”MUGURI
DE LUMINĂ”
ediția a III-a
PIATRA
NEAMȚ
31
mai – 2 iunie 2019
este organizat de
ASOCIAȚIA
”VERONICA FILIP” PIATRA NEAMȚ
în
parteneriat cu:
Consiliul
Local Piatra Neamț / Consiliul Judeţean Neamț
Ministerul
Educației Naționale / Inspectoratul Școlar Județean Neamț
Centrul
pentru Cultură și Arte ”Carmen Saeculare” Neamț
Casa
Corpului Didactic Neamț / Palatul Copiilor Piatra Neamț
Centrul
Bucovinean de Artă Cernăuți, Ucraina
Grădinița
”Veronica Filip” și Școala ”Elena Cuza” Piatra Neamț
Centrul
Social ”Pietricica” / Agenția de Turism ”Mega Travel”
Asociația
”Luceafărul” / Asociația ”Pelerini ai darului” Piatra Neamț
Clubul
”Artis” și Clubul ”Viva Allegria” Piatra Neamț
Parteneri
media: TVR / Radio Iași / 1TV Neamț
ARGUMENT
Festivalul
„Muguri de lumină” va împleti muzica uşoară cu muzica
populară și cu arta plastică.
La
acest festival vor participa copii din sistemul de învăţământ de
stat şi particular, cu vârste cuprinse între 5 – 17 + ani.
Scopul
festivalului
vizează:
- împletirea talentelor artistice ale copiilor cu aspecte socio-emoționale importante, cum ar fi: empatia și implicarea activă și responsabilă în acest proiect, alături de copiii cu cerințe educative speciale (sindrom Down și autism) și/sau adulți/vârstnici.
- Sprijinirea tinerelor talente în domeniul cultural – artistic și plastic;
- Promovarea cooperării culturale internaționale;
- Promovarea valorilor culturale locale în circuitul cultural național și internațional;
La
spectacolele din cele trei zile vor participa, în calitate de
invitați, bătrânii de la Centrul Social ”Pietricica”. Cele
trei generații (copiii, părinți/profesori și bătrâni) vor
petrece împreună clipe frumoase în preajma zilei de 1 Iunie.
Festivalul
se va desfășura la Sala ”Ion Creanga” a Consiliului Județean
Neamț.
REGULAMENT
Art.
1 Festivalul
se va desfășura pe 9 secțiuni, astfel:
- Secțiunea ”Muzică ușoară” – piesele pot fi din diverse genuri muzicale: pop, disco, toate specifice vârstei copiilor participanți, din repertoriul românesc și internațional. Această secțiune se va desfășura pe grupe de vârstă, astfel: 5 - 6 ani, 7 - 8 ani, 9 - 10 ani, 11 - 12 ani, 13 - 14 ani și 15 – 17+ ani.
Organizatorii
își rezervă dreptul de a reorganiza grupele de vârstă în
funcție de înscrierile copiilor pentru a avantaja toți
concurenții.
Se
va juriza:
acuratețea interpretării, costumul, atitudinea, prezența scenică.
- Secțiunea ”Muzică populară” – piesele trebuie să fie specifice vârstei, piese vesele și de joc, NU balade.
Se
va juriza:
originalitatea cântecului, acuratețea interpretării, costumul,
atitudinea.
- Secțiunea ”Muzică etno-pop” – piesele trebuie să fie specifice vârstei și vesele. În cadrul acestei secțiuni pot fi interpretate numai prelucrări după piese din folclorul românesc. Costumul concurenților trebuie să conțină elemente din costumul popular românesc.
Se
va juriza:
acuratețea interpretării, costumul, atitudinea.
- Secțiunea ”Copii speciali” - la această secțiune vor urca pe scenă copiii cu cerințe educative speciale, care vor interpreta cântece, vor recita poezii, dialoguri, dansuri, etc., indiferent de vârsta acestora.
Se
va juriza:
originalitatea cântecului, acuratețea interpretării, costumul,
atitudinea.
- Secțiunea ”Cine sunt eu ?” – Copiii vor imita diferiți artiști români sau străini, interpretând o piesă din repertoriul acestora.
Se
va juriza:
originalitatea cântecului, acuratețea interpretării, imitarea
costumului și a atitudinii artistului imitat.
- Secțiunea ”Grupuri” – piesele pot fi din diverse genuri muzicale: muzică populară, pop, disco, etno, toate specifice vârstei copiilor. Grupul va fi compus din 2-4 copii. Înscrierea va fi făcută pe grup, de către profesorul îndrumător.
Se
va juriza:
acuratețea interpretării, costumul, atitudinea, prezența scenică.
- Secțiunea ”Mic și mare” – La această secțiune copiii vor urca pe scenă alaturi de un adult, de preferat părinte, bunic, unchi, vecin, profesor, etc.
- Secțiunea ”Talent plus” – La această secțiune vor participa concurenții care participă la una din secțiunile muzicale, dar care au și alte talente, de ex.: dans sportiv, dans clasic, dans popular, muzică instrumentală, actorie, gimnastică, etc. Concurenții care vor participa la această secțiune vor fi însoțiți de maxim 1 – 3 coechipieri care îi vor sprijini în realizarea numărului artistic. Maxim 3 min.
Se
va juriza:
acuratețea
interpretării, costumul, atitudinea, prezența scenică.
- Secțiunea ”Artă plastică” – copiii vor participa cu o lucrare la expoziția – concurs. Tema de bază va fi ”La mulți ani, copilărie”. Lucrările vor avea pe spate o etichetă cu numele copilului, unitatea școlară, profesor îndrumător. Lucrările copiilor vor fi aduse sau expediate prin poștă pe adresa: Grădinița ”Veronica Filip”, str. Al. Lăpușneanu, nr. 19, Piatra Neamț, jud. Neamț, cu specificația ”Pentru Sava Codruța” până la data de 20.05.2019.
Expoziția
va fi organizată pe holurile Grădiniței ”Veronica Filip”
Piatra Neamț, în perioada 22.05 – 29.05.2019, iar evaluarea
acestora se va face în data de 30.05.2019 de către un juriu de
specialitate.
Se
va juriza:
păstrarea proporțiilor personajelor/obiectelor, folosirea tehnicii
de lucru, creativitatea, acuratețea lucrării.
Art.
2
La
secțiunile 1,2,3,5,7,8 vor concura câte 10 copii, la secțiunea 4
vor participa câți concurenți se înscriu, la secțiunea 6 vor fi
maxim 10 momente, iar la secțiunea 9 pot concura mai mulți
participanți. Dacă vor fi mai multe desene, organizatorii vor
împărți concurenții pe grupe de vârstă, în avantajul acestora.
Art.
3
Durata
momentelor artistice nu trebuie să depășească 3
minute.
Art.
4
Intrarea în
concurs se va face în ordine alfabetică.
Art.
5
Se
acordă TROFEUL ”MUGURI
DE LUMINĂ”
- ediția a III-a 2019 concurentului care va obține cele mai mari
note, indiferent de secțiunea la care participă. Concurenții care
participă la 3 secțiuni pot candida la ”TROFEUL
PRIETENIEI”.
Ca
noutate, anul acesta se mai acordă
”TROFEUL PITIC” concurentului
cu vârsta cuprinsă între 5 – 8 ani cu cele mai mari note,
”TROFEUL
JUNIOR ” concurentului
cu vârsta cuprinsă între 9 – 13 ani cu cele mai mari note și
”TROFEUL
ADOLESCENȚA”
concurentului cu cele mai mari note cu vârsta cuprinsă între 14 –
17 +
ani.
Ultimele
3 trofee se acordă concurenților indiferent de secțiunea la care
participă.
Art.
6
Se acordă 1 trofeu pentru fiecare secțiune/categorie și se
multiplică premiile I, II, III și mențiunile.
Art.
7
Copiii
participanți la secțiunile 1,2,3,5,6,7,8 și 9 pot fi însoțiți
de coregrafie asigurată de ei.
Art.
8
Copiii pot participa la mai multe secțiuni, dar pentru fiecare
secțiune vor completa o fișă de înscriere separată, plus
documentele pentru înscriere.
Art.
9
Documentele pentru înscrierea copiilor la festival sunt:
- Fișa de înscriere (în Fișa de înscriere se vor completa toate rubricile, acordându-se o atenție deosebită pentru: CNP-ul copilului și al părintelui, numerelor de telefon ale părintelui și profesorului îndrumător);
- Copie după Certificatul de naștere (atenție deosebită la claritatea CNP -ului);
- Copie după Cartea de identitate a unuia dintre părinți (atenție deosebită la claritatea CNP - ului.);
- Poză individuală color, bust jpg;
- Poză de grup pentru secțiunea ”Grupuri” jpg;
- Negativul piesei, în format mp3 pentru secțiunile muzicale;
- Ordinul de plată - dovada donației.
Art.
10
Documentele
necesare înscrierii la festival se vor trimite pe adresa de e-mail
muguridelumina1@gmail.com,
într-un singur mesaj, cu mențiunea ”Înscriere la Festivalul
Muguri de lumină” și numele copilului până
pe data de 15.05.2019.
Art.
11 Copiii
participanți la festival vor primi cadouri cu ocazia petrecerii de 1
Iunie. La petrecere sunt invitați să se distreze toți concurenții
festivalului. Copiii vor fi însoțiți de un adult. Pentru copii
asigurăm meniul și cadoul. Însoțitorii își vor plăti
consumația. Deasemenea, coechipierii care vor sprijini concurentul
la secțiunea ”Talent plus”, își vor plăti consumația la
restaurant.
Bineînțeles
că de la petrecere nu va lipsi tortul festivalului, muzica și
animatorul, care vor fi bucuria copiilor. Petrecerea va fi în data
de 31 mai, începând cu orele 18.00, la Pensiunea ”Alexia” (la
ieșirea din oraș, înspre Bicaz).
NOTĂ:
A. Documentele
necesare înscrierii la festival se vor trimite pe adresa de e-mail
muguridelumina1@gmail.com,
într-un
singur mesaj.
B.
Copiii
pot participa la mai multe secțiuni, dar pentru fiecare secțiune
vor completa o fișă de înscriere separată, plus documentele,
astfel: atâtea fișe de înscriere la câte secțiuni participă
copilul, iar celelalte documente necesare o singură dată.
Echipa
de proiect:
- Prof. Codruța Sava – președinte al Asociației ”Veronica Filip”;
- Prof. Codruța Sava și prof. Elena Pandea - coordonatori proiect;
- Prof. Codruța Sava – relații cu Mass-media;
- Prof. Elena Pandea – director festival;
- Prof. Codruța Sava: - director artistic
- Prof. Alina Onofrei – informatician;
- Prof. Codruța Sava – logistică și relații cu concurenții;
- Ec. Claudia Tudora – responsabil economic;
- Prof. Codruța Sava, prof. Elena Pandea, prof. Ana Cozonac, prof. Mara Florea, prof. Elena Fotea, prof. Claudia Bernad, prof. Ioana Savin, prof. Oana Floricel, prof. Lavinia Deac – echipa de organizare.
DETALII
LOGISTICE
- La înscrierea pentru participarea copilului la o singură secțiune donația este de 150 lei de participant.
- Copiii care doresc să se înscrie la mai multe secțiuni, vor achita 150 lei pentru prima secțiune și câte 100 lei pentru fiecare din celelalte secțiuni.
- Copiii care vor să candideze la ”TROFEUL PRIETENIEI” (participă la 3 secțiuni) vor achita 300 lei.
- Copiii care vor participa doar la secțiunea ”Grupuri” vor achita 150 lei fiecare.
- Pentru Secțiunea ”Artă plastică” nu se percepe taxă.
- Donațiile se vor depune în contul Asociației ”Veronica Filip” RO52BRDE280SV52519822800 la BRD, cu mențiunea Festivalul ”Muguri de lumină” și numele copilului până pe 15.05.2019.
- Pentru copiii din Piatra Neamț și zonă, este de preferat ca donațiile să fie depuse la d-nele Elena Pandea (tel. 0743134014) sau Codruța Sava (tel. 0745323034) pe care le găsiți de luni până vineri la Grădinița ”Veronica Filip”, Piatra Neamț, Str. Al. Lăpușneanu, nr. 19, pentru a evita taxele băncilor.
- Pentru cei care doresc cazare, vă recomandăm Pensiunea Alexia, cu 85 lei/noapte camera, fără mic dejun. Rezervări la tel. 0749 815 934.
REZERVĂRILE LA CAZARE SE
FAC PERSONAL, CU SPECIFICAȚIA CĂ SUNT PENTRU FESTIVAL !
FESTIVALUL
INTERNAȚIONAL DE ARTE
„MUGURI
DE LUMINĂ”
editia
a III-a – 31 mai – 2 iunie 2019 -
PIATRA NEAMŢ
Fişă
de înscriere
SECTIUNEA…………………………………………………………
Date
concurent:
Nume
şi prenume:
Vârsta:
CNP:
Categoria
de vârstă:
Adresa
domiciliului:
Date
părinte:
Nume
şi prenume:
CNP:
Telefon:
E-mail:
Date
Profesor:
Nume
si prenume:
Telefon:
Adresa
E-mail:
Datele
pieselor prezentate pentru
concurs:
Titlul
piesei:
Muzică:
Text:
Scurt
CV
al copilului
Date
însoţitor:
Nume
şi prenume:
Calitatea
(părinte, profesor):
Telefon
de contact:
Adresă
E-mail:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu