JAZZ IN THE PARK
Cluj-Napoca, România, 3-5 IULIE 2015
I. DESPRE CONCURS
Organizator: Asociația Fapte organizează Concursul Internațional de Interpretare Jazz
in the Park în cadrul Festivalului Jazz in the Park, Youth Edition, ediție dedicată Capitalei Europene
a Tineretului – Cluj-Napoca 2015. Proiectul este finanțat printr-un Grant oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein
și Guvernul României.
Scop: Concursul are ca scop încurajarea şi promovarea
formațiilor de tineri, care interpretează piese din stilul intitulat generic
JAZZ.
Secțiuni concurs: (1) Interpretare și (2) Compoziție
Perioada de desfășurare
·
Înscriere
în concurs: 16 martie – 1 iunie 2015
·
Comunicare
rezultate preselecție: până la data de 15 iunie 2015
·
Concurs
prestații live în prezența juriului: 3-5
iulie 2015
Regulament
Participanţii la concurs sunt
obligaţi să respecte termenii şi condiţiile prezentului Regulament al
Concursului (denumit în continuare ”Regulamentul”). Regulamentul este
disponibil, în mod gratuit, oricărei persoane interesate pe pagina concursului,
la adresa www.jazzinthepark.ro/concurs.
Organizatorul îşi rezervă dreptul
de a modifica Regulamentul, cu condiţia anunţării prealabile, cu minim una (1)
zile lucrătoare înainte de data intrării în vigoare a modificărilor.
II. ÎNSCRIEREA
ÎN CONCURS
Participanți eligibili
Concursul Internaţional Jazz in the Park(secţiunile Interpretare și Compoziţie)
se adresează tuturor formațiilor care interpretează piese din stilul intitulat
generic JAZZ (găsiți aici lista cu
toate genurile acceptate în concurs).
Prin „formație”
se înțelege un grup artistic format din cel
puțin doi instrumentiști, indiferent de intrumentele la care interpretează.
Limita de vârstă: concursul este deschis tuturor
participanţilor, fără deosebire de cetăţenie, născuţi după data de 1 iulie 1985. În caz de excepție este
admis ca unul dintre membrii formaţiei să depășească această limită de vârstă.
Țări eligibile
Țările de proveniență
ale formațiilor pot fi doar următoarele: Bulgaria, Cipru, Cehia, Estonia,
Grecia, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Letonia, Lituania, Malta, Moldova, Norvegia,
Polonia, Portugalia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Ucraina.
Înscriere în concurs
Înscrierea în
concurs se face prin completarea formularului online disponibil la adresa www.jazzinthepark.ro/concurs, până la data de 1 iunie 2015.
Documente necesare pentru înscrierea în concurs:
1.
Copie a cărţii de identitate/certificatului de naștere a/al fiecărui
membru
2.
Biografia formației
3. Înregistrarea video(minim 2 minute) a cel puțin unei
piesereprezentative pentru formație,
interpretate live. Demo-ul (înregistrarea video live a trupei) trebuie să
fie uploadat pe Youtube şi să reflecte componenţa actuală a trupei. Calitatea
propriu-zisă (tehnică) a înregistrării nu constituie criteriu de jurizare, însă
participanţii sunt încurajaţi să prezinte materiale de o calitate cât mai
ridicată pentru ca aprecierea membrilor juriului să nu fie viciată. De
asemenea, nu sunt importante împrejurările în care a fost făcută înregistrarea
(concert live, sala de repetiţii etc.).
4.
O fotografie color recentă a formației în
componența actuală
5.
Formularul de înscrierecompletat (nume formație, componență,
descriere trupă, date de contact etc.). Organizatorul nu are nicio răspundere
şi nu va putea fi implicat în litigii legate de corectitudinea datelor
personale trimise de participanţi.
Observații
Adăugarea altor membri după înregistrarea în
concurs este interzisă fără anunţarea şi acordul organizatorilor. Schimbarea a
mai mult de o treime din membrii grupului este de asemenea interzisă fără
anunţarea şi acordul organizatorilor.
Organizatorul îşi rezervă dreptul de a refuza
participarea unei anumite trupe pe motiv de neconcordanţă cu condiţiile de
participare.
Toţi membrii formaţiilor participante la
concurstrebuie să citească şi să accepte Regulamentul înainte de a completa
formularul de înregistrare. Nerespectarea regulilor şi condiţiilor prevăzute în
Regulament va duce la depunctarea în concurs sau la descalificare. Prin
completarea formularului de înscriere confirmaţi că aţi citit, înţeles şi
sunteţi de acord cu Regulamentul. Candidatul trebuie să fie liber de orice obligaţii în timpul desfăşurării
concursului.
Anunț rezultate preselecție
Fiecare
candidat va primi confirmarea sau refuzul, respectiv invitaţia oficială de
participare la concurs (unde este cazul) până la data de 15 iunie 2015. În urma preselecției vor fi invitați să participe la
finala din Cluj-Napoca (3-5 iulie 2015) primele 24 formații din clasamentul
juriului.
III. TAXA DE
PARTICIPARE
Participarea la
Concursul Jazz in the Park nu este
supusă nici unei taxe.
IV. SECŢIUNI CONCURS
Cele două
secțiuni ale concursului sunt:
1. Interpretare muzicală: sunt evaluate calitățile muzicale ale grupului în general, coeziunea
acestuia, prezența scenică
2. Compoziție: sunt evaluate
valorile și originalitatea compozițiilor proprii ale fiecărei formații. Nu vor
fi considerate compoziții proprii improvizațiile făcute pe baza unei teme
cunoscute.
Toate
formațiile înscrise în concurs participă implicit la secțiunea de interpretare
muzicală, iar în cazul în care doresc să participe și în cadrul secțiunii de
compoziție cu o piesă, este necesară precizarea acestui lucru în formularul de
înscriere și în finală, înaintea interpretării piesei.
V. CONDIŢII DE
PARTICIPARE LA CONCURS
Finală –
Prestație live
Fiecare trupă selectată va concerta în cadrul unui eveniment (finală
live) organizat în zilele de 3, 4 și 5 iulie 2015 la Cluj-Napoca în Parcul
Central.
În cadrul concursului de prestații live, formația va susține în fața
juriului un recital de minim 20 minute și maxim 30 minute. În cazul în
care formația este înscrisă în concurs cu o piesă de compoziție proprie, va
menționa juriului acest detaliu înaintea interpretării piesei respective.
Transport
În cazul în care formaţia nu este din municipiul Cluj-Napoca,
transportul acesteia din orașul de reședință către Cluj-Napoca și retur va fi
decontat de organizatorii concursului în limita a 250 lei per formaţie.
Cazare și masă
Pe perioada
participării în Concurs, organizatorii asigură membrilor formaţiilor care nu
sunt din Cluj-Napoca gratuit cazarea pe durata unei zile hoteliere. Concurenţilor
li se va asigura o noapte de cazare, la alegerea fiecărei formaţii în parte,
înainte de ziua concursului sau în ziua concursului.
Pe perioada
șederii în Cluj-Napoca, participanților li se vor asigura mesele principale.
VI. ORDINEA
INTRĂRII ÎN CONCURS
Ordinea
intrării în concurs va fi stabilită de organizatori și va fi anunțată cu cel
puțin 7 zile înainte de ziua de concurs.Ordinea anunțată poate fi modificată,
în caz de forţă majoră, doar de către Organizator.
VII.
REPETIŢIILE, ECHIPAMENTUL ŞI SCENA
Probele de
sunet vor fi organizate în aceeași zi cu concursul, în aceeași locație, fiecare
formație având maxim 10 minute înaintea începerii probei de concurs. Fiecare
trupă are dreptul să vină cu propriul sunetist, cu condiţia ca acest lucru să
fie specificat în rider-ul tehnic trimis organizatorilor înaintea
evenimentului. Toate aceste detalii vor fi anunțate cu cel puțin 7 zile înainte
de data în care va concura fiecare formație.
Organizatorul
vaasigura un sistem de sunet şi lumini de calitate, care va fi folosit în mod
gratuit de toate formaţiile, și va asigura toate tobele, amplificatoarele de
chitară, bass şi keyboards, microfoanele, monitoarele şi echipamentul de spate,
precum şi toţi inginerii de sunet şi lumini, inclusiv personalul auxiliar.
Membrii
formaţiilor vor putea folosi orice instrument personal cum ar fi chitară, bass,
instrumente cu clape, orice pedale de efecte etc. Toboşarii îşi pot aduce propriul
premier, pedală de tobă mare, beţe de tobă sau cinele. Formaţiile sunt obligate
să trimită cu cel puţin 7 zile înainte de finala Concursului fişa tehnică în
care să comunice dacă au cerinţe speciale faţă de cele expuse în prezentul
Regulament.
Toate
formaţiile sunt obligate să folosească aceeaşi linie de spate şi tobele puse la
dispoziţie de organizatori. Instrumentele cu clape şi orice alt echipament special – altele decât instrumentele personale, cum
ar fi chitarele – vor fi plasate pe scenă înainte de începerea concertelor şi
vor rămâne acolo până la final. Pentru a limita la maxim timpul de schimbare a
formaţiilor, trupele cu toboşar stângaci vor cânta fie la începutul, fie la
sfârşitul spectacolului.Toate formaţiile trebuie să respecte strict
instrucţiunile date de organizatori şi de managerul de scenă delegat.
Nu este permisă
folosirea niciunui material sonor pre-înregistrat. Toate formaţiile trebuie să
cânte live (în direct). Melodiile sau versiunile preluate (covers) sau
reorchestrate sunt admise.
VIII. JURIUL ȘI
PROCESUL DE SELECȚIE
Juriul îşi
desfăşoară activitatea după Regulamentul Concursului, respectând spiritul
Statutului Federaţiei Mondiale a Concursurilor Muzicale Internaţionale.
Criterii de preselecție: calitatea șioriginalitatea interpretării.
Criteriile de jurizare, etapa finală,după care vor fi stabiliți câștigătorii
sunt:
·
calitatea interpretării,
·
coeziunea grupului,
·
originalitate,
·
prezența scenică.
Observații
Jurizarea
fiecărei formații se va face în funcție de criteriile menționate anterior.
Pentru fiecare criteriu, jurații vor acorda note de la 1 la 10. Notele se vor
centraliza de la toți jurații și se va întocmi un clasament. În caz de paritate
de puncte, decizia preşedintelui juriului este hotărâtoare.
Juriul decide
câştigătorii pentru fiecare secţiune a Concursului.
Juriul îşi
rezervă dreptul de a nu acorda premii. Deciziile juriului sunt
definitive.
Pe durata
participării în concurs, candidaţilor le este interzis să contacteze membrii
juriului.
IX. PREMIILE
Juriul decide în
baza criteriilor prezentate la punctul V.
premiile ce se vor acorda la fiecare secțiune a Concursului.
Juriul îşi
rezervă dreptul de a nu acorda unul sau mai multe premii.
Premiile
acordate la fiecare secțiune a concursului sunt indivizibile. Nu se acordă nici
o derogare de la această regulă.
Valoarea premiilor
(1) Secţiunea Interpretare:
·
Premiul I: 800 Euro și invitația de a susţine un
recital în deschiderea Festivalului Jazz
in the Park 2016, pe scena principală a festivalului.
·
Premiul II: 400 Euro
·
Premiul III: 200 Euro
(2) Secţiunea Compoziţie
a Concursului Jazz in the Park – ediţia 2015:
·
Premiul pentru cea mai valoroasă
compoziţie: 400 Euro
Observații:
·
Premiile pot fi cumulate.
·
Premiile vor fi anunțate după terminarea etapei finale a Concursului.
·
Premiile totale sunt în valoare de 1.800 Euro, din care se vor reține
taxele aferente acestor sume.
X. CLAUZE FINALE
Organizatorii Festivalului şi Concursului Jazz in the Park îşi rezervă dreptul de a televiza, radiodifuza, fotografia, filma şi înregistra pe suport audio-video toate interpretările din cadrul etapelor Concursului, inclusiv concertul final. În această situaţie, candidaţii nu beneficiază de onorarii. Înregistrările audio pot constitui obiectul înregistrării unui suport audio care să fie utilizat în edițiile următoare ale festivalului.
Organizatorii Festivalului şi Concursului Jazz in the Park îşi rezervă dreptul de a televiza, radiodifuza, fotografia, filma şi înregistra pe suport audio-video toate interpretările din cadrul etapelor Concursului, inclusiv concertul final. În această situaţie, candidaţii nu beneficiază de onorarii. Înregistrările audio pot constitui obiectul înregistrării unui suport audio care să fie utilizat în edițiile următoare ale festivalului.
XI. PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Conform
cerinţelor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea
datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, modificată şi
completată, şi ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter
personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice,
Organizatorul are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai
pentru scopurile specificate datele personale pe care participanţii la Concurs
le furnizează despre ei înşişi. Refuzul participantului de a furniza datele cu
caracter personal solicitate determină neînscrierea acestuia în Concurs.
XII. ÎNCETAREA CONCURSULUI ÎNAINTE DE
TERMEN
Concursul poate
înceta înainte de termen numai în cazul apariţiei unui eveniment ce constituie
forţă majoră, inclusiv în cazul imposibilităţii Organizatorului, din motive
independente de voinţa sa, de a continua Concursul.
În asemenea
situaţii, Organizatorul nu este ţinut la nicio obligaţie asumată faţă de
participanţii la Concurs, după cum nu este ţinut nici la plata vreunei sume cu
titlu de despăgubire sau altele asemenea.
XIII. LITIGIILE ŞI LEGEA APLICABILĂ
Eventualele
litigii apărute între Organizator, pe de o parte, şi participanţii la Concurs,
pe de altă parte, se vor rezolva pe cale amiabilă sau, în cazul în care această
cale nu va fi posibilă, litigiile vor fi soluţionate de instanţa competentă, în
conformitate cu dreptul comun.Legea aplicabilă este legea română.
XIV. CONTACT
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu