și
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”ELENA CUZA” PIATRA NEAMȚ
organizează
în parteneriat cu:
Consiliul Local Piatra Neamț / Consiliul Judeţean Neamț
Ministerul Educației Naționale / Inspectoratul Școlar Județean
Neamț
Casa Corpului Didactic Neamț / Palatul Copiilor Piatra Neamț
Centrul pentru Cultură și Artă ”Carmen Saeculare” Neamț
Centrul Bucovinean de Artă Cernăuți, Ucraina
Grădinița ”Veronica Filip” și Școala ”Elena Cuza” Piatra Neamț
Liceul Particular nr. 1 „Aurora Ouatu” Piatra Neamț
Centrul Social ”Pietricica” / Agenția de Turism ”Mega Travel”
Asociația ”Luceafărul” / Asociația ”Pelerini ai darului”
Parteneri media: TVR / Radio Iași / 1TV Neamț
FESTIVALUL DE ARTE
”MUGURI DE LUMINĂ”
Ediția a – II a
Piatra Neamț
8 – 10 iunie 2018
ARGUMENT
Festivalul „Muguri de lumină” va împleti muzica uşoară
cu colindul specific sărbătorilor de Paște și cu arta plastică.
La
acest festival vor participa copii din sistemul de învăţământ de stat şi
particular, cu vârste cuprinse între 5 – 17 + ani.
Scopul
festivalului vizează:
ü
împletirea talentelor
artistice ale copiilor cu aspecte socio-emoționale importante, cum ar fi:
empatia și implicarea activă și responsabilă în acest proiect, alături de
copiii cu cerințe educative speciale (sindrom Down și autism) și/sau
adulți/vârstnici.
ü Sprijinirea
tinerelor talente în domeniul cultural – artistic și plastic;
ü Promovarea
cooperării culturale internaționale;
ü Promovarea
valorilor culturale locale în circuitul cultural național și internațional;
La spectacolele din cele trei zile vor
participa, în calitate de invitați și chiar ca parteneri pe scenă, bătrânii de
la Centrul Social ”Pietricica”. Cele trei generații (copiii, părinți/profesori
și bătrâni) vor petrece împreună clipe frumoase în preajma zilei de 1 Iunie.
Festivalul se va desfășura
la Sala de spectacole a Liceului
Particular ”Aurora Ouatu” Piatra Neamț.
REGULAMENT
Art. 1 Festivalul se
va desfășura pe 8 secțiuni, astfel:
1. Secțiunea ”Muzică
ușoară” – piesele pot fi din diverse genuri
muzicale: pop, disco, etno, toate specifice vârstei copiilor participanți, din
repertoriul românesc sau internațional. Această secțiune se va desfășura pe
grupe de vârstă, astfel: grupa 5 - 6
ani, grupa 7 - 8 ani, grupa 9 - 10 ani, grupa 11 - 12 ani, 13 - 14 ani, grupa
15 – 17+ ani.
Organizatorii
își rezervă dreptul de a reorganiza grupele de vârstă în funcție de înscrierile
copiilor pentru a avantaja toți concurenții.
Se va juriza:
acuratețea interpretării, costumul, atitudinea, prezența scenică.
2. Secțiunea ”Muzică
populară” – piesele trebuie să fie specifice vârstei, piese
vesele și de joc, NU balade.
Se va juriza:
originalitatea cântecului, acuratețea interpretării, costumul, atitudinea.
3.
Secțiunea
”Muzică etno-pop” – piesele trebuie să fie specifice
vârstei și vesele. În cadrul acestei secțiuni pot fi interpretate numai prelucrări după piese din
folclorul românesc. Costumul concurenților trebuie să conțină piese din
costumul popular românesc.
Se va juriza:
acuratețea interpretării, costumul, atitudinea.
4. Secțiunea ”Copii
speciali” - la această secțiune vor urca pe scenă
copiii cu cerințe educative speciale, care vor interpreta cântece, vor recita
poezii, dialoguri, dansuri, etc., indiferent de vârsta acestora.
Se va juriza:
originalitatea cântecului, acuratețea interpretării, costumul, atitudinea.
5. Secțiunea ”Cine
sunt eu ?” – Copiii vor imita diferiți artiști
români sau străini, interpretând o piesă din repertoriul acestora.
Se va juriza:
originalitatea cântecului, acuratețea interpretării, imitarea costumului și a
atitudinii artistului imitat.
6. Secțiunea
”Grupuri” – piesele pot fi din diverse genuri
muzicale: muzică populară, pop, disco, etno, toate specifice vârstei copiilor.
Grupul va fi compus din 2-5 copii. Înscrierea va fi făcută pe grup, de către
profesorul îndrumător.
Se va juriza:
acuratețea interpretării, costumul, atitudinea, prezența scenică.
7. Secțiunea ”Mic și
mare” – La această secțiune copiii vor urca pe
scenă alaturi de un adult, de preferat părinte, bunic, unchi, vecin, profesor,
etc
Se va juriza: acuratețea
interpretării, costumul, atitudinea, prezența scenică.
8. Secțiunea ”Artă
plastică” – copiii vor participa cu o lucrare la
expoziția – concurs. Tema de bază va fi ”Sărbătorile primăverii”. Lucrările vor
avea pe spate o etichetă cu: numele copilului, unitatea școlară, profesor
îndrumător. Lucrările copiilor vor fi aduse sau expediate prin poștă pe adresa:
Grădinița ”Veronica Filip”, str. Al. Lăpușneanu, nr. 19, Piatra Neamț, jud.
Neamț, cu specificația ”Pentru Sava Codruța” până la data de 20.05.2018.
Expoziția va fi organizată pe holurile
Grădiniței ”Veronica Filip” Piatra Neamț, în perioada 22.05 – 30.05.2018, iar
evaluarea acestora se va face în data de 31.05.2018 de către un juriu de
specialitate. Lucrările câștigătoare vor fi expuse în holul Liceului Particilar
nr. 1 ”Aurora Ouatu” Piatra Neamț în zilele desfășurării Festivalului ”Muguri
de lumină”.
Se va juriza: păstrarea proporțiilor
personajelor/obiectelor, folosirea tehnicii de lucru, creativitatea, acuratețea
lucrării.
Art. 2
La secțiunile 1,2,3,5,7 vor concura câte 10 copii, la
secțiunea 4 vor participa câți concurenți se înscriu, la secțiunea 6 vor fi 10
momente, iar la secțiunea 8 pot concura mai mulți participanți. Dacă vor fi mai
multe desene, organizatorii vor împărți concurenții pe grupe de vârstă, în
avantajul acestora.
Art. 3
Durata pieselor muzicale nu trebuie să depășească 3 minute.
Art. 4 Intrarea în concurs se va
face în ordine alfabetică.
Art. 5 Se
acordă TROFEUL ”MUGURI
DE LUMINĂ”, ediția a II a, 2018 concurentului care va obține cele
mai mari note, indiferent de secțiunea la care participă. Concurenții care
participă la 3 secțiuni pot candida la ”TROFEUL PRIETENIEI”.
Art. 6 Se acordă 1 Trofeu pentru fiecare secțiune/categorie și
se multiplică premiile I, II, III și mențiunile.
Art. 7
Copiii participanți la secțiunile
1,2,3,5,6,7 pot fi însoțiți de o echipă de coregrafie asigurată de ei.
Art. 8 Copiii pot participa la mai multe secțiuni, dar pentru
fiecare secțiune vor completa o fișă de înscriere separată, plus documentele
pentru înscriere.
Art. 9 Documentele pentru
înscrierea copiilor la festival sunt:
-
Fișa de
înscriere (în Fișa de înscriere se vor completa toate
rubricile, acordându-se o atenție pentru deosebită: CNP-ul copilului și al
părintelui, numerelor de telefon ale părintelui și profesorului îndrumător);
- Copie după
Certificatul de naștere (atenție deosebită la
claritatea CNP -ului);
-
Copie
după Cartea de identitate a unuia dintre părinți (atenție
deosebită la claritatea CNP - ului.);
- Copie după dovada plății taxei de participare;
- Poză
individuală color, bust;
- Poză de grup pentru secțiunea ”Grupuri”;
- Negativul
piesei, în
format mp3 pentru secțiunile muzicale.
Art. 10 Documentele necesare înscrierii la festival se vor trimite pe adresa de
e-mail muguridelumina1@gmail.com, într-un singur mesaj, cu mențiunea ”Înscriere la
Festivalul Muguri de lumină” și numele copilului până pe data de 15.05.2018.
Art. 11 Copiii
participanți la festival vor primi cadouri cu ocazia petrecerii de 1 Iunie,
care se va desfășura sâmbătă seara (9 iunie), începând cu orele 18.00, la Pensiunea ”Aurora” de 4*. La
petrecere sunt invitați să se distreze toți concurenții festivalului. Copiii
vor fi însoțiți de un adult. Pentru copii asigurăm meniul și cadoul.
Însoțitorii își vor plăti consumația.
Bineînțeles că de la
petrecere nu va lipsi tortul festivalului, muzica și animatorul, care vor fi
bucuria copiilor.
NOTĂ: a. Documentele
necesare înscrierii la festival se vor trimite pe adresa de e-mail muguridelumina1@gmail.com,
într-un singur mesaj. B. Copiii
pot participa la mai multe secțiuni, dar pentru fiecare secțiune vor completa o
fișă de înscriere separată, plus documentele, astfel: atâtea fișe de înscriere
la câte secțiuni participă copilul și celelalte documente necesare o singură
dată.
Echipa de proiect:
Ø Prof. Codruța
Sava – președinte al Asociației
”Veronica Filip”;
Ø Prof. Elena Pandea –
director festival;
Ø Prof. Codruța Sava - coordonator
proiect;
Ø Prof. Codruța
Sava –
relații cu Mass-media;
Ø Prof. Codruța Sava: - director artistic
Ø Pascariu Iulia
– informatician;
Ø Prof. Codruța
Sava – logistică și relații cu
concurenții;
Ø Ec. Claudia Tudora –
responsabil economic;
Ø Prof. Codruța Sava, prof.
Elena Pandea, prof. Mara Florea, prof. Elena Fotea, prof. prof. Claudia Bernad,
prof. Ioana Savin, prof. Steluța Alexandru, prof. Ana Cozonac, prof.
Aghiorghiesei Olteanu Ecaterina: – echipa de organizare.
Vă
așteptam cu drag !
DETALII LOGISTICE
1.
Nu se va
încasa taxă pentru preselecția copiilor din festival.
2.
Taxa
pentru înscrierea și participarea la
o singură secțiune este de 150 lei de participant.
3.
Copiii
care doresc să se înscrie la mai
multe secțiuni, vor achita 150 lei pentru prima secțiune și câte 100
lei pentru fiecare din celelalte secțiuni.
4.
Copiii
care vor sa candideze la ”TROFEUL PRIETENIEI” (participă la 3
secțiuni) vor
achita 300 lei.
5.
Copiii
care se înscriu doar la Secțiunea ”Grupuri” vor achita o taxă de
100 lei pentru fiecare membru al grupului.
6.
Copiii care se înscriu doar la Secțiunea ”Mic și mare” vor achita o
taxă de 100 lei.
7.
Pentru
Secțiunea ”Copii speciali” taxa este
de 80 lei pentru fiecare participant.
8.
Pentru
Secțiunea ”Artă plastică” taxa este
de 10 lei pentru fiecare participant.
9.
Taxele se vor depune în contul Asociației
”Veronica Filip” RO52BRDE280SV52519822800 la BRD, cu mențiunea Festivalul ”Muguri de
lumină” și numele copilului până pe 15.05.2018.
10.
Pentru copiii din Piatra
Neamț și zonă, este de preferat ca taxele să fie depuse la d-nele Elena Pandea (tel. 0743134014)
sau Codruța Sava
(tel. 0745323034) pe care le găsiți
de luni până vineri la Grădinița ”Veronica Filip”, Piatra Neamț, Str. Al. Lăpușneanu,
nr. 19, pentru a evita taxele băncilor.
11.
Pentru
cei care doresc cazare, vă recomandăm Pensiunea
”Aurora” de 4* (preț negociat de 120 lei/noapte cu mic dejun camera cu 2
paturi).
Vă rugăm specificați acest lucru în fișa de înscriere.
Rezervările se fac în ordinea solicitărilor.
Vă rugăm ca odată cu rezervările pentru cazare,
să precizati și zilele pentru care doriți cazare.
FESTIVALUL INTERNAȚIONAL DE ARTE
„MUGURI DE LUMINĂ”
editia a II-a - 8 – 10 iunie 2018 - PIATRA NEAMŢ
Fişă de înscriere
SECTIUNEA…………………………………………………………
Date
concurent:
Nume şi prenume:
Vârsta: CNP:
Categoria de vârstă:
Adresa domiciliului:
Date părinte:
Nume şi prenume:
CNP:
Telefon:
E-mail:
Date Profesor:
Nume si prenume:
Telefon:
Adresa E-mail:
Datele
pieselor prezentate pentru concurs:
Titlul piesei:
Muzică:
Text:
Scurt CV al copilului
Date însoţitor:
Nume şi prenume:
Calitatea (părinte,
profesor):
Telefon
de contact:
Adresă
E-mail:
Solicitări speciale:
Cazare
pentru persoane, pentru zilele:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu