma CONTESTAŢIEI ( când este cazul şi faptul este motivat, argumentat, etc.)

Auditia pentru  participare concurs este donatie  de 100 ron si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la Jupiter - Mangalia. Coregrafia este asigurata de organizator, este obligatorie donatie si costa 100 ron. Concurentii vor dona 100 ron pentru filmarea si promovarea concursului.
Orice abatere de la oricare dintre aceste obligaţii, duce automat la eliminarea din concurs, fără drept de apel.
Obligaţiile organizatorilor
1. Organizează, pune la dispoziţie sala de spectacole, spaţiile de repetiţie şi cabinele necesare desfăşurării festivalului
2. Asigură buna desfăşurare a preselecţiilor şi imparţialitatea acestora
3. Asigură paza şi protecţia pe toată durata festivalului, inclusiv in timpul repetiţiilor, prin interzicerea accesului presei si a fotoreporterilor in culisele scenei, cu excepţia televiziunii şi a radioului acreditate
4.
Asigură corectitudinea centralizării voturilor pentru clasamentele parţiale şi finale
5. Asigură premiile acordate pe diferite secţiuni
6. Premiile pot fi in bani, servicii sau produse.
7. Asigură cazare, masă şi transport pentru reprezentanţii organizatorului, producătorului şi a invitaţilor care participă la preselecţii.
8. Cazarea, masa si transportul concurentilor pe intreaga durata a festivalului este suportata de catre acestia.
9. Acreditări: În vederea acreditării, instituţiile media vor transmite o cerere de acreditare online pe www.festivalultineretii.ro sau la Ofiţerul de Presă. Se acreditează un reporter şi un fotoreporter de instituţie media. Primele 7 de acreditări depuse vor beneficia de cazare şi masă (in camere duble).

Specificam ca acesta este un concurs si nu este organizat in regim de tabara. Responsabilitatea participarii concurentului minor cade in sarcina tutorelui legal,  a insotitorului si nu a organizatorilor.
Juriul
Juriul se compune din personalităţi de marcă ale muzicii uşoare româneşti şi internationale, membri ai Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor, redactori radio, TV, personalităţi culturale locale. Activitatea juriului va fi coordonată de un Preşedinte, desemnat dintre membrii acestuia. Preşedintele juriului de concurs se va afla şi în juriile ce vor asigura preselecţiile.  La sectiunea creatie in cazul in care un membru al juriului are piesa in concurs, acesta nu va acorda nota, in acest caz nota acordata de presedintele de juriu se va dubla.
Daca presedintele de juriu are o piesa in concurs, acesta nu va nota melodia respectiv, ci se va lua nota maxima si minima de la ceilalti membrii ai juriului si se va face o medie intre acestea, rezultand nota finala.
Criteriile de jurizare vor avea în vedere calităţile vocale, tehnica vocală, tehnica interpretativă, prezenţa scenică, perspectiva de a avea o carieră în domeniu. Deciziile juriului sunt inapelabile. Juriul poate decide sa nu acorde unul din premii.

 •    Relaţii suplimentare se pot obţine la telefonul 0731.468.914 zilnic între orele  12 – 16, persoana de contact Stoica Viorel, e-mail
office@festivalultineretii.ro  .
Descarca fisa de inscriere in Festivalul de Muzica Usoara, Jupiter – Mangalia 2014



FORMULAR DE INSCRIERE 
SECTIUNEA INTERPRETARE
NR. …………..

NUMELE IMPRESARULUI ………………………………………
Numele firmei ………………………………………………………
Adresa firmei…………………………………………………………
Telefon …………………………………………………………………
Fax ……………………………………………………………………
E–mail …………………………………………………………………

NUMELE INTERPRETULUI: .........................................................
          DATA NASTERII: ...................................................................
          CNP (COD NUMERIC PERSONAL):………………………
          ADRESA:………………………………………………………
          TELEFON:……………………………………………………
          PASAPORT sau CI SERIA,  NR ……………………………
NUMELE DE SCENA…………………………………………
TELEFON/FAX ………………………………..........................
E-MAIL …………………………………………………………
INFORMATII LEGATE DE CANTEC:
TITLU…………………………………………………………
DURATA………………………………………………………
COMPOZITOR............................……………………………
TEXTIER....................………………………………………
DREPTURI DE AUTOR……………………………………

     CV (CURRICULUM VITAE) : Se va atasa ca anexa.

Subsemnatul,.........................................................., ma inscriu la Festivalul International de Muzica Usoara ”Festivalul Tineretii”, atelier de lucru 11-17 august   2014. Am citit regulile si conditiile festivalului si sunt de acord sa le respect. De asemenea, confirm ca informatiile furnizate in acest formular sunt adevarate si exacte.

Semnatura interpretului………………     Semnatura impresarului.................
Data ………………                               Data………………
                                      

IMPORTANT: Formularele se completeaza cu majuscule! Va rugam sa va asigurati ca ati completat si trimis declaratia! 


  Fisa de prezentare muzica  usoara

Nume:  .......................................

Prenume:  .....................................

Data nasterii / varsta: ........................

Grupa de varsta: .....................................

Numele piesei : .....................................

Compozitor : ...............................................

Textier : .........................................

Sectiunea (creatie/ interpretare/grup) :  ................................

Forma de invatamat, clasa : ...................................................

Cine v-a descoperit : ...........................................................

Profesor in prezent : .....................................................

Ce calitati considerati ca aveti : .....................................................

Ce defecte considerati ca aveti: ..........................................

Hobby –uri:

3 concursuri la care ati participat in ultimul an /plusuri si minusuri in organizarea lor : .............................................................

Ce ati face pentru un viitor in muzica:  .....................................

Descrieti muzica in cateva cuvinte:  ...................................................

Unde va vedeti peste 5 ani: ...........................................

          Donatie  de participare la Festivalul Tineretii atelier de lucru  2014 este 100 ron care trebuie platita in contul: ASOCIATIA CULTURALA DARIA’S , CIF 18550961 / 2006, cont: RO49RNCB0067038797390001 deschis la B.C.R. Sucursala Doctor Felix, pana in data de 20 iulie 2014. Va rugam sa atasati poza dumneavoastra:
Completarea fiecarei rubrici este obligatorie.
Aceste informatii vor fi folosite in prezentarea participantilor la Festivalul tineretii 2014


FESTIVALUL INTERNATIONAL DE MUZICA
“FESTIVALUL TINERETII” – atelier de lucru , editia a X–a, 11-17 august   2014

DECLARATIE

Eu, subsemnatul ……………............................. , 
      declar ca:

1. Am citit regulile, obligatiile Festivalului si le voi respecta.
2. Detin drepturile de autor pentru cantecul si materialele trimise (postere, CD, caseta audio, caseta video) si sunt de acord ca Producatorul - Asociatia Culturala Daria’S, S.C.Manifest Events S.R.L. sa le poata folosi drept materiale de promovare pe parcursul festivalului, ori de cate ori este nevoie;
3. Sunt de acord ca toate materialele predate pentru inscriere sa nu fie returnate;
4. Voi furniza un certificat medical / alte documente in cazul in care nu  voi mai putea participa la festival. Aceste situatii vor fi analizate de catre organizatori si vor fi luate masuri oficiale.
5. Sunt de acord cu datia de preselecţie de 100 RON, conform regulamentului.
Sunt de acord cu donatia de participare in concurs este de 100 RON si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la Jupiter - Mangalia.
6. Voi trimite toate materialele pentru a fi folosite pentru spectacol, pana la data de 20 iulie 2014; absenta vreunui material aduce dupa sine descalificarea;
7. Voi participa la toate intrunirile, conferintele de presa, precum si la partile oficiale din program.

Semnatura Interpretului………     Semnatura Impresarului 

Data ………...                                Data……………

IMPORTANT:  Asigurati-va ca ati completat si trimis Formularul de inscriere!



                                                    Creație   

                        Formular de Inscriere Sectiunea Creatie atelier de lucru  Nr. ……
                                                                                                               
          Titlul cantecului: ………………………………………………………….                    
           Durata: …….                                                                                                       
         Compania/ Casa de productie: ……………………..…………………………

       Compozitor

           Nume: ……………………………..………….  Prenume ………………..……………………..               
           Data nasterii:……………………… Locul nasterii: ……………………………………
           SEX: ……………………………… Nationalitate: …………………………………
           Adresa: ……………………………………................................Tara:…………………
           TEL: …………………………… FAX: ………………………… E-MAI: ……………
           Pasaport / CI seria  ……...…….  Numar: ………………………………………

           Textier

            Nume: …………………………....…. Prenume: …………………….....
           Data nasterii: …………………… Locul nasterii: ………………………
           SEX: ……………………………… Nationalitate: ………………………
           Adresa: ……………………………………………............ Tara: ...……..
           TEL: …………………………… FAX:………………………… 
           E-MAI: ……………………………..
           Pasaport / CI seria ……………. Numar: ………………………………………….

Interpret

           Nume: …………………………........…. Prenume: ………………………………
           Data nasterii: ……………………… Locul nasterii: …………………………………..
           SEX: ……………………………… Nationalitate: ……………………………….
           Adresa: …………………………………………………….................Tara:… ……
           TEL: …………………………… FAX: ………………………… 
           E-MAIL:……………………………..
           Pasaport / CI seria ……………… Numar: …………………………………………

            Va rugam sa anexati CV al Compozitorului, Textierului si Interpretului.

*Acceptam regulile si conditiile concursului „Festivalul Tineretii” 11-17 august   2014 si garantam organizatorilor urmatoarele drepturi:

-     Transmiterea la radio;
-          Producerea si distribuirea audio si video a materialelor cantecului inscris;
-          Folosirea in scop promotional a materialelor trimise de concurenti.

             Semnaturi:
Compozitor: ………………Textier: ……….…… Interpret: ……………

             Producator/ Casa de productie:……………………………………………





FOLCLOR

Regulament Festival de Muzică Populară  atelier de lucru  2014

1. Structura festivalului
Asociaţia Culturală Daria’S, deţinatorul licenţei, si Manifest Events S.R.L., în parteneriat cu Primăria Municipiului Mangalia, organizează în perioada 11-17 august  septembrie   2014 festivalul de muzică populară deschis tinerilor din ţara şi din strainatate cu vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 - 25 ani, având ca scop descoperirea şi lansarea de noi talente, inclusiv reprezentanţi ai comunitătilor interetnice din România. In finala vor participa 15  concurenti pe fiecare categorie de varsta.
Organizatorii pot mari numarul de participanti cu pana la 10 concurenti in cazul in care mai multi candidati se vor califica la punctaj egal.
Festivalul se desfăşoară pe secţiuni:
•    Secţiunea solişti vocali
•    Secţiunea solişti instrumentişti
•    Secţiunea dansuri populare;
2. Perioada 11-17 august   2014  in statiunea  Jupiter  - Mangalia
3. Scopul Festivalului
Festivalul îşi propune să descopere, să încurajeze şi să promoveze tinerele talente din domeniul interpretării şi creaţiei muzicii tradiţonale româneşti, să dezvolte relaţiile culturale interetnice, să păstreze identitatea culturală a fiecărei etnii şi să promoveze valorile acestora pe plan naţional şi internaţional.
4. Preselecţia Festivalului de Muzică Populară
Asociaţia Culturală Daria’S, detinatorul licenţei, şi Manifest Events S.R.L. organizează preselectiile în ţară conform unui grafic de desfăşurare care va fi adus la cunoştinţă de către organizatori prin afişarea pe site-ul acestuia şi prin alte mijloace de informare: inspectorate şcolare, şcoli populare artă, centre de creaţie, palatele copiilor, centre studenţesti, mass-media: radio, televiziune.
Înscrierea la concurs:
În vederea participării la Festivalul de Muzică Populară, fiecare solist participant va completa si va atasa la dosar:
- Fişa de înscriere, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
- Declaraţia, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
- Piesa acompaniată de orchestră, partiturile sau materialul muzical înregistrat pe suport audio, fiind pregătiţi să interpreteze live doua piese (o doină şi o piesa ritmată)
- Copie dupa cartea de identitate, certificat de nastere, pasaport (dupa caz)
- CV
- Fotografii in costum popular
- donatie de auditie
Dosarul se va expedia pe adresa Asociaţia Culturală Daria’S cu sediul in Bucureşti, Str. Gorunului nr.21, sector 1, cod 012625 până la data de 20 iulie 2014 ultima zi de preselectie sau la locul preselectiei. Preselectia finala va avea loc in data de 25 iulie 2014 la Bucuresti. La preselectia finala vor participa doar concurentii care sunt la baraj.

Preselecţia se va desfăşura în două etape
Etapa I preselectia zonala:

Prima etapa a preselectiei se face online pe baza materialelor audio si video transmise de concurenti.
Concurentii vor  transmite  2 piese, o doina si o piesa ritmata.
Concurentii pot participa la preselectie in una din zonele de preselectie afisate pe site. La preselectie concurentii trebuie sa se prezinte in costum popular.
Etapa  II preselectia finala:
- In urma centralizarii notelor la nivel national, in faza de preselectie finala se vor prezenta doar concurentii care intra la baraj. Pe site-ul festivalului www.festivalultineretii.ro vor fi afisati concurentii calificati in faza finala la Jupiter - Mangalia si concurentii care vor participa la faza finala de preselectie de la Bucuresti. Concurentii care nu se regasesc pe tabelul afisat pe site in urma centralizarii notelor nu sunt calificati. Concurentii care nu sunt calificati pot participa in tabara muzicala organizata pe perioada festivalului. Conditiile de participare in tabara sunt afisate pe site.
 Participantii din tabara au acces gratuit in Casa de Cultura a Orasului Mangalia .
Secţiunea dansuri populare
Grupurile şi formaţiile de dansuri vor prezenta o suită de dansuri specifică zonei. Durata maxima 4-6 minute
Secţiunea grupuri vocale
Grupurile vocale vor prezenta, obligatoriu, două cântece. Durata maximă 3-5 minute.
Secţiunea instrumentală
Fiecare concurent va prezenta, obligatoriu, două piese (suite orchestrale) instrumentale, de factură diferită. Durata: minim 5 minute, maxim 8 minute.

Auditia preselectiei, donatie  in suma de 100 RON este nerambursabilă, iar plata acesteia se efectueaza până în ziua preselecţiei, catre: ASOCIATIA CULTURALA DARIA’S , CIF 18550961 / 2006, cont: RO49RNCB0067038797390001 deschis la B.C.R. Sucursala Doctor Felix, sau la locul preselectiei. Pentru grupuri sau ansambluri artistice pana la 10 persoane se achita o donatie de 30 ron /persoana, peste 10 persoane se achita o donatie de 25 ron /persoana.

ÎN ATENŢIA CANDIDAŢILOR:
Condiţiile de participare la secţiunile festivalului sunt următoarele:
•    participanţii NU trebuie să fi obţinut Marele Premiu la o ediţie anterioară a acestui festival;
•    pot participa la concurs numai interpreţi amatori, fără să fie angajaţi cu carte de muncă la un ansamblu artistic profesionist;
•    vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -25 ani;
•    repertoriul din zona folclorică de provenienţă a concurentului;
•    o piesă culeasă de concurent interpretată fără acompaniament orchestral (doină sau baladă);
•    o piesă autentică reprezentativă din zona etnofolclorică a concurentului interpretată cu acompaniament orchestral sau negativ;
•    este obligatoriu (va fi unul din criteriile de apreciere şi notare a interpreţilor) ca portul popular să corespundă zonei de provenienţă a repertoriului pe care concurentul îl expune în prestaţia artistică.

La preselecţie şi la concurs, participanţii se vor prezenta cu actul de identitate, fişa de înscriere completată şi partiturile cântecelor.
Ordinea intrării în concurs se stabileşte de către organizatori din considerente legate de spectacol şi nu poate fi supusă contestării.
În alegerea repertoriului se va ţine seama de autenticitatea pieselor folclorice, de valoarea artistică şi de diversitatea lor ritmică şi melodică.
5. Obligaţiile participanţilor
1.    Să respecte clauzele regulamentului festivalului.
2.    Să semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator care face parte  integrantă din prezentul  regulament.
3.    Să semneze contractele de participare – care face parte integrantă din prezentul regulament.
4.    Pentru orice neînţelegere, incident, etc. se impune contactul direct cu reprezentantul organizatorilor sau cu preşedintele juriului pentru o soluţionare pe cale amiabilă.
5.    Să respecte regimul pentru traseul firesc al oricărei revendicări prin manifestarea în scris a nemulţumirii sub forma CONTESTAŢIEI ( când este cazul şi faptul este motivat, argumentat, etc.)
Orice abatere de la oricare dintre aceste obligaţii duce automat la eliminarea din concurs, fără drept de apel.

Donatia de participare concurs este de 100 ron si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la Jupiter - Mangalia. Concurentii vor dona 100 ron pentru filmarea concursului.
6. Obligaţiile organizatorului
1.    Organizează şi pune la dispoziţie sala de spectacole, spaţiile de repetiţie şi cabinele necesare desfăşurarii festivalului;
2.    Asigură buna desfăşurare a preselecţiilor veghind la imparţialitatea acestora;
3.    Asigură paza şi protecţia pe toată durata festivalului, inclusiv pe timpul repetiţiilor;
4.    Asigură corectitudinea centralizării voturilor pentru clasamentele parţiale şi finale;
5.    Asigură premiile secţiunilor în funcţie de gradul de atragere a sponsorilor.
6.    Asigură cazare, masă şi transport pentru reprezentanţii organizatorului, producătorului şi pentru invitaţii care participă la preselecţii.

7.   Cazarea, masa si transportul concurentilor pe intreaga durata a festivalului este suportata de catre acestia.
Specificam ca este vorba de participarea la un concurs international si nu este organizat in regim de tabara. Responsabilitatea participarii concurentului minor cade in sarcina tutorelui legal/ insotitor si nu a organizatorilor.
8.    Acreditări: În vederea acreditării, instituţiile media vor transmite o cerere de acreditare online pe www.festivalultineretii.ro sau la Ofiţerul de Presă. Se acreditează un reporter şi un fotoreporter de instituţie media. Primele 7 acreditări depuse vor beneficia de cazare şi masă in camere duble).
7. Juriul festivalului
Juriul este format din personalităţi de seamă din domeniul cercetării şi interpretării folclorului românesc (oameni de muzică, folclorişti, interpreţi celebri, redactori muzicali, profesori, dirijori) şi reprezentanţi ai organizatorilor.
Criterii de jurizare:
•    calitatea vocii şi a interpretării
•    autenticitatea şi valoarea artistică a pieselor
•    ţinuta scenică
•    frumuseţea şi autenticitatea costumului popular purtat de interpret
Centralizarea rezultatelor finale obţinute în urma preselecţiei este făcută de organizator.

Organizatorul are dreptul să numească rezerve pe lista finaliştilor, pentru situaţiile în care un finalist a încălcat regulamentul sau nu mai poate participa.
Deciziile finale ale juriului sunt definitive şi de necontestat.
 

8. Etapa finală. Desfăşurarea concursului
Festivalul de Muzică Populară se va desfaşură după urmatorul program:

In data de 11 august  2014 va avea loc tragerea la sorti, in Statiunea Jupiter  - Mangalia.

•    ziua 1: 11 august  cazarea si tragerea la sorti
•    ziua 2: 12 august  Secţiunea de interpretare  categoria de vârstă 6 -  9 ani  / 10  -14 ani + Recital
•    ziua 3: 13 august  Secţiunea de interpretare  categoria de vârstă  15 – 25 ani + recital
•    ziua 4: 14 august  Secţiunea de prezentare a creaţiilor în primă audiţie + recitaluri
•    ziua 5: 15 august  Sectiunea  folclor categoria de vârstă 6 - 9 ani / 10  -14 ani + instrumental + recital
•    ziua 6: 16 august  Secţiunea folclor   categoria de vârstă  15 – 25 ani  + instrumental + ansambluri artistice
•    ziua 7: 17 august  Gala Laureaţilor muzica usoara si folclor  + Recitaluri

Clasificarea interpreţilor se va face ţinându-se seama de autenticitatea şi valoarea artistică a repertoriului, calitatea interpretarii, ţinuta scenică şi costumul popular.
Concurenţii au obligaţia să respecte programul de repetiţii, spectacole şi alte activităţi care fac parte din programul Festivalului, orice abatere de la acest program ducând la descalificarea automată a concurentului.
Acompaniamentul orchestral se face cu negativ.
Ordinea intrării în concurs se stabileşte de către organizatori din considerente legate de spectacol şi nu poate fi supusă contestării.
Cheltuielile de cazare, masă şi transport pentru reprezentanţii organizatorului, producătorului şi invitaţilor din cadrul Festivalului vor fi suportate de organizator.

9. Premiile festivalului
Fiecare concurent  va primi diplomă de participare.  
Trofeul festivalului «Vasile Gliga» va fi acordat unui singur participant care a întrunit cel mai mare punctaj din partea juriului.

      Se vor acorda premiile I, II , III si cate 3 mentiuni pentru fiecare categorie de varsta.
                     - Trofeul festivalului  –  VIOARA «VASILE GLIGA»

Trofeul Festivalului se va acorda celui mai bun concurent, indiferent de secţiunea la care participă (solişti vocali sau instrumentişti)
Organizatorul poate oferi unul sau mai multe premii suplimentare in cazul in care gaseste sponsori.
Relaţii suplimentare se pot obţine la telefonul 0731468914 zilnic între orele  12 – 16, persoana de contact Stoica Viorel, email office@festivalultineretii.ro.
Descarca Fisa de inscriere la Festivalul de Muzica Populara


Asociaţia Culturala Daria’S
Bucureşti Str. Gorunului nr.21,
cod 012625 Sector 1 Bucureşti
Festivalul Internaţional al  Tinereţii” atelier de lucru -   secţiunea folclor
FIŞĂ DE ÎNSCRIERE

Nume şi prenume participant .......................................
Localitatea .......................................................…….....
Strada ..................................……………......., nr……,      
bloc….., etaj…......, ap…......,Judeţul…………….. 
CI seria …..... nr. ...……...   eliberat de sectia de poliţie ....,  
având  CNP……………………..........................................
Data naşterii ………………................... Vârsta…………
Telefon……………………..  E-mail……………………..............
Web ...................…………….

Instituţia pe care o reprezintă (daca este cazul)   ……………………………………………….

Acte necesare;
- Fişa de înscriere;
- Declaraţie;
- C.V
- Fotografii în format electronic JPG
- Copie CI…………………………………
- materialul necesar pentru fiecare tip de prestaţie artistică linia melodică pe suport audio (partituri, dacă există), CD-negativ

Semnatura                                                          Data

            ................................................                                               ..................................



Fisa de prezentare folclor


Nume: …..................................................................................

Prenume: ……………...........................................……………

Data nasterii / varsta: ………....................................................

Grupa de varsta: ......................................................................

Numele piesei : ……..........................................…………………

Sectiunea (interpretare) : ….........................………………………

Forma de invatamat, clasa : .....................…………………………

Cine v-a descoperit : ….......................................................………

Profesor in prezent: .....................…………………………..........

Zona folclorica (costum)……..........………………….....................

Ce calitati considerati ca aveti : ..............................................

Ce defecte considerati ca aveti: …...................................…….

Hobby –uri:

 3 concursuri la care ati participat in ultimul an /plusuri si minusuri in organizarea lor :

Ce ati face pentru un viitor in muzica: …… ……………………

Descrieti muzica in cateva cuvinte: … ………………………

Unde va vedeti peste 5 ani: ……............................................

Donatia de participare la Festivalul Tineretii 2014 este 100 ron care se achita in contul: ASOCIATIA CULTURALA DARIA’S , CIF 18550961 / 2006, cont: RO49RNCB0067038797390001 deschis la B.C.R. Sucursala Doctor Felix, pana in data de 20 iulie 2014.
Va rugam sa atasati poza dumneavoastra:
Completarea fiecarei rubrici este obligatorie.
Aceste informatii vor fi folosite in prezentarea participantilor la Festivalul Tineretii Jupiter - Mangalia 2014.

www.festivalultineretii.ro / office@festivalultineretii.ro / viorelstoicacd@yahoo.com





„Festivalul Internaţional al  Tinereţii” atelier de lucru -  secţiunea folclor
             DECLARAŢIE

Subsemnatul, ........................................................................, declar că:

1. Am luat la cunostinţă regulamentul festivalului faţă de care mă voi conforma.
2. Am drept de autor pentru creaţiile selectate în preselecţie şi materialele promoţionale aferente acestora (postere, CD, caseta audio, caseta video), drepturi pe care le cedez organizatorilor şi sunt de acord ca Producatorul Asociaţia Culturală Daria’S, Manifest Events S.R.L. să le folosească drept imagini  pentru pregatirea şi promovarea  festivalului de câte ori este nevoie.  
3. Sunt de acord ca toate materialele date să nu se returneze.
4. În cazul neprezentării în cadrul desfaşurării festivalului din diverse motive voi prezenta organizatorilor acestuia certificat medical/sau alte documente care să ateste imposibilitatea participării. Aceste situaţii vor fi analizate de către organizatori şi vor fi luate masuri oficiale.
5. Sunt de acord cu donatia de preselecţie de 100 RON, conform regulamentului.
Sunt de acord cu donatia de participare in concurs este de 100 RON si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la Jupiter.
6. Voi trimite toate materialele solicitate ce vor fi folosite în promovarea şi deşfăurarea spectacolului până la 20.07.2014; absenţa vreunuia dintre acestea aduce după sine descalificarea.
7. Voi participa în cadrul acţiunii şi, evident, momentele ce îmi revin din desfăşurarea spectacolului concurs propriu zis conform desfăşurătorului acestui eveniment. Toate angajamentele au fost asumate în urma consultării impresarului ce mă reprezintă sau a tutorelui legal (acolo unde este cazul).


Semnatura interpretului                   Semnatura impresarului
                                     Data ……………………                 Data…………………

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu