Regulamentul
Concursului International de Muzica
Usoara „Festivalul Tineretii” editia a IX-a
si
Regulamentul Concursului de Muzica
Populara „Festivalul Tineretii” 2013
Regulamentul Concursului International de Muzica Usoara „Festivalul Tineretii” editia a IX-a
2 septembrie – 8 septembrie 2013
Asociatia Culturala Daria’S, detinatoare a
licentei, si Manifest Events SRL, in parteneriat cu Primaria
Municipiului Mangalia, organizeaza in perioada 2 septembrie – 8
septembrie 2013 la Teatrul de Vara din Jupiter, Festivalul
International de Muzica Usoara “Festivalul Tineretii” deschis
tinerilor din tara si din strainatate cu varsta cuprinsa intre 6 –
9 ani; 10 -14 ani; 15 -25 ani; sectiunea creatie 9 - 25 ani, avand ca
scop descoperirea si lansarea de noi talente in muzica folclorica,
inclusiv printre reprezentantii comunitatilor interetnice din
Romania. In finala, vor participa 15
concurenti pe fiecare categorie de varsta.
Organizatorii pot mari
numarul de participanti cu pana la 10 concurenti in cazul in care mai
multi candidati se vor califica la punctaj egal.
Organizatori
Organizatori:
Asociatia Culturala Daria’S, Manifest Events S.R.L. in parteneriat
cu Primaria Municipiului Mangalia.
Perioada 2 septembrie – 8 septembrie 2013, Teatrul de Vara Jupiter
Scopul
concursului
•
Concursul isi propune sa incurajeze creatia de
cantece pentru tineret si sa contribuie la descoperirea si lansarea
de tineri interpreti de muzica usoara, romani si straini. Totodata
festivalul isi propune sa readuca in atentia turistilor romani si
straini statiunea Jupiter cu un potential deosebit.
•
Concursul se desfasoara sub sigla „Festivalul
Tineretii”, marca protejata OSIM nr.66608
Conditii de participare
Conditii de participare
•
Concursul se va desfasura pe doua sectiuni
distincte – Sectiunea interpretare si Sectiunea prezentare de
melodii
noi in prima auditie, fiind organizat pe
baza de preselectii ce vor avea loc in diferite orase ale tarii si
vor preceda etapa finala organizata la Bucuresti
unde vor participa doar concurentii
aflati in situatia de baraj.
Participarea
la sectiunea de INTERPRETARE si CREATIE a
concursului implica taxa de auditie la inscriere in valoare de 100
RON, si pentru concurentii straini inclusiv Republica Moldova, 100
EURO. Contravaloarea auditiei este nerambursabila, iar plata acesteia
se efectueaza pana in ziua preselectiei, in contul:
S.C.
MANIFEST EVENTS S.R.L.,
avand
CUI RO27256150, cod IBAN:
RO12RNCB0592117518090001 deschis la Banca Comerciala Romana
Sucursala Dr. Felix Bucuresti, sau la locul preselectiei.
• Cheltuielile de deplasare, cazare si intretinere pe perioada etapei de preselectie sunt suportate de candidat.
• Concurentii straini nu sunt obligati sa se prezinte la preselectia organizata la Bucuresti, fiind selectionati de catre juriul de preselectie pe baza materialelor trimise pana la 21.07.2013.
• Organizatorii isi rezerva dreptul de a decide, in functie de calitatea celor inscrisi, numarul concurentilor romani si straini.• Criteriile de jurizare, ca si sistemul de jurizare sunt stabilite si comunicate de organizator atat juriului cat si candidatilor. Centralizarea rezultatelor finale este facuta de organizator.
• Lista candidatilor admisi in faza finala va fi in ordine alfabetica, indiferent de punctajele intermediare si finale.
• Concurentii care au castigat trofeul festivalului nu mai pot participa in concurs.
Organizatorul are dreptul sa stabileasca rezerve pe lista finalistilor, pentru situatiile in care un finalist, din diverse motive, nu mai poate participa.
Organizatorii
au dreptul exclusiv de a folosi in
transmisiuni radio si TV, de a edita si exploata cantecele prezentate
in competitie de catre concurenti, cu respectarea drepturilor de
autor. Acordul compozitorilor, textierilor, si/sau producatorilor
este certificat prin semnarea formularului de
inscriere.
Organizatorii festivalului isi rezerva dreptul de a televiza, radiodifuza, fotografia, filma si inregistra toate prestatiile din cadrul etapelor concursului, inclusiv gala. In aceasta situatie, candidatii nu beneficiaza de onorarii, drepturile fiind cedate in declaratia existenta la dosarul candidatului.
Organizatorii festivalului isi rezerva dreptul de a televiza, radiodifuza, fotografia, filma si inregistra toate prestatiile din cadrul etapelor concursului, inclusiv gala. In aceasta situatie, candidatii nu beneficiaza de onorarii, drepturile fiind cedate in declaratia existenta la dosarul candidatului.
Sectiunea
interpretare
•
Concursul de interpretare este deschis solistilor
vocali, cetateni romani sau straini, cu varsta intre 6 – 9 ani, 10
– 14 ani, 15 - 25 ani. In competitie se pot inscrie solisti si
grupuri.
• Cantecele vor fi interpretate live, cu acompaniamentul asigurat pe suport digital (negativ).
• Concurentii vor trebui sa propuna un numar de 2 (doua) melodii, acestea putandu-se incadra in orice gen de muzica usoara. Melodiile pot apartine repertoriului romanesc sau international.
• Preselectia va fi publica, iar concurentul va interpreta un singur cantec stabilit de juriu din cele doua propuse la inscriere. Interpretarea vocala la preselectie va fi live, cu negativul pe CD. La acordarea notei, juriul va avea in vedere atat calitati vocale cat si scenice (costumatie, miscare, coregrafie).
• Cantecele vor fi interpretate live, cu acompaniamentul asigurat pe suport digital (negativ).
• Concurentii vor trebui sa propuna un numar de 2 (doua) melodii, acestea putandu-se incadra in orice gen de muzica usoara. Melodiile pot apartine repertoriului romanesc sau international.
• Preselectia va fi publica, iar concurentul va interpreta un singur cantec stabilit de juriu din cele doua propuse la inscriere. Interpretarea vocala la preselectie va fi live, cu negativul pe CD. La acordarea notei, juriul va avea in vedere atat calitati vocale cat si scenice (costumatie, miscare, coregrafie).
Preselectie:
Prima etapa a
preselectiei se face online pe baza
materialelor audio si video transmise de concurenti.
• Etapa
I. Cantecele vor fi notate cu admis sau
respins.Vor intra in etapa a II-a cantecele care vor obtine mai mult
de 50% calificativ admis
• Etapa
a II-a. Vor fi stabilite in ordine descrescatoare primele douazeci de
cantece in functie de numarul calificativelor admis, acordate de
membrii juriului. In
situatia in care pe ultimele doua locuri sunt mai multe cantece care
au acelasi numar de calificativ admis, presedintele juriului va
stabili care dintre acestea vor fi prezente in festival.
In
concurs
•
Membrii juriului vor acorda note de la 1 la 10,
putand sa acorde si jumatati de punct (6,5;7,5…)
• Clasamentul va fi alcatuit in functie de ordinea descrescatoare a mediilor notelor acordate interpretilor pe grupe de varsta.
• Criteriile de jurizare vor avea in vedere calitatile vocale, tehnica vocala, tehnica interpretativa, prezenta scenica, perspectiva de a avea o cariera in domeniu.
• Notarea pieselor se va face de catre fiecare membru al juriului pe un formular special, imediat dupa interpretarea piesei in concurs. Centralizarea rezultatelor se va face la Jupiter de catre organizatori.
• Deciziile juriului sunt definitive si de necontestat.
• Clasamentul va fi alcatuit in functie de ordinea descrescatoare a mediilor notelor acordate interpretilor pe grupe de varsta.
• Criteriile de jurizare vor avea in vedere calitatile vocale, tehnica vocala, tehnica interpretativa, prezenta scenica, perspectiva de a avea o cariera in domeniu.
• Notarea pieselor se va face de catre fiecare membru al juriului pe un formular special, imediat dupa interpretarea piesei in concurs. Centralizarea rezultatelor se va face la Jupiter de catre organizatori.
• Deciziile juriului sunt definitive si de necontestat.
Sectiunea
creatie (creatii noi in prima auditie)
•
Sectiunea de prezentare a creatiilor noi in prima
auditie este deschisa solistilor vocali, cetateni romani sau straini,
cu varsta intre 9 si 25 ani.
• Creatiile inscrise pot face parte din oricare categorie de muzica usoara.
• Creatiile inscrise la aceasta sectiune, cu texte traduse in limba romana, trebuie sa fie efectiv in prima auditie, respectiv sa nu fi fost prezentate in nici o reprezentatie publica si sa nu fi fost difuzate pe nici un post de radio sau televiziune, de stat sau privat, national sau local. Nu pot fi inscrise in acest concurs creatiile care sunt subiectul unui contract discografic. Pentru autorii melodiilor si textelor, consacrati sau debutanti, nu se impun limite de varsta. Nu exista restrictii initiale la numarul de creatii propuse de un compozitor. La etapa finala se admit maxim 3 prezente pentru un compozitor, in interpretari diferite.
• Creatiile vor fi prezentate pe CD, pozitiv si negativ, cu grup vocal (daca este cazul) si nu pot depasi durata de 4 minute. Cantecul va fi interpretat live, cu acompaniamentul asigurat pe suport digital (negativ).
• Creatiile inscrise pot face parte din oricare categorie de muzica usoara.
• Creatiile inscrise la aceasta sectiune, cu texte traduse in limba romana, trebuie sa fie efectiv in prima auditie, respectiv sa nu fi fost prezentate in nici o reprezentatie publica si sa nu fi fost difuzate pe nici un post de radio sau televiziune, de stat sau privat, national sau local. Nu pot fi inscrise in acest concurs creatiile care sunt subiectul unui contract discografic. Pentru autorii melodiilor si textelor, consacrati sau debutanti, nu se impun limite de varsta. Nu exista restrictii initiale la numarul de creatii propuse de un compozitor. La etapa finala se admit maxim 3 prezente pentru un compozitor, in interpretari diferite.
• Creatiile vor fi prezentate pe CD, pozitiv si negativ, cu grup vocal (daca este cazul) si nu pot depasi durata de 4 minute. Cantecul va fi interpretat live, cu acompaniamentul asigurat pe suport digital (negativ).
Inscrierea
la concurs – preselectii pentru sectiunile concursului:
interpretare 6 – 9 ani, interpretare 10 – 14 ani, interpretare 15
– 25 ani, creatie 9 – 25 ani.
Pentru
inscriere, fiecare
candidat va prezenta / trimite (pana la data preselectiei) un dosar
care va contine:
Sectiunea
interpretare
•
fisa de inscriere
completata de catre participant, cu specificarea categoriei la care
participa la preselectie
• copie dupa chitanta de achitare a auditiei (in valoare de 100 RON, nerambursabila, iar pentru concurentii din strainatate auditia este de 100 euro);
• copie dupa cartea de identitate/CI sau certificatul de nastere;
• fotografii artistice color pe suport digital: bust, profil, prim plan (CD);
• CD-ul continand cele 2 piese propuse pentru concurs. Piesa selectata pentru faza finala a festivalului la preselectie si jurizata va fi aceeasi pe toata perioada festivalului. Piesele se predau in format audio CD iar in cazul in care sunt predate in format MP3, sa aiba minim 320 KBPS. In cazul in care concurentul solicita schimbarea piesei, aceasta se poate daca concurentul achita auditia de 100 RON.
Dosarul se prezinta/expediaza la sediul Asociatiei Culturale Daria’S din Str. Gorunului nr. 21, sector 1, Bucuresti, cod 012625. Materialele din dosarul de inscriere nu sunt returnabile.
• copie dupa chitanta de achitare a auditiei (in valoare de 100 RON, nerambursabila, iar pentru concurentii din strainatate auditia este de 100 euro);
• copie dupa cartea de identitate/CI sau certificatul de nastere;
• fotografii artistice color pe suport digital: bust, profil, prim plan (CD);
• CD-ul continand cele 2 piese propuse pentru concurs. Piesa selectata pentru faza finala a festivalului la preselectie si jurizata va fi aceeasi pe toata perioada festivalului. Piesele se predau in format audio CD iar in cazul in care sunt predate in format MP3, sa aiba minim 320 KBPS. In cazul in care concurentul solicita schimbarea piesei, aceasta se poate daca concurentul achita auditia de 100 RON.
Dosarul se prezinta/expediaza la sediul Asociatiei Culturale Daria’S din Str. Gorunului nr. 21, sector 1, Bucuresti, cod 012625. Materialele din dosarul de inscriere nu sunt returnabile.
Sectiunea
prezentare de creatii noi in prima auditie
• formularul
de inscriere a creatiei completat de autori, interpret si
producatori.
• copie dupa chitanta de achitare a auditiei (in valoare de 100 RON, nerambursabila, iar pentru concurentii din strainatate auditia este de 100 EURO)
• CV artistic al autorului, cu set de fotografii artistice color ale interpretului si autorului
• caseta DAT/CD cu creatia, pozitiv si negativ, partitura, trei copii ale textului (piesele prezentate nu vor depasi durata de 4 minute).
• copie dupa chitanta de achitare a auditiei (in valoare de 100 RON, nerambursabila, iar pentru concurentii din strainatate auditia este de 100 EURO)
• CV artistic al autorului, cu set de fotografii artistice color ale interpretului si autorului
• caseta DAT/CD cu creatia, pozitiv si negativ, partitura, trei copii ale textului (piesele prezentate nu vor depasi durata de 4 minute).
Piesele
compozitorilor straini vor fi selectionate
pe baza materialelor trimise.
La concurs pot
participa tineri din diaspora care sunt laureati
ai concursurilor de profil din zonele pe care le reprezinta, intr-un
numar stabilit de juriu, fara a se prezenta la preselectie.
Cazarea,
masa si contravaloarea transportului pe
timpul preselectiilor sau a fazei finale a preselectie vor fi
suportate de catre concurenti.
In
cazul unor acuzatii ulterioare de plagiat, autorul este direct si in
totalitate responsabil; organizatorii sau juriul nu poarta nicio
raspundere intr-o asfel de situatie.
Pe
perioada festivalului, organizatorilor le
revine dreptul exclusiv de a folosi cantecele prezentate in
competitie de catre concurenti pentru transmisiuni radio si TV sau de
a le edita si exploata ca atare, cu respectarea dreptului de autor.
Compozitorii, textierii, si/sau producatorii vor semna pe formularul
de inscriere acordul lor in acest sens. Piesele admise in concurs vor
fi supuse unor contracte de editare si cesionare de catre
organizator.
Nerespectarea
acestor conditii conduce la eliminarea din
concurs, indiferent de etapa de desfasurare a evenimentului. Lista
creatiilor admise in finala va fi prezentata in ordine alfabetica,
fara specificarea punctajelor si a ierarhiei finale rezultate. Pe
langa lista admisilor, organizatorii trebuie sa realizeze si o lista
cu rezerve, aprobate de juriu. Aceste rezerve sunt folosite in
cazurile in care: interpretii nu pot presta servicii din motive
medicale, se retrag din concurs, incalca regulamentul sau in diverse
situatii de forta majora.
Dosarul
se va expedia pe adresa Asociatia Culturala
Daria’S cu sediul in Bucuresti, Str. Gorunului nr.21, sector 1, cod
012625 pana la data de 21 iulie 2013 ultima zi de preselectie sau la
locul preselectiei. Preselectia finala va avea loc in data de 31
iulie 2013 la Bucuresti. La preselectia finala vor participa doar
concurentii care sunt la baraj. Materialele din dosarul de inscriere
nu sunt returnabile. Contravaloarea auditiei este nerambursabila, iar
plata acesteia se efectueaza pana in ziua preselectiei, in contul:
S.C.
MANIFEST EVENTS S.R.L.,
avand
CUI RO27256150, cod IBAN:
RO12RNCB0592117518090001 deschis la Banca Comerciala Romana
Sucursala Dr. Felix Bucuresti, sau la locul preselectiei.
Regulamentul
Concursului poate fi consultat la adresa de web
www.festivalultineretii.ro, la Directiile
Judetene pentru Cultura si Culte, Centrele de Conservare si Promovare
a Culturii Traditionale, Scolile Populare de Arte si Meserii, Casele
municipale si orasenesti de cultura din intreaga tara, la
secretariatele institutiilor de invatamant superior (cu profil
muzical sau cu alte profile) sau ale teatrelor muzicale.
Desfasurarea
concursului
Orasele si datele la
care se vor desfasura preselectiile vor fi facute cunoscute prin
site-ul concursului precum si prin alte mijloace de informare.
Etapa finala a
preselectiei se va desfasura in Bucuresti.
Desfasurarea
festivalului va avea urmatoarea succesiune:
In data de 2 septembrie 2013 va avea loc tragerea la sorti, in statiunea Jupiter.
In data de 2 septembrie 2013 va avea loc tragerea la sorti, in statiunea Jupiter.
• ziua
1: 2 septembrie cazarea si tragerea la sorti
• ziua
2: 3 septembrie Sectiunea de interpretare categoria de varsta 6
- 9 ani / 10 -14 ani + recital
• ziua 3: 4 septembrie Sectiunea de interpretare categoria de varsta 15 – 25 ani + recital
• ziua 4: 5 septembrie Sectiunea de prezentare a creatiilor in prima auditie + recitaluri
• ziua 5: 6 septembrie Sectiunea folclor categoria de varsta 6 - 9 ani / 10 -14 ani + recital
• ziua 3: 4 septembrie Sectiunea de interpretare categoria de varsta 15 – 25 ani + recital
• ziua 4: 5 septembrie Sectiunea de prezentare a creatiilor in prima auditie + recitaluri
• ziua 5: 6 septembrie Sectiunea folclor categoria de varsta 6 - 9 ani / 10 -14 ani + recital
• ziua
6: 7 septembrie Sectiunea folclor
categoria de varsta 15 – 25 ani + ansambluri artistice
• ziua
7: 8 septembrie Gala Laureatilor muzica
usoara si folclor + Recitaluri
Conditiile
de prezentare
•
Interpretii se vor prezenta in concurs cu
piesa in varianta negativ orchestral pe suport digital (DAT),
interpretarea vocala fiind obligatoriu redata pe viu. Negativul
orchestral poate contine voci de sustinere (grup vocal) cu conditia
ca acestea sa nu includa dublaje la linia vocala principala.
• Fiecare concurent prezent la aceasta sectiune poate aduce pe scena orice sustinere artistica pe care o crede necesara (grup vocal, grup de acompaniament, dansatori etc.) pe propria cheltuiala, daca obtine acordul artistic al organizatorului.
• Fiecare concurent prezent la aceasta sectiune poate aduce pe scena orice sustinere artistica pe care o crede necesara (grup vocal, grup de acompaniament, dansatori etc.) pe propria cheltuiala, daca obtine acordul artistic al organizatorului.
In urma preselectiei
juriul va admite in concurs un numar de 20 concurenti pentru
fiecare categorie de la sectiunea interpretare, respectiv 20
concurenti la sectiunea creatie. Ordinea intrarii in concurs este
hotarata de organizator din considerente legate de spectacol si nu
poate fi supusa contestarii. Concurentii vor respecta intocmai
precizarile organizatorilor cu privire la intrarea in concurs si
repetitii.
Repertoriul
Cantecele interpretate
la preselectie pot face parte din orice categorie de muzica usoara.
Candidatii selectati dupa inscriere se vor prezenta in fata juriului
de preselectie cu piesa compusa de autori consacrati sau debutanti,
in limba romana, sau o piesa din repertoriul romanesc si una din
repertoriul international.
Obligatiile
participantilor
1. Sa respecte clauzele regulamentului festivalului.
2. Sa semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator.
3. Sa semneze contractele de participare. Orice abatere de la oricare dintre aceste obligatii duce automat la eliminarea din concurs, fara drept de apel.
4. Pe durata participarii in concurs candidatilor le este interzis sa contacteze membrii juriului.5. Cheltuielile de transport, cazarea si masa pe perioada festivalului vor fi suportate de catre concurenti.
6. Sa respecte
regimul pentru traseul firesc al oricarei revendicari prin
manifestarea in scris a nemultumirii sub forma CONTESTATIEI (cand
este cazul si faptul este motivat, argumentat etc.)
Auditia
Taxa de inscriere la preselectie
este 100 RON. Auditia pentru participare concurs este de 100 RON si
se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la
Jupiter. Coregrafia este asigurata de organizator, este obligatorie
si costa 100 RON. Concurentii vor achita 100 RON pentru filmarea si
promovarea concursului.
Orice
abatere de la oricare dintre aceste obligatii
duce automat la eliminarea din concurs, fara drept de apel.
Obligatiile
organizatorilor
1. Organizeaza, pune
la dispozitie sala de spectacole, spatiile de repetitie si cabinele
necesare desfasurarii festivalului.
2. Asigura buna desfasurare a preselectiilor si impartialitatea acestora.
3. Asigura paza si protectia pe toata durata festivalului, inclusiv in timpul repetitiilor, prin interzicerea accesului presei si a fotoreporterilor in culisele scenei, cu exceptia televiziunii si a radioului acreditate.
4. Asigura corectitudinea centralizarii voturilor pentru clasamentele partiale si finale.
5. Asigura premiile acordate pe diferite sectiuni.
6. Premiile pot fi in bani, servicii sau produse.
2. Asigura buna desfasurare a preselectiilor si impartialitatea acestora.
3. Asigura paza si protectia pe toata durata festivalului, inclusiv in timpul repetitiilor, prin interzicerea accesului presei si a fotoreporterilor in culisele scenei, cu exceptia televiziunii si a radioului acreditate.
4. Asigura corectitudinea centralizarii voturilor pentru clasamentele partiale si finale.
5. Asigura premiile acordate pe diferite sectiuni.
6. Premiile pot fi in bani, servicii sau produse.
7. Asigura
cazare,
masa si transport pentru reprezentantii organizatorului,
producatorului si a invitatilor care participa la preselectii.
8. Cazarea, masa si
transportul concurentilor pe intreaga durata a festivalului este
suportata de catre acestia.
9. Acreditari:
In vederea acreditarii, institutiile media vor transmite o cerere de
acreditare online pe www.festivalultineretii.ro sau la PR Manager
Daniela Mironov Banuta tel: 0724768112, danielamironov@yahoo.com.
Se acrediteaza un reporter si un fotoreporter de institutie media.
Primele 7 acreditari depuse vor beneficia de cazare si masa (in
camere duble).,
Specificam
ca acesta este un concurs si nu este organizat in regim de tabara.
Responsabilitatea participarii concurentului minor cade in sarcina
tutorelui legal, a insotitorului si nu a organizatorilor.
Juriul
Juriul se compune din personalitati
de marca ale muzicii usoare romanesti si internationale, membri ai
Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor, redactori radio, TV,
personalitati culturale locale. Activitatea juriului va fi coordonata
de un Presedinte, desemnat dintre membrii acestuia. Presedintele
juriului de concurs se va afla si in juriile ce vor asigura
preselectiile. La sectiunea creatie in cazul in care un membru
al juriului are piesa in concurs, acesta nu va acorda nota, in acest
caz nota acordata de presedintele de juriu se va dubla.
Daca presedintele de juriu are o piesa in concurs,
acesta nu va nota melodia respectiv, ci se va lua nota maxima si
minima de la ceilalti membrii ai juriului si se va face o medie intre
acestea, rezultand nota finala.
Criteriile de jurizare vor avea in vedere calitatile vocale, tehnica vocala, tehnica interpretativa, prezenta scenica, perspectiva de a avea o cariera in domeniu. Deciziile juriului sunt inapelabile. Juriul poate decide sa nu acorde unul din premii.
• Relatii suplimentare se pot obtine la telefonul 0731.468.914 zilnic intre orele 12 – 16, persoana de contact Stoica Viorel, e-mail office@festivalultineretii.ro sau viorelstoicacd@yahoo.com. PR Manager Daniela Mironov Banuta tel: 0724768112, danielamironov@yahoo.com.
Criteriile de jurizare vor avea in vedere calitatile vocale, tehnica vocala, tehnica interpretativa, prezenta scenica, perspectiva de a avea o cariera in domeniu. Deciziile juriului sunt inapelabile. Juriul poate decide sa nu acorde unul din premii.
• Relatii suplimentare se pot obtine la telefonul 0731.468.914 zilnic intre orele 12 – 16, persoana de contact Stoica Viorel, e-mail office@festivalultineretii.ro sau viorelstoicacd@yahoo.com. PR Manager Daniela Mironov Banuta tel: 0724768112, danielamironov@yahoo.com.
Regulamentul Concursului de Muzica Populara „Festivalul Tineretii” 2013
1.
Structura festivalului
Asociatia
Culturala Daria’S, detinatorul licentei, si Manifest Events S.R.L.,
in parteneriat cu Primaria Municipiului Mangalia, organizeaza in
perioada 2 septembrie - 8 septembrie
2013 festivalul de muzica populara deschis tinerilor din tara si din
strainatate cu varsta cuprinsa intre 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 - 25
ani, avand ca scop descoperirea si lansarea de noi talente, inclusiv
reprezentanti ai comunitatilor interetnice din Romania. In
finala vor participa 15 concurenti pe fiecare categorie de varsta.
Organizatorii
pot mari numarul de participanti cu pana la 10 concurenti in cazul in
care mai multi candidati se vor califica la punctaj egal.
Festivalul
se desfasoara pe sectiuni:
• Sectiunea
solisti vocali
• Sectiunea solisti instrumentisti
• Sectiunea solisti instrumentisti
• Sectiunea
dansuri populare;
2.
Perioada 2 septembrie - 8
septembrie 2013 in
statiunea Jupiter
3.
Scopul Festivalului
Festivalul
isi propune sa descopere, sa incurajeze si sa promoveze tinerele
talente din domeniul interpretarii si creatiei muzicii traditonale
romanesti, sa dezvolte relatiile culturale interetnice, sa pastreze
identitatea culturala a fiecarei etnii si sa promoveze valorile
acestora pe plan national si international.
4.
Preselectia Festivalului
de Muzica Populara
Asociatia
Culturala Daria’S, detinatorul licentei, si Manifest Events S.R.L.
organizeaza preselectiile in tara conform unui grafic de desfasurare
care va fi adus la cunostinta de catre organizatori prin afisarea pe
site-ul acestuia si prin alte mijloace de informare: inspectorate
scolare, scoli populare arta, centre de creatie, palatele copiilor,
centre studentesti, mass-media: radio, televiziune.
Inscrierea
la concurs:
In
vederea participarii la Festivalul de Muzica Populara, fiecare solist
participant va completa si va atasa la dosar:
- Fisa de inscriere, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
- Declaratia, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
- Fisa de inscriere, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
- Declaratia, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
- Piesa acompaniata
de orchestra, partiturile sau materialul muzical inregistrat pe
suport audio, fiind pregatiti sa interpreteze live doua
piese (o doina si o piesa ritmata)
- Copie
dupa cartea de identitate, certificat de nastere, pasaport (dupa caz)
- CV
- Fotografii
in costum popular
- Taxa de auditie
Dosarul se va
expedia pe adresa Asociatia Culturala
Daria’S cu sediul in Bucuresti, Str. Gorunului nr.21, sector 1, cod
012625 pana la data de 21 iulie 2013 ultima zi de preselectie sau la
locul preselectiei. Preselectia finala va avea loc in data de 31
iulie 2013 la Bucuresti. La preselectia finala vor participa doar
concurentii care sunt la baraj.
Preselectia
se va desfasura in doua etape
Etapa
I preselectia zonala:
Prima etapa a preselectiei
se face online pe baza materialelor audio si video transmise de
concurenti.
Concurentii vor
transmite 2 piese, o doina si o piesa
ritmata.
Concurentii pot
participa la preselectie in una din zonele de preselectie afisate pe
site. La preselectie concurentii trebuie sa se prezinte in costum
popular.
Etapa
II preselectia
finala:
- In
urma centralizarii notelor la nivel national, in faza de preselectie
finala se vor prezenta doar concurentii care intra la baraj. Pe
site-ul festivalului www.festivalultineretii.ro
vor fi afisati concurentii calificati in faza finala la Jupiter si
concurentii care vor participa la faza finala de preselectie de la
Bucuresti. Concurentii care nu se regasesc pe tabelul afisat pe site
in urma centralizarii notelor nu sunt calificati. Concurentii care nu
sunt calificati pot participa in tabara muzicala organizata pe
perioada festivalului. Conditiile de participare in tabara sunt
afisate pe site.
Participantii
din tabara au acces gratuit in Teatrul de Vara Jupiter.
Sectiunea
dansuri populare
Grupurile si
formatiile de dansuri vor prezenta o suita de dansuri specifica
zonei. Durata maxima 4-6 minute
Sectiunea
grupuri vocale
Grupurile vocale vor
prezenta, obligatoriu, doua cantece. Durata maxima 3-5 minute.
Sectiunea
instrumentala
Fiecare concurent va
prezenta, obligatoriu, doua piese (suite orchestrale) instrumentale,
de factura diferita. Durata: minim 5 minute, maxim 8 minute.
Auditia
preselectiei in
suma de 100 RON este nerambursabila,
iar plata acesteia se efectueaza pana in ziua preselectiei, catre:
S.C. MANIFEST EVENTS S.R.L.,
J40/7510/2010 ; RO27256150 , Banca
Comerciala Romana Sucursala Dr. Felix Bucuresti cod IBAN:
RO12RNCB0592117518090001, sau la locul preselectiei. Pentru
grupuri sau ansambluri artistice pana la 10 persoane se achita o taxa
de 30 RON/persoana, peste 10 persoane se achita o taxa de 25
RON/persoana.
IN
ATENTIA CANDIDATILOR:
Conditiile
de participare la sectiunile festivalului sunt urmatoarele:
•
participantii NU trebuie sa fi obtinut Marele
Premiu la o editie anterioara a acestui festival;
• pot participa la concurs numai interpreti amatori, fara sa fie angajati cu carte de munca la un ansamblu artistic profesionist;
• varsta cuprinsa intre 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -25 ani;
• repertoriul din zona folclorica de provenienta a concurentului;
• o piesa culeasa de concurent interpretata fara acompaniament orchestral (doina sau balada);
• o piesa autentica reprezentativa din zona etnofolclorica a concurentului interpretata cu acompaniament orchestral sau negativ;
• este obligatoriu (va fi unul din criteriile de apreciere si notare a interpretilor) ca portul popular sa corespunda zonei de provenienta a repertoriului pe care concurentul il expune in prestatia artistica.
• pot participa la concurs numai interpreti amatori, fara sa fie angajati cu carte de munca la un ansamblu artistic profesionist;
• varsta cuprinsa intre 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -25 ani;
• repertoriul din zona folclorica de provenienta a concurentului;
• o piesa culeasa de concurent interpretata fara acompaniament orchestral (doina sau balada);
• o piesa autentica reprezentativa din zona etnofolclorica a concurentului interpretata cu acompaniament orchestral sau negativ;
• este obligatoriu (va fi unul din criteriile de apreciere si notare a interpretilor) ca portul popular sa corespunda zonei de provenienta a repertoriului pe care concurentul il expune in prestatia artistica.
La
preselectie si la concurs, participantii se vor prezenta cu actul de
identitate, fisa de inscriere completata si partiturile cantecelor.
Ordinea
intrarii in concurs se stabileste de catre
organizatori din considerente legate de spectacol si nu poate fi
supusa contestarii.
In
alegerea repertoriului se va tine seama de autenticitatea pieselor
folclorice, de valoarea artistica si de diversitatea lor ritmica si
melodica.
5.
Obligatiile
participantilor
1.
Sa respecte clauzele regulamentului festivalului.
2. Sa semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator care face parte integranta din prezentul regulament.3. Sa semneze contractele de participare – care face parte integranta din prezentul regulament.
4. Pentru orice neintelegere, incident, etc. se impune contactul direct cu reprezentantul organizatorilor sau cu presedintele juriului pentru o solutionare pe cale amiabila.
5. Sa respecte regimul pentru traseul firesc al oricarei revendicari prin manifestarea in scris a nemultumirii sub forma CONTESTATIEI ( cand este cazul si faptul este motivat, argumentat, etc.)
Orice abatere de la oricare dintre aceste obligatii duce automat la eliminarea din concurs, fara drept de apel.
2. Sa semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator care face parte integranta din prezentul regulament.3. Sa semneze contractele de participare – care face parte integranta din prezentul regulament.
4. Pentru orice neintelegere, incident, etc. se impune contactul direct cu reprezentantul organizatorilor sau cu presedintele juriului pentru o solutionare pe cale amiabila.
5. Sa respecte regimul pentru traseul firesc al oricarei revendicari prin manifestarea in scris a nemultumirii sub forma CONTESTATIEI ( cand este cazul si faptul este motivat, argumentat, etc.)
Orice abatere de la oricare dintre aceste obligatii duce automat la eliminarea din concurs, fara drept de apel.
Taxa de
participare concurs este de 100 RON
si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de
la Jupiter. Concurentii vor achita 100 RON pentru filmarea
concursului.
6.
Obligatiile
organizatorului
1.
Organizeaza si pune la dispozitie sala de spectacole, spatiile de
repetitie si cabinele necesare desfasurarii festivalului;
2. Asigura buna desfasurare a preselectiilor veghind la impartialitatea acestora;
3. Asigura paza si protectia pe toata durata festivalului, inclusiv pe timpul repetitiilor;
4. Asigura corectitudinea centralizarii voturilor pentru clasamentele partiale si finale;
5. Asigura premiile sectiunilor in functie de gradul de atragere a sponsorilor.
6. Asigura cazare, masa si transport pentru reprezentantii organizatorului, producatorului si pentru invitatii care participa la preselectii.
2. Asigura buna desfasurare a preselectiilor veghind la impartialitatea acestora;
3. Asigura paza si protectia pe toata durata festivalului, inclusiv pe timpul repetitiilor;
4. Asigura corectitudinea centralizarii voturilor pentru clasamentele partiale si finale;
5. Asigura premiile sectiunilor in functie de gradul de atragere a sponsorilor.
6. Asigura cazare, masa si transport pentru reprezentantii organizatorului, producatorului si pentru invitatii care participa la preselectii.
7.
Cazarea, masa si transportul
concurentilor pe intreaga durata a festivalului este suportata de
catre acestia.
Specificam
ca este vorba de participarea la un concurs
international si nu este organizat in regim de tabara.
Responsabilitatea participarii concurentului minor cade in sarcina
tutorelui legal/ insotitor si nu a organizatorilor.
8.
Acreditari: In vederea acreditarii,
institutiile media vor transmite o cerere de acreditare online pe
www.festivalultineretii.ro sau la PR Manager Daniela Mironov Banuta
tel: 0724768112, danielamironov@yahoo.com.
Se acrediteaza un reporter si un fotoreporter de institutie media.
Primele 7 acreditari depuse vor beneficia de cazare si masa in camere
duble.
7.
Juriul festivalului
Juriul
este format din personalitati de seama din
domeniul cercetarii si interpretarii folclorului romanesc (oameni de
muzica, folcloristi, interpreti celebri, redactori muzicali,
profesori, dirijori) si reprezentanti ai organizatorilor.
Criterii
de jurizare:
• calitatea vocii si a interpretarii
• autenticitatea si valoarea artistica a pieselor
• tinuta scenica
• frumusetea si autenticitatea costumului popular purtat de interpret
Centralizarea rezultatelor finale obtinute in urma preselectiei este facuta de organizator.
• calitatea vocii si a interpretarii
• autenticitatea si valoarea artistica a pieselor
• tinuta scenica
• frumusetea si autenticitatea costumului popular purtat de interpret
Centralizarea rezultatelor finale obtinute in urma preselectiei este facuta de organizator.
Organizatorul
are dreptul sa numeasca rezerve pe lista
finalistilor, pentru situatiile in care un finalist a incalcat
regulamentul sau nu mai poate participa.
Deciziile finale ale juriului sunt definitive si de necontestat.
Deciziile finale ale juriului sunt definitive si de necontestat.
8.
Etapa finala. Desfasurarea
concursului
Festivalul
de Muzica Populara se va desfasura dupa urmatorul program:
In data de 2 septembrie 2013 va avea loc tragerea la sorti, in Statiunea Jupiter .
• ziua
1: 2 septembrie cazarea si tragerea la sorti
• ziua
2: 3 septembrie Sectiunea de interpretare categoria de varsta 6
- 9 ani / 10 -14 ani + Recital
• ziua 3: 4 septembrie Sectiunea de interpretare categoria de varsta 15 – 25 ani + recital
• ziua 4: 5 septembrie Sectiunea de prezentare a creatiilor in prima auditie + recitaluri
• ziua 5: 6 septembrie Sectiunea folclor categoria de varsta 6 - 9 ani / 10 -14 ani + instrumental + recital
• ziua 3: 4 septembrie Sectiunea de interpretare categoria de varsta 15 – 25 ani + recital
• ziua 4: 5 septembrie Sectiunea de prezentare a creatiilor in prima auditie + recitaluri
• ziua 5: 6 septembrie Sectiunea folclor categoria de varsta 6 - 9 ani / 10 -14 ani + instrumental + recital
• ziua
6: 7 septembrie Sectiunea folclor categoria de varsta 15
– 25 ani + instrumental + ansambluri artistice
• ziua
7: 8 septembrie Gala Laureatilor muzica usoara si folclor +
Recitaluri
Clasificarea
interpretilor se va face tinandu-se seama
de autenticitatea si valoarea artistica a repertoriului, calitatea
interpretarii, tinuta scenica si costumul popular.
Concurentii au obligatia sa respecte programul de repetitii, spectacole si alte activitati care fac parte din programul Festivalului, orice abatere de la acest program ducand la descalificarea automata a concurentului.
Acompaniamentul orchestral se face cu negativ.
Ordinea intrarii in concurs se stabileste de catre organizatori din considerente legate de spectacol si nu poate fi supusa contestarii.
Cheltuielile de cazare, masa si transport pentru reprezentantii organizatorului, producatorului si invitatilor din cadrul Festivalului vor fi suportate de organizator.
Concurentii au obligatia sa respecte programul de repetitii, spectacole si alte activitati care fac parte din programul Festivalului, orice abatere de la acest program ducand la descalificarea automata a concurentului.
Acompaniamentul orchestral se face cu negativ.
Ordinea intrarii in concurs se stabileste de catre organizatori din considerente legate de spectacol si nu poate fi supusa contestarii.
Cheltuielile de cazare, masa si transport pentru reprezentantii organizatorului, producatorului si invitatilor din cadrul Festivalului vor fi suportate de organizator.
9.
Premiile festivalului
Fiecare
concurent va primi diploma de participare.
Trofeul
festivalului «Vasile Gliga» va fi
acordat unui singur participant care a intrunit cel mai mare punctaj
din partea juriului, celui mai bun
concurent, indiferent de sectiunea la care participa (solisti vocali
sau instrumentisti).
Se vor
acorda premiile I, II , III si cate 3 mentiuni pentru fiecare
categorie de varsta.
Relatii
suplimentare se pot obtine la telefonul 0731468914 zilnic intre
orele 12 – 16, persoana de contact Stoica Viorel, e-mail
office@festivalultineretii.ro ,
viorelstoicacd@yahoo.com.
PR
Manager Daniela Mironov Banuta tel: 0724768112,
danielamironov@yahoo.com.