Festivaluri concurs muzica 2020


luni, 7 octombrie 2013

Regulament - Festivalul "MARIA TĂNASE" , 14 - 19 octombrie 2013 , Craiova


FESTIVALUL - CONCURS NAŢIONAL AL INTERPREŢILOR

CÂNTECULUI POPULAR ROMÂNESC
MARIA TĂNASE
Ediţia a XXII-a
14 - 19 octombrie 2013
Craiova - România
REGULAMENT
PRIVIND ORGANIZAREA FESTIVALULUI - CONCURS NAŢIONAL 
AL INTERPREŢILOR CÂNTECULUI POPULAR ROMÂNESC 
“MARIA TĂNASE”,
Ediţia a XXII-a



Tradiţia organizării la Craiova a unui festival al muzicii populare româneşti, 
iniţiat în anul 1969 şi ajuns acum la cea de-a XXII-a ediţie, este expresia împlinirii 
unei datorii sacre pentru valorificarea unui gen artistic peren, păstrat la loc de cinste 
în cultura şi sufletul tuturor românilor. Aparent, o ediţie ca oricare alta din cele 
XXI-a desfăşurate până acum. Însă, având în vedere că anul acesta se împlinesc 44
de ani de viaţă a Festivalului, putem afirma că s-a scris deja… istorie. O istorie de 
care se leagă şi Cetatea Băniei, care, inteligent şi plină de devotament, a înţeles să 
“nască” şi să “crească” ceea ce a devenit ulterior marcă de identitate a locului –
un festival naţional dedicat Marii Doamne a cântecului popular românesc. 
Dar anul 2013 este şi anul în care se împlinesc 100 de ani de la naşterea 
marii interprete şi 50 de ani de când ea a părăsit această „lume cu dor, plecând în 
lumea cea fără de dor”. 
Să ne plecăm, dar, în faţa memoriei Mariei Tănase şi să ne pregătim, aşa cum 
se cuvine, să redeschidem porţile regalului ce-i poartă numele peste veacuri. 
Dorim ca şi ediţia din acest an să se contureze ca o reuniune artistică de 
excepţie, o sărbătoare, prin cântec, a românilor de pretutindeni.

I. Organizatori şi participanţi
1. Festivalul – Concurs Național al Interpreților Cântecului Popular 
Românesc “MARIA TĂNASE” va fi organizat de către: 
CONSILIUL JUDEŢEAN DOLJ şi CENTRUL JUDEŢEAN PENTRU 
CONSERVAREA ŞI PROMOVAREA CULTURII TRADIŢIONALE DOLJ
precum și entități publice asociate evenimentului.
2. În concurs vor participa artişti amatori, vocali şi instrumentişti.
3. Soliştii din cadrul comunităţilor româneşti de dincolo de graniţe pot 
participa în concurs, în urma preselecţiei naţionale din debutul Festivalului. 
4. Toţi concurenţii înscrişi vor anexa la fişa de înscriere o declaraţie pe 
propria răspundere că nu sunt angajaţii (cu carte de muncă) ai vreunui ansamblu 
artistic profesionist.
II. Directorul Festivalului
1. Directorul Festivalului este managerul Centrului Judeţean pentru 
Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Dolj. 
2. Directorul Festivalului concepe proiectul manifestărilor şi, împreună cu 
echipa proiectului, asigură buna desfăşurare a acestuia.
3. Directorul Festivalului va propune Consiliului Judeţean Dolj constituirea, 
dacă este cazul, de comisii consultative în vederea unei cât mai bune organizări a 
Festivalului.
III. Înscrierea în concurs. Condiţii de participare 
1. Concursul este deschis artiştilor amatori, solişti vocali şi instrumentişti, 
din ţară şi străinătate, interpreţi ai cântecului popular românesc, având vârsta între 
16 şi 35 de ani. Nu se admite participarea aceluiaşi interpret la mai mult de trei 
ediţii ale Festivalului. În afara concurenţilor care au câştigat Marele Premiu şi 
Trofeul Festivalului şi care nu mai au dreptul să participe în concurs, câştigătorii 
celorlalte premii mai pot concura, cu condiţia să nu fi participat decât de două ori.2. Formularele de înscriere în concurs vor fi avizate de una dintre 
următoarele instituţii: Căminele Culturale, Casele de Cultură, Centrele Culturale, 
Centrele Judeţene pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale, Şcolile 
de Artă, coordonatorii ansablurilor folclorice neprofesioniste. Interpreţii nu se pot 
înscrie fără viza uneia dintre instituţiile sau persoanele amintite.
3. Fişele de înscriere în concurs vor fi trimise pe adresa Centrului Judeţean 
pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Dolj, str. Alexandru 
Macedonski nr. 28, 200383, Craiova – telefon/fax 0351/176984; 0351/176985; 
0251/524844 sau e-mail: ccpdolj@yahoo.com – până la data de 10 octombrie 2013 
şi vor fi însoţite de o fotografie a interpretului, indiferent de format, precum şi de 
partiturile muzicale ale pieselor ce urmează a fi interpretate în concurs. Fişele 
incomplete duc la excluderea concurenţilor de la preselecţie.
4. Concurenţii vor interpreta două piese muzicale inedite, una fără 
acompaniament (doină sau baladă) şi una cu acompaniament orchestral. Pentru o 
cât mai bună evaluare fiecare concurent va mai avea pregătite şi cinci piese din 
repertoriul unor interpreţi consacraţi, reprezentativi pentru zona etnofolclorică din 
care vine concurentul.
Este permis acompaniamentul cu formaţie din afara festivalului, în condiţiile 
în care se consideră că acest lucru facilitează punerea în valoare a elementului 
tradiţional zonal. Acest lucru va fi comunicat prin fişa de înscriere, specificându-se 
tipul de acompaniament propus (formulă tradiţională). Cheltuielile legate de 
deplasarea şi cazarea formaţiei de acompaniament vor fi suportate de către 
concurentul care solicită această formulă de concurs. Totodată concurenţii vor oferi 
informaţii, dacă juriul consideră că este necesar, despre piesele pe care le 
interpretează (de unde a fost culeasă piesa, de la cine a învăţat această piesă etc.). 
Timpul maxim alocat fiecărui concurent este de 10 min. Depăşirea timpului de 
concurs atrage după sine descalificarea concurentului.
5. Pentru asigurarea unei participări valoroase în concurs, în ziua de 14 
octombrie 2013, începând cu ora 10,00, la Teatrul Naţional “Marin Sorescu” din 
Craiova, se va proceda la preselecţia interpreţilor în prezenţa juriului festivalului. 
Dacă înscrierile vor fi numeroase preselecţia va continua şi în ziua de 15 octombrie 
2013, între orele 10,00 – 13,00. Neprezentarea la preselecţie atrage după sine 
neparticiparea în concurs. 
La intrarea în sala de preselecţie concurentul va avea asupra lui actele de 
identitate.6. Participanţii la preselecţie îşi vor suporta cheltuielile de transport, taxa de 
înscriere în valoare de 100 lei Ron, precum şi cheltuielile de masă pentru perioada 
preselecţiei (14 – 15 octombrie 2013), cheltuielile de cazare pentru ziua intrării la 
preselecție fiind suportate de organizatori. 
7. Cheltuielile de cazare pentru soliştii care susţin recitaluri, membrii 
juriului, echipa de televiziune implicată în proiect şi alţi invitaţi cu importanță în 
derularea evenimentului, pe perioada desfăşurării festivalului, vor fi suportate de 
organizatori.
8. Cheltuielile cu onorariile pentru soliştii în recital, pentru membrii juriului, 
pentru realizatorul TV, prezentatori, scenografie, precum şi pentru alte categorii de 
colaboratori vor fi suportate de către organizatori.
9. Cheltuielile de cazare, pentru candidaţii admişi în concurs, vor fi suportate 
de organizatori, pe perioada 16 – 18 octombrie 2013(zilele de spectacol și gala 
manifestării). Cheltuielile de transport vor fi suportate de către concurenţi, sau de 
către instituţiile pe care le reprezintă.
10. Pentru concurenţii judeţului Dolj se va organiza o preselecţie separată în 
ziua de 27 iulie 2013 la Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea 
Culturii Tradiţionale Dolj, din strada Alexandru Macedonski 28, Craiova. Taxa 
pentru preselecţie este de 50 lei Ron şi se va achita înainte de prezentarea în faţa 
juriului doljean. Ora de desfăşurare a preselecţiei va fi anunţată atât în presa locală 
cât şi prin afişare la avizierul instituţiei. Concurenţii doljeni care trec cu succes de 
această preselecţie nu se califică direct în festival; ei se vor prezenta şi la 
preselecţia naţională din zilele de 14 – 15 octombrie 2013. Concurenţii respinşi în 
ziua de 27 iulie 2013 nu au dreptul să se prezinte la preselecţia mai sus menţionată. 
Totodată, concurenţii doljeni nu au dreptul să se prezinte la preselecţia naţională a 
festivalului, dacă nu au participat la preselecţia judeţeană. Decizia juriului doljean 
este irevocabilă. De asemenea, juriul local și organizatorii își rezervă dreptul de a 
organiza la nivelul județului Dolj una sau mai multe preselecții în funcție de 
aprecierile proprii. Concurenții care nu au fost admiși la prima preselecție locală nu 
pot participa la preselecții ulterioare. 
IV. Repertoriul
1. Fiecare concurent va interpreta două piese inedite (una fără 
acompaniament) din repertoriul liric sau epic tradiţional al zonei etno - folclorice pe care o reprezintă. În alegerea repertoriului se va ţine seama de autenticitatea 
pieselor folclorice, de valoarea artistică şi de diversitatea lor ritmică şi melodică. 
2. Pentru asigurarea acompaniamentului concurenţilor, melodiile vor fi 
notate în tonalitatea convenabilă interpretului, partiturile muzicale urmând a fi 
prezentate la Craiova până la data de 10 octombrie 2013. 
3. Comisia de preselecţie îşi rezervă dreptul de a descalifica un concurent 
prezent la preselecţie, dacă repertoriul acestuia nu se înscrie în reperele enunţate
mai sus. 
V. Desfăşurarea concursului
1. Concursul se desfăşoară într-o singură etapă, eşalonată în două zile de 
spectacol - concurs, ordinea de intrare fiind stabilită de organizatori şi de 
realizatorul TV, ţinându-se seama de reprezentarea diversificată şi echilibrată a 
zonelor folclorice ale ţării.
2. Concertul de gală al laureaţilor va avea loc în ziua de vineri, 18 octombrie
2013.
3. Concurenţii vor respecta precizările organizatorilor cu privire la intrarea 
în concurs, prezenţa la repetiţiile preliminare fiind obligatorie.
Concurenţii au obligaţia să respecte programul de repetiţii, spectacole şi alte 
activităţi care fac parte din programul Festivalului. Orice abatere de la acest 
program duce la descalificarea automată a concurentului.
VI. Juriul concursului
1. Juriul concursului va fi alcătuit din personalităţi de seamă din domeniul 
cercetării şi interpretării folclorului românesc (etnomuzicologi, folclorişti, interpreţi 
celebri, redactori muzicali, profesori, dirijori), precum şi din reprezentanţi ai 
Consiliului Judeţean Dolj. Clasificarea interpreţilor participanţi la concurs se va 
face ţinându-se seama de calitatea interpretării, de autenticitatea şi de valoarea 
artistică a pieselor, de ţinuta scenică, de frumuseţea şi autenticitatea costumului 
popular al interpretului.
2. Juriul va avea un președinte și un secretar numit din rândul echipei de 
proiect.3. Publicul va vota, la rândul său, pe buletine de vot special concepute, 
rezultatul votului său determinând acordarea Premiului de popularitate.
4. Juriul pentru preselecţia concurenţilor doljeni va fi, la rândul său, alcătuit 
din personalităţi ale folcloristicii şi din specialişti ai instituţiilor de profil din 
Craiova. Onorariul juriului doljean va fi suportat tot de către organizatorii 
festivalului, preselecţia concurenţilor care vor reprezenta judeţul Dolj fiind parte a 
festivalului. Data preselecţiei – 31 august 2013.
VII. Distincţii
1. Concurenţilor li se vor acorda medalii şi alte însemne ale ediţiei a XXII-a 
a FESTIVALULUI-CONCURS NAŢIONAL AL INTERPREŢILOR 
CÂNTECULUI POPULAR ROMÂNESC “MARIA TĂNASE”. 
2. Dată fiind amploarea Festivalului, nivelul concurenţilor şi solicitările 
multiple ale unor sponsori de a oferi premii, organizatorii îşi rezervă dreptul de a 
comunica numărul de premii care vor alcătui palmaresul festivalului, precum şi 
valoarea acestora, în momentul decernării lor. 
3. În această situaţie, juriul va lua în calcul posibilitatea acordării 
următoarelor premii (sume brute):
a) Marele Premiu – Trofeul “Maria Tănase” 2 000 Euro (brut)
b) Premiul I (solist vocal) 1 000 Euro (brut)
c) Premiul II (solist vocal) 750 Euro (brut)
d) Premiul III (solist vocal) 500 Euro (brut)
e) Premiul I (solist instrumentist) 1 000 Euro (brut)
f) Premiul II (solist instrumentist) 750 Euro (brut)
g) Premiul III (solist instrumentist) 500 Euro (brut)
4. Vor fi acordate, de asemenea, 2 premii speciale în valoare de câte 250 
Euro (brut) fiecare (pentru tinereţe, pentru costum, pentru autenticitate). 
Premiul de popularitate, nominalizat de public, va fi în valoare de 250 
Euro (brut).
*Nota Bene: premiile se acordă în lei la cursul oficial al BNR din ziua 
premierii, sumele propuse fiind sume brute.5. Nu se admit contestaţii, hotărârea juriului fiind irevocabilă.
VIII. Repere financiare
1. Cheltuielile festivalului (cazare, masă, transport, tipărituri, promoţionale, 
premii, onorarii, decor, scenografie, regie, realizare TV, sunet, lumini, diverse plăţi 
privind colaborările, închirieri diverse, editare şi realizare CD laureaţi şi solişti în 
recital etc.) vor fi suportate de către principalii organizatori şi sponsori, conform 
OG 51/1998 şi Legii 245 / 2001.
2. Având în vedere anvergura acestei manifestări, plăţile colaboratorilor, în 
spiritul acestui Regulament, se vor face pe bază de negociere.
IX. Alte activităţi 
1. În afara concursului propriu-zis, a recitalurilor extraordinare oferite de 
artişti consacraţi din ţară, cât şi de orchestre, grupuri şi solişti din afara graniţelor 
ţării, FESTIVALUL - CONCURS NAŢIONAL AL INTERPREŢILOR 
CÂNTECULUI POPULAR ROMÂNESC “MARIA TĂNASE”, ediţia a XXII-a, 
Craiova, 14-19 octombrie 2013 va mai cuprinde:
- Transmisii speciale radio şi TV;
-Conferinţe de presă;
- Întâlniri - dezbateri cu membrii juriului şi cu alte personalităţi 
prezente la festival, conferinţe, mese rotunde etc.
-Colocviul realizatorilor de emisiuni de folclor, radio şi TV. 
- Vernisaje de expoziţii etc.
- Lansări de carte; 
- Editare şi realizare CD laureaţi şi solişti în recital.

prof. Amelia ETEGAN, manager al CJCPCT Dolj,
DIRECTORUL FESTIVALULUI - CONCURS NAŢIONAL AL
INTERPREŢILOR CÂNTECULUI POPULAR ROMÂNESC
“MARIA TĂNASE”
ediţia a XXII-a, 2013


FIŞĂ DE ÎNSCRIERE
FESTIVALUL – CONCURS NAŢIONAL AL 
INTERPREŢILOR CÂNTECULUI POPULAR ROMÂNESC
„MARIA TĂNASE”
Ediţia a XXII-a
14 – 19 octombrie 2013
Craiova-România
Numele______________________Prenumele_______________________________
Data naşterii_________________Locul naşterii______________________________
B.I./C.I. seria_________Nr._________________Studii________________________
Profesia_______________________Tel./Fax________________________________
E-mail_______________________________________________________________
Zona etnografică pe care o reprezintă_______________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Date esenţiale asupra activităţii (premii, ansambluri cu care au colaborat, turnee, etc.):
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Repertoriul propus pentru concurs:_________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
De la cine a fost preluat; când?____________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Cinci piese din repertoriul unor interpreţi consacraţi, reprezentativi pentru zona 
etnofolclorică reprezentată de concurent_____________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Necesităţi tehnice (observaţii) ____________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Viza: Centrul Cultural /Centrul Judeţean pentru Data ________________
Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale /

Şcoala Populară de Arte şi Meserii Semnătura __________

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu