Festivalul
Național de Interpretare Muzicală
„Sibiu – Capitala Muzicală”
10 – 12 Septembrie 2015
ediția a III-a – 2015
Acţiune cofinanţată de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu
- Obiective:
Festivalul
Naţional „Sibiu – Capitala Muzicală” ediția a III-a - 2015
face parte din Programul educaţional “Live Positive Life – Viaţa
la pozitiv”, program aflat în
organizarea Asociaţiei “Positive Life” Sibiu şi a Colegiului
Tehnic “Independenţa” Sibiu.
Acesta
are ca obiectiv principal promovarea muzicii în rândul tinerilor, a
spiritului creativ al acestora și încurajarea lor la creaţii
artistice, la exprimări libere prin intermediul artei şi la
promovarea culturii printre tineri, precum şi să
readucă municipiul Sibiu pe harta concursurilor muzicale de
prestigiu şi în atenţia tuturor participanţilor la acest
eveniment. După ce s-a făcut cunoscut ca și „Capitală Culturală
Europeană” , Sibiul merită și renumele de „Capitală
Muzicală”.
Acest
festival îşi propune să încurajeze şi să contribuie la
descoperirea a cât mai multe talente autohtone, să
promoveze şi
să stimuleze
cele mai
valoroase
prezenţe,
asigurând un
cadru propice
pentru evoluţia
într-un concurs desfășurat în condiții de spectacol a
tuturor tinerilor interpreţi, și să
creeze posibilitatea ca tinerele talente din domeniul muzicii să se
cunoască, să se întâlnească și să împărtășească din
experiența proprie și celorlalți.
- Perioada desfăşurării şi data limită de înscriere:
Concursul
se desfășoară în perioada 10 – 12 Septembrie 2015.
Perioada
de trimitere a dosarelor de înscriere 15 mai – 20 august 2015.
Înscrierea
în concurs se realizează online şi se face individual, pentru
fiecare concurent în parte, prin trimiterea pe e-mail-ul
sibiucapitalamuzicala@gmail.com
până în data de 20 august 2015 a
materialelor prevăzute la punctul 5
.
- Tema concursului:
“ Viaţa
la pozitiv” - Fiecare
concurent va avea posibilitatea de a-și demonstra calitățile,
talentul și valoarea interpetând o melodie cu tentă pozitivă în
cadrul unui concurs desfășurat în condiții de spectacol jurizat
la cele mai înalte standarde de profesioniști.
- Participanţii:
Poate
participa la acest concurs orice tânăr ce
NU a
împlinit vârsta de 25 de ani
până la data concursului, respectând regulamentul. Organizatorul
va înscrie în concurs fiecare participant, la secţiunea şi grupa
de vârstă specifică.
5. Structură, condiții de
participare:
Concursul
se va axa pe 4 genuri (secțiuni)
de muzică:
- Muzică clasică instrumentală (pian, vioară, chitară e.t.c. )
- Folk
- Folclor (vocal și/sau instrumental)
- Muzică uşoară
Fiecare gen (secțiune) muzical având 7
grupe de vârstă :
- 4 – 6 ani
- 7 – 8 ani
- 9 – 10 ani
- 11 – 12 ani
- 13 – 14 ani
- 15 – 17 ani
- 18 – 24 ani
și o grupă separată de GRUPURI (
„4 mâini”, Duet, Trio etc ...).
Dosarul
de înscriere trebuie trimis ONLINE pe mail-ul festivalului
(sibiucapitalamuzicala@gmail.com)
în perioada 15
Mai – 20 August 2015 și conține:
- Fişa de înscriere completată integral (Anexa 1) ;
- Anexa 2 – Drepturi de autor
- Copie a certificatului de naştere sau a cărţii de identitate ;
- Fotografie color în prim plan (cât mai recentă) pentru Revista Festivalului ;
- O piesă înregistrată (pozitiv) în format mp.3 (din repertoriul naţional sau internaţional-pentru CD-ul festivalului; poate fi diferită decât cea pe care dorește să o interpreteze în concurs...). Durata înregistrării nu poate depăşi 3:30 minute. În cazul în care concurentul nu deține înregistrări actuale, poate trimite pentru preselecție un link youtube. Această parte a dosarului se adresează doar secțiunilor de FOLCLOR și Muzică UȘOARĂ. La celelalte secțiuni muzicale, respectiv FOLK sau Muzică Instrumentală, PRESELECȚIA va fi efectuată pe bază de CV și/sau link youtube. Dacă pentru prestația LIVE e nevoie de un acompaniament pe suport digital, acesta va fi trimis pe e-mail (pentru banda de concurs…). Grupurile sunt acceptate și cu piese de maxim 6 minute.
NU EXISTĂ
TAXĂ DE PRESELECȚIE.
Concurenții
admişi pentru prestația life vor fi afişati pe site-ul
festivalului (www.viatalapozitiv.wix.com/oficial
) , pe
(https://www.facebook.com/sibiucapitala.muzicala)
și pe alte site-uri de promovare. Aceștia vor fi informați și
telefonic și vor trimite negativul (pentru banda
de concurs… în limita a maxim 3.30
minute). Doar concurenții ADMIȘI vor dona pentru organizarea
festivalului, o sumă de bani până în
data de 26 august, Asociației Positive
Life, CIF 5339564 în contul RO04 BTRL 0330 1205 P722 11XX, Banca
Transilvania Sibiu după cum urmează:
Interpreții
Soliști – 150 Lei (pentru concurenții ce doresc participarea la
mai multe secțiuni se va dona doar 50% pentru secțiunea
suplimentară); Grupuri – 200 Lei (indiferent de numărul
membrilor);
În
cazul neprezentării la concurs DONAȚIA NU se returnează. Va fi
luată în considerare pentru o eventuală participare la ediția
următoare.
La
fiecare grupă de vârstă se vor califica în finală MAXIM
12 concurenţi; Fiecare grupă de
vârstă va avea un concurent de rezervă (al XIII-lea clasat în
urma preselecției, care va înlocui concurentul ce nu poate
participa la concurs).
La
grupa de vârstă unde nu se califică în finală minim
8 concurenţi, se vor comasa/regrupa
grupele de vârstă. În cazul în care unul dintre finaliști nu se
va putea prezenta la concurs are obligația de a anunța
organizatorii pentru a se putea înlocui materialele cu cele ale
interpretului aflat pe lista de rezervă.
Vor fi admise
maxim 12 duete şi/sau grupuri la FIECARE Secțiune Muzicală.
Vârsta
împlinită de concurent la data
desfăşurării concursului va stabili grupa din care acesta va face
parte, iar ziua naşterii
va arăta ordinea de intrare în concurs.
Repertoriul este
liber ales la TOATE secțiunile. La
Secțiunea Muzică Clasică concurenții
trebuie să se încadreze între 2 min. și 8 min (în funcție de
vârstă) și să interpreteze una sau două lucrări muzicale fără
partitură. Nu se asigură Corepetitor. La
Secțiunea Folclor se va puncta și
frumuseţea şi autenticitatea costumului popular purtat de
interpret, iar pentru concurenții cu vârsta
peste 10
ani este obligatorie
interpretarea unei melodii fără acompaniament orchestral
(doină, cântec doinit sau baladă ), iar minim
una din cele două melodii interpretate
să provină din zona folclorică pe care o reprezintă.
Organizatorii
nu îşi asumă responsabilitatea pentru drepturile de autor şi cele
conexe ale acestora, a melodiilor interpretate în concurs,
concurentul fiind unic responsabil pentru
orice consecinţe directe sau indirecte care pot apărea ca urmare a
participării la acest concurs;
Organizatorii îşi rezervă dreptul de a
promova înainte de desfăşurarea concursului, în timpul şi după
finalizarea acestuia, prin prezentări în spaţii publice sau presă,
radio şi televiziune în scopuri necomerciale evenimentul şi
participanţii. De asemenea Comitetul de
Organizare, împreună cu membrii juriului îşi rezervă dreptul de
a selecta concurenţii, după jurizarea prealabilă a materialelor
trimise la înscriere.
- Modul de desfăşurare:
15 mai 2015
– 20 august 2015 – Trimiterea dosarelor de înscriere a
concurenților
21 august
2015 – 25 august 2015 – Preselecția concurenților
27 August
2015 – Afişarea finaliştilor
10
septembrie 2015 – Concurs
de Muzică Clasică Instrumentală la Liceul de Artă Sibiu
10
septembrie 2015 –
Concursurile de Folk și
Folclor la Casa de Cultură a Sindicatelor Sibiu
11
septembrie 2015 – Concursul de Muzică Ușoară la Casa de Cultură
a Sindicatelor Sibiu
12
septembrie 2015 – Gala
Laureaților: Înmânări premii Câștigători 2015 + Recitaluri
Trofee 2014
- Validitate:
Pentru
ca participarea să fie considerată validă, concurenţii trebuie să
respecte tema „Viaţa la Pozitiv”, melodia trebuie să conţină
versuri adecvate vârstei concurentului, ţinuta trebuie să NU
conţină elemente vulgare și să se încadreze în specificul
secțiunii muzicale. Să respecte criteriile regulamentului şi să
se încadreze în termenele limită din prezentul Regulament,
orice întârziere duce la descalificare.
8. Desemnarea câştigătorilor;
Jurizare şi premii:
Concurentul
cu cea mai mare medie a notelor va câștiga Trofeul
Festivalului = 1000 lei.
Fiecare
secțiune
muzicală din concurs va avea un Trofeu
al Secțiunii Muzicale = 500 lei.
Fiecare grupă
de vârstă va avea câte
un: Trofeu
de grupă
= 300 lei,
Loc
I = 240 lei, LOC II = 190 lei, LOC III = 150 lei,
TREI
Menţiuni
și premii speciale.
Toți concurenții vor fi recompensați cu
diplome și materiale sponsorizate.
Prin includerea pe Agenda Culturală a Municipiului Sibiu, Consiliul
Local și Primăria Sibiu alocă acestei ediții a Festivalului
FONDUL DE PREMIERE DE 20 000 lei !
Toate premiile se vor înmâna PERSONAL
pe scena mare a Casei de Cultură a Sindicatelor în cadrul Galei
Laureaților. Premiile în bani vor fi ridicate de la Secretariatul
Festivalului imediat DUPĂ terminarea
Galei Laureaților pentru a nu perturba desfășurarea galei. Se
vor încuraja şi sprijini cât mai mulți participanţi cu Premii
Speciale acordate de Sponsori şi Parteneri (Primărie, Consiliul
Local, Casa de Cultură a Municipiului, Casa de Cultură a
Sindicatelor, Centrul
Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale
"Cindrelul - Junii" Sibiu,
Liceul de Artă, Școala Populară de Artă, Palatul Copiilor
e.t.c.), Miss & Mister, Popularitate, Cel mai frumos costum
popular, Cel/cea mai tânăr concurent, Originalitate, Compoziție
etc.
Câștigătorii Trofeului Festivalului și al
Trofeelor Secțiunilor nu vor putea participa la concursul ediției
următoare, dar vor fi invitați să participe cu un Recital la
Spectacolul din cadrul Galei Laureaților a acelei ediții.
În cazul mediilor egale departajarea va fi
făcută de către notele (sau opinia) Președintelui Juriului.
Toţi profesorii coordonatori vor primii
distincţii.
Toate instituţiile şcolare de unde provin
participanţii vor primi distincţii.
Diplomele
decernate se vor oferi în trei exemplare (pentru interpret, profesor
îndrumător şi instituţia de proveniență).
Criteriile
care stau la baza acordării notelor vor fi:
- calitatea vocală şi interpretativă;
- dicţie, intonație;
- ritm, emisie vocală;
- ţinută, prezenţă scenică;
Juriul va fi
format din:
-
Membrii ai Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din Romania
-
Artişti consacraţi din fiecare domeniu (se vor promova sibienii)
-
Reprezentanţi ai:
- autorităţilor locale;
- partenerilor și organizatorilor;
-
sponsorilor ce conferă premii speciale;
-
mass-media;
Comunicarea componenţei Juriului se va
face prin intermediul website-ului Programului Educațional LIVE
POSITIVE LIFE – VIAŢA LA POZITIV
(www.viatalapozitiv.wix.com/oficial
) și a celorlalte canale de
comunicare.
Din Juriu NU
vor face parte Profesori ai
concurenților !
Juriul
îşi rezervă dreptul de a acorda premii speciale (Ex. Premiul
Special al Juriului, Premiul Special al
Concursului, etc.), pentru participanţii care dovedesc calităţi
interpretative excepţionale. De menţionat faptul că aceste premii
nu fac parte din concurs şi vor fi acordate spontan, doar în cazul
în care juriul se autosesizează şi comunică organizatorului o
astfel de decizie.
Evaluarea concurenţilor se va face după
susţinerea piesei, cu note de la 5 la 10, putându-se acorda şi
jumătăţi sau sfert de punct (6,50; 7,75...).
Notarea pieselor se va face de către
fiecare membru al juriului pe un formular special, în timpul sau
imediat după interpretarea piesei în concurs.
Clasamentul va fi alcătuit în funcţie de
ordinea descrescătoare a mediilor notelor acordate.
9.
Responsabilitatea părților și notificări cu statut juridic:
*
Organizatorul concursului nu îşi asumă
responsabilitatea pentru materialele trimise de participanţii
şi/sau care nu sunt recepţionate de organizator din motive tehnice
independente de voinţa sa; Se va răspunde fiecarui mesaj primit,
în termen de maxim 48 de ore de la primirea mesajului. Cei care nu
au primit mesaj de confirmare sunt rugați să retrimită
materialele.
*
Organizatorul nu plăteşte pentru
producerea momentului artistic. Prin participare interpreţii renunţă
la orice pretenţii de remuneraţie în legătură cu promovarea
evenimentului şi după terminarea acestuia atâta timp cât acțiunea
are scop cultural şi de promovare a Festivalului și a programului
“Live Positive Life – Viaţa la pozitiv”.
*
La această ediție transportul, cazarea și masa concurenților nu
se asigură de către organizatori. Se vor negocia tarife minimale
pentru aceste servicii cu partenerii Festivalului. Acestea vor fi
comunicate celor ce trimit dosarele de înscriere.
Anexa 1
Fișă
de înscriere în concursul
„Sibiu
– Capitala Muzicală” Ediția a – III – a 2015
Nume
şi prenume:
CNP:
Secțiunea
/ Grupa / Vârsta:
Data
nașterii:
Unitate
şcolară reprezentată/ONG:
Clasa:
Domiciliul:
Telefon
fix /mobil:
E
-mail:
Numele
îndrumătorului:
Piesa
înscrisă în concurs:
Compozitor:
Textier:
Nume
şi prenume însoţitor concurent, Serie şi număr C.I.:
C.V.-ul
concurentului, premii obținute:
ANEXA 2
FESTIVALUL NATIONAL DE INTERPRETARE MUZICALĂ
„ Sibiu – Capitala Muzicală ” Ediția a III-a 2015
FESTIVALUL NATIONAL DE INTERPRETARE MUZICALĂ
„ Sibiu – Capitala Muzicală ” Ediția a III-a 2015
Declarație
Subsemnata/ul ……………………………..………………………... posesor al actului de identitate …….. seria …….. nr. ………..……. , CNP ………………..………………… domiciliat în ………..…….….., str. ………………………………..………..……….nr. ………, ap. ………, județul …………………….., telefon ……………………
În
calitate de concurent/(ă)/părinte/tutore/professor/îndrumător al
concurentei/lui
……………………………………………………………………..……………..
,
declar că
îmi asum răspunderea pentru interpretarea piesei
„ …
… … … … … … ………………………… … … … …
… .”
compozitor ………………………………………..
textier ………………………………,
în ceea ce
privește drepturile de autor și cele conexe ale acestora pentru
interpretarea din cadrul Festivalului Național de Interpretare
Muzicală „ Sibiu – Capitala Muzicală ” Editia a III-a,
2015,
( în cazul minorilor această
declarație va fi completată de către un părinte / tutore ) și că
sunt de acord cu cesionarea drepturilor ce
derivă din prestațiile artistice de la acest eveniment.
Menționez că am luat la cunoștință Regulamentul concursului și condițiile impuse de organizatori pentru participarea la această activitate și că îmi exprim acordul pentru utilizarea și prelucrarea datelor, imaginilor și videoclipului youtube ale copilului meu, conform legii 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și liberă circulație a acestor date, în scopuri de promovare media, massmedia, ziare, tv, radio și internet a evenimentului, participanților și câstigătorilor acestui eveniment.
Menționez că am luat la cunoștință Regulamentul concursului și condițiile impuse de organizatori pentru participarea la această activitate și că îmi exprim acordul pentru utilizarea și prelucrarea datelor, imaginilor și videoclipului youtube ale copilului meu, conform legii 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și liberă circulație a acestor date, în scopuri de promovare media, massmedia, ziare, tv, radio și internet a evenimentului, participanților și câstigătorilor acestui eveniment.
DATA …………….…….. 2015
SEMNĂTURA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu