- Obiective:
Festivalul Internaţional
„Capitala Muzicală” - ediția a V-a, Sibiu 2017 face parte din Programul
educaţional “Viaţa la pozitiv-Positive Life”, program aflat în organizarea Asociaţiei “Positive Life” şi
a Colegiului Tehnic “Independenţa” din Sibiu.
Acest festival-concurs îşi
propune să încurajeze şi să contribuie la descoperirea a cât mai multor
talente, să promoveze şi să stimuleze cele mai valoroase prezenţe, asigurând un
cadru propice pentru evoluţia într-un concurs desfășurat în condiții de
spectacol a tuturor tinerilor interpreţi, și să creeze posibilitatea ca
tinerele talente din domeniul muzicii să se cunoască, să se întâlnească și să
împărtășească din experiența proprie și celorlalți.
2.
Perioada desfăşurării şi data limită de
înscriere:
Concursurile se desfășoară
în zilele de 25, 26 și 27 August 2017.
Gala Laureaților va avea
loc în data de 27 august 2017.
Perioada de trimitere a
dosarelor de înscriere 01 martie – 20 iulie 2017.
Înscrierea în concurs se
realizează online şi se face individual, pentru fiecare concurent în parte,
prin trimiterea pe e-mail-ul capitalamuzicala@gmail.com
până în data de 20 iulie 2017 a materialelor prevăzute la punctul 5 .
3.
Tema concursului:
“Viaţa la pozitiv” - Fiecare
concurent va avea posibilitatea de a-și demonstra calitățile, talentul și
valoarea interpetând o melodie cu tentă pozitivă în cadrul unui concurs
desfășurat în condiții de spectacol jurizat la cele mai înalte standarde de profesioniști.
4.
Participanţii:
Poate participa la acest
concurs orice tânăr ce NU a împlinit vârsta de 25 de ani până la data concursului, respectând
regulamentul. Organizatorul va înscrie în concurs fiecare participant, la
secţiunea şi grupa de vârstă specifică.
5. Structură, condiții de participare:
5.1 Concursul se va axa pe4 secțiunimuzicale:
-
Muzicăinstrumentală (pian, vioară, chitară, clarinet, saxofon,
acordeon, naie.t.c. )
-
Folk
-
MuzicăTradițională
-
Muzicăuşoară
Fiecare secțiune muzicală va fi structurată pe 7 grupe
de vârstă cu maxim 10 concurenți:
Grupa 1 - 4 – 6 ani
Grupa 2 - 7
– 8 ani
Grupa 3 - 9 – 10 ani
Grupa 4 - 11 – 12 ani
Grupa 5 - 13 – 14 ani
Grupa 6 - 15 – 17 ani
Grupa 7 - 18 –
24 ani
și o grupă separată
de GRUPURI ( „4 mâini”, Duet, Trio etc
...).
În cazul în care numărul
celor care vor aplica pentru accederea în finala concursului va fi mai mic
decât grupele prevăzute în prezentul
regulament, acestea se pot comasa. În cazul în care doritorii vor depăși
numărul locurilor disponibile în fiecare grupă se vor face preselecții.
5.2 Dosarul de înscriere trebuie trimis ONLINE
pe email-ul festivalului (capitalamuzicala@gmail.com)
în perioada 01 martie
– 20 iulie 2017 și conține:
- Fişa de înscriere
completată integral (Anexa 1) ;
- Anexa 2 – Drepturi de
autor
- Copie a certificatului
de naştere sau a cărţii de identitate ;
- Fotografie color în prim plan (cât mai recentă);
- Pentru secțiunile de
Muzică Tradițională și Muzică UȘOARĂ se trimite o piesă înregistrată
(pozitiv) în format .mp3 (pentru a nu apărea cheltuieli
suplimetare, aceasta poate fi diferită decât cea pe care dorește să o
interpreteze în concurs...). Durata înregistrării nu poate depăşi 3:30
minute. În cazul în care concurentul nu deține înregistrări actuale, poate
trimite pentru preselecție un link youtube...
- La celelalte secțiuni
muzicale, respectiv FOLK sau Muzică Instrumentală, PRESELECȚIA va fi efectuată pe bază de
CV și/sau link youtube. Dacă pentru prestația LIVE e nevoie de un
acompaniament pe suport digital, acesta va fi trimis pe e-mail (pentru playlist-ul
de concurs…). Grupurile sunt acceptate și cu piese de maxim 6 minute.
NU EXISTĂ TAXĂ DE PRESELECȚIE.
5.3 În perioada 21 iulie – 26 iulie 2017 va avea loc preselecția concurenților.
Concurenții admişi pentru prestația life vor fi anunțați telefonic și/sau
pe adresa de mail de unde au fost trimise materialele pentru înscriere. Doar
concurenții admiși care vor completa restul materialelor necesare vor fi
afişati în data de 01 august 2017 pe site-ul festivalului (www.viatalapozitiv.wix.com/oficial),
pe Facebook pagina “Capitala Muzicală“ (https://www.facebook.com/festivalcapitalamuzicala)
și pe alte site-uri de promovare de specialitate. Până la data afișării
finaliștilor toți concurenții ADMIȘI vor trimite negativul pe suport
digital (pentru playlist-ul de
concurs..) și vor dona pentru organizarea festivalului o sumă de bani
Asociației Positive Life, CIF 5339564 în
contul RO04 BTRL 0330 1205 P722 11XX, Banca Transilvania Sibiu după cum
urmează:
Interpreții Soliști – 200 Lei (pentru concurenții ce doresc participarea la
mai multe secțiuni se va dona doar 50% pentru secțiunea suplimentară); Grupuri
– 300 Lei (indiferent de numărul membrilor);
În cazul neprezentării la concurs donația NU se returnează. Va fi luată în considerare pentru o eventuală
calificare pentru participarea la ediția următoare.
5.4 La fiecare grupă de
vârstă se vor califica în finală MAXIM 10 concurenţi;
Fiecare grupă de vârstă va avea un concurent de rezervă (al XI-lea clasat
în urma preselecției, care va înlocui concurentul care din diverse motive nu
poate participa la concurs). Concurenta/tul de rezervă va ocupa și locul
concurenților ce nu au completat restul materialelor până la data de 31 iulie
2017.
La grupa de vârstă unde nu
se califică în finală minim 6 concurenţi, se vor comasa/regrupa grupele
de vârstă. În cazul în care unul dintre finaliști nu se va putea prezenta la
concurs are obligația de a anunța organizatorii pentru a se putea înlocui
materialele cu cele ale interpretului aflat pe lista de rezervă.
Vor fi admise maxim 10 duete
şi/sau grupuri la FIECARE Secțiune Muzicală.
Vârsta împlinită de concurent la data desfăşurării
concursului va stabili grupa din care acesta va face parte, iar ziua
naşterii va arăta ordinea de intrare în concurs.
La secțiunile unde NU se completează cele 7 grupe de vârstă, premiile
vor fi REDUSE proporțional.
5.5 Repertoriul:
Liber ales la TOATE secțiunile.
La Secțiunea Muzică
Instrumentalăconcurenții
trebuie să se încadreze între 2 min. și 8 min. (în funcție de vârstă...) și să
interpreteze una sau două lucrări muzicale fără partitură. La cerere se asigură
Corepetitor; se admit și corepetitori proprii dacă concurentul consideră
necesară prezența acestuia (va fi evaluat momentul în ansamblul său).
La Secțiunea Folk se admit corepetitori sau orchestrații pe
suport digital.
La SecțiuneaMuzicăTradițională se va punctașifrumuseţeaşiautenticitateacostumuluitradiționalpurtat
de interpret, iarpentruconcurențiicuvârsta
peste10 ani este obligatorieinterpretareaUNEI STROFEfărăacompaniament orchestral (dintr-o doină, cântecdoinit, baladăsaufolclortradițional), iarminimunadinceledouămelodiiinterpretatesăprovinădin
zona folcloricăpe care o reprezintă.
La SecțiuneaMuzicăUșoarăconcurențiiîși pot
înfrumusețamomentulcuaportuluneitrupecoregraficepropriisaupuse la dispozițiede
organizatori.
Organizatorii nu îşi asumă
responsabilitatea pentru drepturile de autor şi cele conexe ale acestora, a
melodiilor interpretate în concurs, concurentul fiind unic responsabil pentru
orice consecinţe directe sau indirecte care pot apărea ca urmare a participării
la acest concurs;
Organizatorii îşi rezervă dreptul
de a promova înainte de desfăşurarea concursului, în timpul şi după finalizarea
acestuia, prin prezentări în spaţii publice sau presă, radio şi televiziune în
scopuri necomerciale evenimentul şi
participanţii. De asemenea Comitetul de Organizare, împreună cu membrii
juriului îşi rezervă dreptul de a selecta concurenţii, după jurizarea
prealabilă a materialelor trimise la înscriere.
- Modul de desfăşurare:
1 martie 2017 – 20 iulie 2017 – Trimiterea dosarelor
de aplicare a concurenților
21
iulie 2017 – 26 iulie 2017– Preselecția concurenților
01 august 2017– Afişarea finaliştilor ce
au trimis restul materialelor necesare + Programul desfășurării
25 August 2017 – Concursurile de Folk și
Muzică tradițională, Recitaluri invitați + Trofee 2016
26 August 2017 – Concursul de Muzică
Ușoară, Recitaluri invitați + Trofee 2016
27 August 2017 – Concursul de muzică
Instrumentală
– Gala
Laureaților: Înmânări premii Câștigători 2017 + Recitaluri Trofee
7. Validitate:
Pentru ca participarea să
fie considerată validă, concurenţii trebuie să respecte tema „Viaţa la
Pozitiv”, melodia trebuie să conţină versuri adecvate vârstei concurentului,
ţinuta trebuie să NU conţină elemente vulgare și să se încadreze în specificul
secțiunii muzicale. Să respecte criteriile regulamentului şi să se încadreze în
termenele limită din prezentul Regulament, orice întârziere duce la
descalificare.
8. Desemnarea câştigătorilor; Jurizare şi
premii:
8.1 Concurentul cu cea mai mare medie a
notelor va câștiga Trofeul Festivalului = 4 500 lei.
8.2 Fiecare secțiune muzicală din
concurs va avea un Trofeu al Secțiunii Muzicale = 2 250 lei.
8.3 Fiecare grupă de vârstă va avea câte un:
Trofeu de grupă, Loc I, LocII, Loc III, 3 Menţiuni și Premii Speciale.
8.4 Toți concurenții vor fi recompensați cu diplome și materiale sponsorizate. Toate
premiile se vor înmâna PERSONAL pe scenă în cadrul Galei Laureaților.
Prezența concurenților la Gala Laureaților este obligatorie, nu se trimit
premiile prin poștă. Premiile în bani vor fi ridicate PERSONAL de la
Secretariatul Festivalului imediat DUPĂ terminarea Galei Laureaților
pentru a nu perturba desfășurarea galei. În funcție de aportul sponsorilor vor
fi recompensați pecuniar mai mulți câștigători. La secțiunile unde nu se
completează grupele de concurs, se va diminua în mod proporțional premiul
pentru câștigătorul Trofeului Secțiunii și pentru ceilalți câștigători. Se vor
încuraja şi sprijini cât mai mulți participanţi cu Premii Speciale acordate de
Sponsori şi Parteneri (Consiliul Județean, Filarmonica Sibiu, Colegiul Tehnic
Independența, Liceul de Artă Sibiu, CentrulJudeţeanpentruConservareaşiPromovareaCulturiiTradiţionale
"Cindrelul - Junii" Sibiu, Școala Populară de Artă, Casa de Cultură a Studenților Sibiu e.t.c.), Miss & Mister, Popularitate, Cel mai
frumos costum popular, Cel/cea mai tânăr concurent, Originalitate, Compoziție
etc.
Câștigătorii Trofeului Festivalului
și al Trofeelor Secțiunilor nu vor putea participa la concursul ediției
următoare, dar vor fi invitați să participe cu un Recital la Spectacolul din
cadrul Galei Laureaților a acelei ediții.
În cazul mediilor egale
departajarea va fi făcută de către notele (sau opinia) Președintelui Juriului.
Toţi profesorii coordonatori vor
primi distincţii.
Toate instituţiile şcolare de unde
provin participanţii vor primi distincţii.
8.5 Criteriile care stau la baza acordării notelor vor fi:
-
calitate
interpretativă;
-
dicţie,
-
intonație,
-
emisie
vocală;
-
ritm;
-
prezenţăscenică;
-
dificultateamelodiei ;
8.6 Juriulva fi format din:
- Membrii ai Uniunii
Compozitorilor şi Muzicologilor din Romania
- Artişti consacraţi din
fiecare domeniu
- Câștigători ai Trofeului
Festivalui în ediții anterioare
- Reprezentanţi ai:
autorităţilor locale; partenerilor și
organizatorilor; sponsorilor ce conferă premii speciale;
mass-media;
Comunicarea componenţei
Juriului se va face prin intermediul website-ului Programului Educațional VIAŢA LA POZITIV- Positive Life (www.viatalapozitiv.wix.com/oficial)
și a celorlalte canale de comunicare.
Din Juriu NU vor face
parte profesori ai concurenților!
Câștigătorul/câștigătoarea
Trofeului Festivalului va fi invitat să facă parte din juriul festivalului la o
ediție ulterioară !
Juriul îşi rezervă
dreptul de a acorda premii speciale (Ex. Premiul Special al Juriului, Premiul Special al Concursului, Artistul
festivalului etc.), pentru participanţii care dovedesc calităţi interpretative
excepţionale. De menţionat faptul că
aceste premii nu fac parte din concurs şi vor fi acordate spontan, doar în
cazul în care juriul se autosesizează şi comunică organizatorului o astfel de
decizie.
Evaluarea concurenţilor se
va face după susţinerea piesei, cu note de la 5 la 10, putându-se acorda şi
jumătăţi sau sfert de punct (6,50;
7,75...).
Notareapieselor se va face
de cătrefiecare membru al juriuluipe un formularspecial,
întimpulsauimediatdupăinterpretareapieseiînconcurs. Clasamentul va fi alcătuitînfuncţie de
ordineadescrescătoare a mediilornoteloracordate.
9. Responsabilitatea părților și notificări
cu statut juridic:
* Organizatorul concursului
nu îşi asumă responsabilitatea pentru materialele trimise de participanţii şi/sau care nu sunt
recepţionate de organizator din motive tehnice independente de voinţa sa; Se va răspunde fiecărui mesaj primit, în termen
de maxim 48 de ore de la primirea mesajului. Cei care nu au primit mesaj de
confirmare sunt rugați să retrimită materialele și/sau să contacteze
organizatorul.
* Organizatorul nu plăteşte
pentru producerea momentului artistic. Prin participare interpreţii renunţă la
orice pretenţii de remuneraţie în legătură cu promovarea evenimentului şi după
terminarea acestuia atâta timp cât acțiunea are scop cultural şi de promovare a
Festivalului și a programului “Live Positive
Life – Viaţa la pozitiv”.
* La fiecare secțiune
muzicală se asigură timp și spațiu ( sau pian) pentru repetiție (încălzire).
* Înainte de terminarea
perioadei de trimitere a aplicațiilor organizatorii pot modifica prezentul
regulament pentru îmbunătățirea calității festivalului sau a condițiilor
oferite concurenților.
* Întrucât toate
evenimentele festivalului au loc în condiții de spectacol și vor fi televizate
și transmise LIVE în mediul online, cât și pentru desfășurarea cursivă a
festivalului, prezența concurenților în culise cu 30 de minute înainte de
intrarea în concurs/gală este OBLIGATORIE !
* Programul orar și ordinea
intrării în concurs vor fi afișate în aceeași zi cu afișarea finaliștilor.
Mult succes tuturor!
Regulamentul conţine şi
cele doua ANEXE :
ANEXA 1 - FIŞA DE
ÎNSCRIERE &ANEXA 2 – DECLARAŢIE PĂRINTE/TUTORE
Anexa 1
Fișă de înscriere în concurs
Festivalul
Internațional de Interpretare
Muzicală
„Capitala Muzicală” Ediția
a V-a, Sibiu - 2017
Nume şi prenume:
Secțiunea / Grupa / Vârsta:
CNP:
Data nașterii:
Unitate şcolară reprezentată/ONG:
Domiciliul:
Telefon fix /mobil:
E -mail:
Numele îndrumătorului:
Piesa înscrisă în concurs:
Compozitor:
Textier:
Nume şi prenume însoţitor concurent, Serie şi
număr C.I.:
C.V.-ul concurentului, premii obținute:
ANEXA
FESTIVALUL INTERNATIONAL
DE INTERPRETARE MUZICAL
„CapitalaMuzicală ”
Ediția a V-a, Sibiu – 2017
Declarație
Subsemnata/ul………………………………..………………………...posesor
al actului de identitate …….. seria …….. nr. ………..…..…. , CNP …………………..…..………………… domiciliatîn …………….…….….., str. …………………………….…..………..……………….nr.
……….…, ap. ………, județul……………………..,telefon ……………………
Încalitate de
concurent/(ă)/părinte/tutore/professor/îndrumător al concurentei/lui
……………………………………………………………………..……………..
,
declarcăîmiasumrăspundereapentruinterpretareapiesei
„
… … … … … … … ………………………… … … … … … .”
compozitor
……………………………………….. textier ………………………………,
înceeacepriveștedrepturile de
autorșiceleconexe ale acestorapentruinterpretarea din cadrulFestivaluluiInternațional„CapitalaMuzicală ”
Editia a V-a, Sibiu - 2017, ( încazulminoriloraceastădeclarațieva
fi completată de către un părinte / tutore ) șică sunt de acord cu
cesionarea drepturilor ce derivădinprestațiileartistice de la acesteveniment.
Menționezcă am luat la cunoștințăRegulamentulconcursuluișicondițiileimpuse de organizatoripentruparticiparea la aceastăactivitateșicăîmiexprimacordulpentruutilizareașiprelucrareadatelor,imaginilorșivideoclipuluiyoutube ale cocurentei/…ului,conform legii 677/2001 pentruprotecțiapersoanelor cu privire la prelucrareadatelor cu caracter personal șiliberăcirculație a acestor date,înscopuri de promovare media,massmedia,ziare,tv,radio și internet a evenimentului, participanțilorșicâstigătoriloracestuieveniment.
Menționezcă am luat la cunoștințăRegulamentulconcursuluișicondițiileimpuse de organizatoripentruparticiparea la aceastăactivitateșicăîmiexprimacordulpentruutilizareașiprelucrareadatelor,imaginilorșivideoclipuluiyoutube ale cocurentei/…ului,conform legii 677/2001 pentruprotecțiapersoanelor cu privire la prelucrareadatelor cu caracter personal șiliberăcirculație a acestor date,înscopuri de promovare media,massmedia,ziare,tv,radio și internet a evenimentului, participanțilorșicâstigătoriloracestuieveniment.
DATA …………….…….. 2017
SEMNĂTURA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu