REGULAMENTUL
DE ORGANIZARE ȘI DESFĂȘURARE A FESTIVALULUI INTERNAȚIONAL
DE MUZICĂ
UȘOARĂ PENTRU COPII ŞI TINERET:
“MIHAELA
RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI”
BUZĂU,
ediţia a- IV-a, 1-4 mai 2015
Capitolul
I.Dispozitii generale.
Art. 1. Festivalul
internaţional de muzică uşoară pentru copii şi tineret “MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI” este o
manifestare artistică organizată de “ ASOCIAŢIA
PENTRU TINERET BUZĂU 2010” și GRĂDINIȚA
CU PROGRAM PRELUNGIT NUMĂRUL 4 BUZAU, având în vedere participarea unui
segment de populaţie ce se înscrie în contextul educaţiei pentru artă şi
preţuirea ei .
Art. 2. Scopul acestei manifestări artistice
cu caracter competitiv îl constitue promovarea artei interpretative
muzicale şi creaţiei la un nivel ridicat calitativ, descoperirea
talentelor in rândul copiilor şi tineretului, pentru realizarea educaţiei
lor estetice, dezvoltarea imaginaţiei, a bunului gust, a respectului pentru
valorile acestui gen de artă, eliminarea compromisurilor, imitaţiilor şi
mediocrităţii. Se va urmări, deasemeni dezvoltarea la copii şi
tineri a spiritului de corectitudine, competiţie, prietenie şi fair-play
în contextul întrecerilor între valori si a participarii copiilor si tinerilor
cu dezabilităţi, a copiilor din
străinătate şi din ţară. Evidenţierea la tinerii interpreţi, mai ales la
cei cu vârsta cuprinsă între 15-şi peste 20 ani a educaţiei muzicale de care
dispun, într-un cadru organizat de concursuri muzicale destinate lor, dar şi a
muncii didactice pe care o depun
îndrumătorii acestor tineri. Continuarea
dorinţei marii noastre artiste de a promova şi de a şlefui talentul muzical al
noilor generaţii.
Art. 3. Festivalul
Internaţional “MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI” este o manifestare
culturală care se desfăşoară anual şi se organizează pe următoarele etape
:
-
Faza de preselecţie
-
Faza finală – Festivalul- concurs care se desfăşoară pe cele două secţiuni, copii
cu vârste cuprinse între (5)6-14 ani şi tineri cu vârste cuprinse între 15-şi
peste 20 ani, copii și tineri cu dezabilități, eveniment ce va avea loc în
municipiul Buzău.
Capitolul
II. Condiţii de participare.
Art. 4. La acest
festival de muzică uşoară, pot participa copii şi tineri interpreţi, din ţară şi din străinătate, individual,
dar şi grupuri de 2-5 membri, ai căror îndrumători şi părinţi consideră
că au talent în arta interpretativă muzicală şi sunt pregătiţi să participe
la acest gen de concurs.
Vor
participa copii și tineri proveniți din medii sociale diferite și cei cuprinși
în școlile special.
Vârsta participanţilor este cuprinsă între 6 – peste 20 ani, iar în
situaţii excepţionale când copii dau dovadă de talent interpretativ deosebit
vor putea fi primiţi şi cei de vârsta de 4 ani, participanţii vor fi împărţiţi
pe grupe (de vârstă), în cadrul celor două secţiuni.
Concursul de interpretare individuală
se va desfăşura pe următoarele categorii de vârstă:
Secţiunea,
copii : 4-6 ani, 6- 8 ani, 9- 11 ani, 12-14
ani,
Secţiunea,
tineri : 15-17 ani, 18- peste 20 ani
Art. 5. Participanţii vor prezenta două melodii: o
melodie din repertoriul românesc şi a doua melodie din repertoriul internaţional,
muzică pentru copii (secţiunea copii), prelucrări folclorice, iar pentru copiii din grupa 12 -14 ani şi la
secţiunea tineri, recomandăm (nu obligatoriu)
şi melodii din repertoriul Mihaelei
Runceanu, cântate în limba română sau într-o limbă străină în vederea
înscrierii lor pentru premiul ,,MIHAELA RUNCEANU,,.
OBS. Pentru copii de la grupa 4-6 ani nu este obligatorie interpretarea
celei de a doua melodii într-o limbă străină.
Art. 6.
Înscrierile la acest festival se fac în etapa de :
·
Preselecţie – în perioada 1
februarie- 10 aprilie 2015, pe baza
următoarelor materiale:
a.
Interpreţii individuali:
– un CD cu cele două melodii înregistrate în format wav(pozitiv
şi negativ),mp3
- fişa de
înscriere pentru preselecţie
- copie certificat de
naştere, sau C.I. după caz
- 2 poze în format JPG
b.
Pentru grupuri (2-5 membri):
- un CD cu 2 melodii înregistrate (pozitiv şi negativ) sau un colaj
muzical în format wav. Se admit şi excepţii privind durata
melodiilor.
- lista cu membrii grupului la care se anexează copiile după certificatele de
naştere, sau a C.I. ale concurenţilor din grup.
- fişă de înscriere
- o fotografie a grupului în format JPG
* Fiecare concurent individual sau grup,
va trimite CV-ul fiind necesar în fişa ce va fi expusă pe site în momentul
afişării rezultatelor PRESELECŢIEI.
Concurenţii individuali pot participa şi în grupuri
Faza finală– înscrierile se fac pe baza următoarelor materiale:
- 1 CD cu negativele pieselor selectionate de juriu (în format wav),
piese care să dureze 3,30 minute fiecare pentru individual şi 6 minute pentru
grupuri. Se admit şi excepţii privind durata melodiilor.
- fişă de înscriere în festival
-Copie chitanţă ( chitanţa) – donație pentru festival : 150 Ron,
pentru interpreţi individuali şi 60 Ron/ membru grup, pentru grupuri.
-Donația va fi depusa în contul: RO87RNCB0318031070000001.
* Pentru finală fiecare grupă de
vârstă va cuprinde 10 concurenţi la individual, iar secţiunea grupuri mici (2-5 membri) va cuprinde 10 formaţii.
Toate materialele şi donația vor fi
trimise pe e- mail și sunt nereturnabile.
ADRESA DE E- MAIL ESTE URMĂTOAREA :
concurs@mugurinoi.ro
Perioada de înscriere pentru
preselecţie este 1 februarie – 10 aprilie 2015.
Perioada de înscriere pentru finală :
12.04. - 20.04.2015
Pentru înscrierea în finală ultima
data acceptată este cea de 25 aprilie data de trimitere prin poştă.
După această dată nu se mai primesc materiale,
concurenţii calificaţi care nu şi-au completat dosarele de înscriere sunt
descalificaţii, iar în concurs vor intra urmatorii concurenţi în ordinea
mediilor.
* Ordinea intrării în concurs va fi stabilită
prin tragere la sorţi, sau de către comisia organizatorică.
Capitolul III. Programul
festivalului.
Art. 7. Festivalul se va desfăşura în perioada 1
- 4 mai 2015 pe parcursul a
trei zile, după un program bine stabilit de organizatori. În zilele de 1- 3 mai
2015 se va desfăşura concursul , Gala de
premiere şi recitaluri , (4 mai fiind ziua de naştere a artistei, este
rezervată conferinţei de presă şi acţiunilor comemorative)
- Pentru concurenţii din ţară şi din străinătate, care sosesc în Buzău cu o zi
înainte de începerea festivalului şi care solicită cazare, se asigură cazare şi
masă în condiţiile ce se vor afişa pe site-ul festivalului cu o lună înainte de
concurs.
- Programul festivalului va fi
afişat şi va include alături de etapele
de repetiţie şi concurs, excursii
, carnaval cu momente distractive,
concursul de miss şi mister, conferinţă de presă, spectacole conexe, la care vor participa toţi concurenţii ce
se anunţă din timp pentru a putea fi incluşi în program, formaţii artistice din
judeţul şi municipiul Buzău, elevi ai Liceului de artă din Buzău, dar şi din
ţară şi străinătate, întreceri sportive, expoziţii de pictură cu concurs. Concurenţii
vor interpreta o melodie din repertoriul românesc sau a ţării de unde vin şi o
melodie din repertoriul internaţional.
Art. 8. Din
juriul festivalului vor face parte personalităţi marcante ale culturii şi
muzicii din România şi din străinătate, compozitori textieri şi interpreţi, foşti
colaboratori şi prieteni ai Mihaelei Runceanu ,reprezentanţi ai partenerilor.
Criteriile de selecţie şi jurizare sunt:
a. Melodia să corespundă
particularităţilor de vârstă şi temperamentale (compoziţie orchestrală şi
text), să exprime preocupările şi aspiraţiile copiilor şi tinerilor.
b. Evoluţia să fie plăcută,
fără emoţie şi disconfort, să conţină elemente originale şi să încânte
publicul.
c. Participantul să dea dovadă
de : claritate timbrală, intonaţie,
amplitudine vocală, dicţie şi emisie vocală foarte bune.
d. Să aibă un stil
interpretativ specific vârstei privind expresivitatea melodiei şi conţinutul
textului, dând dovadă de valoare interpretativă şi performanţe vocale.
e. Să aibă costumaţie adecvată
cântecului şi vârstei
f. Se va depuncta vulgaritatea şi imitaţia.
g. Juriul poate admite în
concurs coregrafii şi trupe proprii de dansatori, jurizarea în acest caz se va
face pentru tot momentul în ansamblu asumat de concurent.
h. Deciziile
juriului sunt irevocabile şi incontestabile
Art. 9.
Participarea în jurii este remunerată prin convenţii civile, cuantumul fiind
stabilit de organizatori în funcţie de etapa şi bugetul fiecărei ediţii.
Capitolul
IV. Premii si diplome.
Art.10. Pentru participanţii la
fiecare secţiune de concurs se institute următoarele premii:
-
Pentru individual : trofeul
grupei, premiul 1, 2, 3 şi menţiune la fiecare grupă de
vârstă
-
Pentru grup : trofeul, premiul
1, 2, 3 şi menţiune
Se acordă trofeul festivalului pentru fiecare secţiune, câte unul de fiecare
secţiune: copii şi tineret, concurenţilor
care au obţinut cea mai mare medie din concurs, în cadrul fiecărei secţiuni.
Premiul
“Mihaela Runceanu” pentru cea mai buna interpretare a unei
piese muzicale din repertoriul Mihaelei Runceanu, pentru toate secţiunile, indiferent de secţiunea şi categoria de
vârstă.
În afara premiilor stabilite în bani sau obiecte,
se vor acorda în funcţie de posibilităţile financiare şi alte recompense sub
forma premiilor speciale.
Toţi participanţii vor primi mapa festivalului
ce va conţine: diploma de merit pentru meritul de a fi selectat să participe la acest
festival, ecusonul (medalia) festivalului, CD-ul festivalului, pliantul cu
programul de desfăşurare a festivalului şi surpriza
festivalului.
Capitolul
V. Resurse umane, financiare, administrative.
Art. 11. Întreaga organizare a festivalului
se desfăşoară sub directa supraveghere şi îndrumare a organizatorilor în baza
convenţiilor stabilite, unde sunt precizate aporturile fiecăruia.
Art. 12.
Resursele financiare şi materialele necesare festivalului provin din:
- contribuţii directe ale instituţiilor partenere,
- sponzorizări pe bază de contracte, constând în
sume virate în contul festivalului sau diverse obiecte (aparatură,
îmbrăcăminte, materiale, produse alimentare, rechizite şcolare, jucării, etc.)
preluate pe bază de proces verbal de predare - primire
- donații ale concurenţilor.
„Art. 13. Organizarea preselecţiei precum şi
acoperirea cheltuielilor prilejuite de aceasta, se fac în colaborare cu
principalele instituţii organizatoare precum şi cu autorităţile locale.
Art. 14. Fiecare ediţie a Festivalului se
bazează pe elaborarea unui plan de venituri şi cheltuieli realizat până cel
târziu la sfârşitul unui an calendaristic aplicabil începînd cu primul
trimestru al anului următor
Informaţii suplimentare : zilnic între orele
10-14 la secretariatul Festivalului şi pe site-ul festivalului: www.mugurinoi.ro
Telefoane de contact: Tel/ Fax 0238 718 510,
Mobil: 0721 017 416/ 0765434477 – prof. Ioana
Mihalascu
0732
155 814 – prof. Marioara Oprea
Coordonator
de proiect, ,
Dr.
IOANA MIHALAŞCU
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
INTERPRETARE - INDIVIDUAL
INTERPRETARE MUZICĂ POP
Nume Prenume ……………………………………………………….
Vârstă …………………………………………………………………..
CNP-Certificat naştere
…………………………………………………
Localitatea de unde vine (INSTITUŢIA) ………………………………………..
Adresă/ E-mail şi telefon contact
………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………...
PROFESOR
COORDONATOR:...............................................
TITLUL PIESEI / COMPOZITOR- TEXTIER
1...................................................
2.................................................
O SCURTĂ DESCRIERE A ACTIVITĂŢII INTERPRETULUI:
DATA;
SEMNĂTURĂ
PROFESOR
COORDONATOR
ACORD COMPOZITOR /PĂRINTE
DECLARAŢIE
SUBSEMNATUL
...............................................CI/BI SERIA..................
NR.........................ELIBERAT DE ........................................
LA DATA DE ................................. DOMICILIAT
....................................................................................................................................
COMPOZITOR/CONCURENT/ PĂRINTE/
PROPRIETAR AL :
PIESA
1..............................................
PIESA 2....................................................
PREZENTATE LA FESTIVALUL NATIONAL
DE MUZICĂ UŞOARĂ PENTRU COPII ŞI
TINERET „ MIHAELA RUNCEANU- PENTRU VOI MUGURI NOI”
BUZĂU 2013 , EDIŢIA II , DE CONCURENTUL
.................................................
GRUPUL
.......................................................
DIN
LOCALITATEA....................................................
DECLAR CĂ SUNT DE ACORD CU
CESIONAREA DREPTURILOR CE DERIVĂ DIN PRESTAŢIILE ARTISTICE ŞI ÎNREGISTRĂRILE
AUDIO ŞI VIDEO ALE TUTUROR MANIFESTAŢIILOR PRILEJUITE DE FESTIVAL.
SEMNĂTURA,
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu