Festivalul naţional de muzică uşoară pentru copii
"Mihaela Runceanu - Pentru voi muguri noi"
Ediţia I, Buzău / 3 - 6 mai 2012
REGULAMENT
Capitolul I.
Dispozitii generale.
Art. 1.Festivalul Naţional de muzică uşoară“MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOIMUGURI NOI” este o manifestare artistică organizată de “ ASOCIAŢIA PENTRU TINERET BUZĂU 2010”
Art. 2.Scopul acestei manifestări artistice cu caracter competitiv îl constitue promovarea artei interpretative muzicale şi creaţiei la un nivel ridicat calitativ, descoperirea talentelor in rândul copiilor şi tineretului, pentru realizarea educaţiei lor estetice, dezvoltarea imaginaţiei, a bunului gust, a respectului pentru valorile acestui gen de artă, eliminarea compromisurilor, imitaţiilor şi mediocrităţii. Se urmăreşte, deasemeni dezvoltarea la copii a spiritului de corectitudine, competiţie, prietenie şi fair-play în contextul întrecerilor între valori.
Art. 3. Festivalul Naţional “MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI” este o manifestare culturală care se desfăşoară anual şi se organizează pe următoarele etape :
- Faza de preselecţie
- Faza finală – Festivalul- concurs care se desfăşoară in municipiul Buzău
Capitolul II.
Condiţii de participare.
Art. 4. La acest festival de muzică uşoară, pot participa copii, individual, dar şi grupuri de 2-5 membri, ai căror îndrumători şi părinţi consideră că au talent în arta interpretativă muzicală şi sunt pregătiţi să participe la acest gen de concurs.
Vârsta participanţilor este cuprinsă între 6 – 14 ani, iar în situaţii excepţionale dând dovadă de talent interpretativ deosebit vor putea fi primiţi şi copii de la vârsta de 5 ani.
Concursul de interpretare individuală se va desfăşura pe următoarele categorii de vârstă:
(5) 6- 8 ani, 9- 11 ani, 12-14 ani
Art. 5. Vor fi prezentate numai melodii dinrepertoriul românesc de muzică uşoară, muzică pentru copii, prelucrări folclorice, iar pentru copiii din grupa 12 -14 ani, recomandăm şi melodii din repertoriul Mihaelei Runceanu .
Art. 6. Înscrierile la acest festival se fac în etapa de :
· Preselecţie - pe baza următoarelor materiale:
a. Interpreţii individuali:
– un CD cu 2 melodii înregistrate în format wav(pozitiv şi negativ)
- fişa de înscriere pentru preselecţie
- copie certificat de naştere
- 2 poze în format JPG
- copie chitanţă ( sau chitanţa ) cu taxa de înscriere – 50 Ron / concurrent.
b. Pentru grupuri (2-5 membri):
- un CD cu 2 melodii înregistrate (pozitiv şi negativ) sau un colaj musical (care să nu depăşească durata de 4 minute) în format wav.
- lista cu membrii grupului la care se anexează copiile după certificatele de naştere ale copiilor
- fişă de înscriere
- o fotografie a grupului în format JPG
- copie chitanţă (chitanţă) – 25 Ron / membru grup
* Fiecare concurent individual sau grup, va trimite CV-ul fiind necesar în fişa ce va fi expusă pe site în momentul afişării rezultatelor PRESELECŢIEI.
Taxele de înscriere preselecţie vor fi plătie în contul :
Asociaţia pentru tineret Buzău 2010, CUI 27979980 : RO 62CECEBZ 0130 RON 0773747, deschis la Banca CEC BANK SA Buzău.
o Faza finală– înscrierile se fac pe baza următoarelor acte:
- 1 CD cu negativul piesei selectionate de juriu (în format wav), piesă care să dureze 3,30 minute pentru individual şi 4 minute pentru grupuri
- fişă de înscriere în festival
- copie chitanţă (chitanţa) – taxa de înscriere pentru faza finală : 70 Ron, pentru interpreţii individuali şi 35 Ron / membru grup, pentru grupuri.
- taxa de înscriere la etapa finală va fi depusă în contul: Asociaţia pentru tineret Buzău 2010, CUI 27979980: RO 62CECEBZ 0130 RON 0773747, deschis la Banca CEC BANK SA Buzău.
* Pentru finală fiecare grupă de vârstă va cuprinde 15 copii la individual, iar secţiunea grupuri mici (duete) va cuprinde 10 formaţii.
Taxa de înscriere pentru cele două etape este nereturnabilă.
Toate materialele vor fi trimise atît pe e- mail cît şi prin poştă şi sunt nereturnabile.
ADRESA DE E- MAIL ESTE URMĂTOAREA : concurs@mugurinoi.roAceastă adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
ADRESA POŞTALĂ: ASOCIAŢIA PENTRU TINERET BUZĂU 2010, STRADA UNIRII NR.1 BUZĂU, JUDEŢUL BUZĂU
Perioada de înscriere pentru preselecţie este 1 februarie – 15 martie 2012.
Preselecţia va avea loc în perioada 16 martie - 30 martie 2012. Rezultatele vor fi afişate începand cu 30 martie 2012.
Perioada de înscriere pentru finală : 1 - 15.04.2012
Pentru înscrierea în finală ultima data acceptată este cea de 15 aprilie data de trimitere prin poştă.
După această dată nu se mai primesc materiale, concurenţii calificaţi care nu şi-au completat dosarele de înscriere sunt descalificaţii, iar în concurs vor intra urmatorii concurenţi în ordinea mediilor.
* Ordinea intrării în concurs va fi stabilită prin tregere la sorţi.
Capitolul .III.
Programul festivalului.
Art. 7.Festivalul se va desfăşura în perioada 3 – 6 mai 2012 pe parcursul a două zile, după un program bine stabilit de organizatori.
- Pentru concurenţii care sosesc în Buzău cu o zi înainte de începerea festivalului şi care solicită cazare se asigură cazare şi masă gratuit iar pentru însoţitori contracost.
- Programul festivalului va fi afişat pe site-ul festivalului şi va include alături de etapele de repetiţie şi concurs, excursii , momente distractive, concursul de miss şi mister.
Art. 8.Din juriul festivalului vor face parte personalităţi marcante ale culturii şi muzicii din România, reprezentanţi ai partenerilor.
Criteriile de selecţie şi jurizare sunt:
a. Cântecul să corespundă particularităţilor de vârstă şi temperamentale (melodie şi text), să exprime preocupările şi aspiraţiile copiilor.
b. Evoluţia să fie plăcută, fără emoţie şi disconfort, să conţină elemente originale şi să încânte publicul.
c. Participantul să dea dovadă de : claritate timbrală, intonaţie, amplitudine vocală, dicţie şi emisie vocală foarte bune.
d. Să aibă un stil interpretativ specific vârstei privind expresivitatea melodiei şi conţinutul textului, dând dovadă de valoare interpretativă şi performanţe vocale.
e. Să aibă costumaţie adecvată cântecului şi vârstei
f. Se va depuncta vulgaritatea şi imitaţia.
g. Juriul poate admite în concurs coregrafii şi trupe proprii de dansatori, jurizarea în acest caz se va face pentru tot momentul în ansamblu asumat de concurent.
h. Deciziile juriului sunt irevocabile şi incontestabile
Art. 9. Participarea în jurii este remunerată prin convenţii civile, cuantumul fiind stabilit de organizatori în funcţie de etapa şi bugetul fiecărei ediţii.
Capitolul IV.
Premii si diplome.
Art.10.Pentru participanţii la fiecare categorie de concurs se institute următoarele premii:
- Pentru individual : premiul 1, 2,3 şi o menţiune
- Pentru grup : premiul 1, 2, 3 şi o menţiune
§ Se acordă trofeul festivalului pentru interpretul sau grupul care a obţinut cea mai mare medie din concurs cu note peste 9,00, indiferent de categoria de vârstă.
§ Premiul “Mihaela Runceanu” pentru cea mai buna interpretare a unei piese muzicale din repertoriul Mihaelei Runceanu.
§ În afara premiilor stabilite în bani sau obiecte, se vor acorda în funcţie de posibilităţile financiare şi alte recompense sub forma premiilor speciale.
§ Toţi participanţii vor primi mapa festivalului ce va conţine: diploma de participare la festival, ecusonul (medalia) festivalului, CD-ul festivalului, pliantul cu programul de desfăşurare a festivalului .
Capitolul V.
Resurse umane, financiare, administrative.
Art. 11.Întreaga organizare a festivalului se desfăşoară sub directa supraveghere şi îndrumare a organizatorilor în baza convenţiilor stabilite, unde sunt precizate aporturile fiecăruia.
Art. 12. Resursele financiare şi material necesare festivalului provin din:
- contribuţii directe ale instituţiilor partenere,
- sponzorizări pe bază de contracte, constând în sume virate în contul festivalului sau diverse obiecte (aparatură, îmbrăcăminte, materiale, produse alimentare, rechizite şcolare, jucării, etc.) preluate pe bază de proces verbal de predare - primire
- taxele de participare ale concurenţilor.
Art. 13.Organizarea preselecţiei precum şi acoperirea cheltuielilor prilejuite de aceasta, se fac în colaborare cu principalele instituţii organizatoare precum şi cu autorităţile locale.
Art. 14.Fiecare ediţie a Festivalului se bazează pe elaborarea unui plan de venituri şi cheltuieli realizat până cel târziu la sfârşitul unui an calendaristic aplicabil începînd cu primul trimestru al anului următor
Informaţii suplimentare , zilnic între orele 10-14 la secretariatul Festivalului telefon Tel/ Fax 0238 718 510, Mobil 0727 663 355/ 0721 017 416/ 0765 434 477 şi pe site-ul festivalului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu