Festivaluri 2014

vineri, 7 iunie 2013

Concursul "FESTIVALUL TINERETII" , 2-8 septembrie 2013 , Jupiter


Regulamentul Concursului  International de Muzica Usoara „Festivalul Tineretii” editia a IX-a
si
Regulamentul Concursului de Muzica Populara Festivalul Tineretii” 2013 




Regulamentul Concursului  International de Muzica Usoara „Festivalul Tineretii”  editia a IX-a

2 septembrie – 8 septembrie 2013

Asociatia Culturala Daria’S, detinatoare a licentei, si Manifest Events SRL, in parteneriat cu Primaria Municipiului Mangalia, organizeaza in perioada 2 septembrie – 8 septembrie 2013 la Teatrul de Vara din Jupiter, Festivalul International de Muzica Usoara “Festivalul Tineretii” deschis tinerilor din tara si din strainatate cu varsta cuprinsa intre 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -25 ani; sectiunea creatie 9 - 25 ani, avand ca scop descoperirea si lansarea de noi talente in muzica folclorica, inclusiv printre reprezentantii comunitatilor interetnice din Romania. In finala, vor participa 15 concurenti pe fiecare categorie de varsta.
Organizatorii pot mari numarul de participanti cu pana la 10 concurenti in cazul in care mai multi candidati se vor califica la punctaj egal. 
Organizatori
Organizatori: Asociatia Culturala Daria’S, Manifest Events S.R.L. in parteneriat cu Primaria Municipiului Mangalia.

Perioada 2 septembrie – 8 septembrie 2013, Teatrul de Vara Jupiter
Scopul concursului
•    Concursul isi propune sa incurajeze creatia de cantece pentru tineret si sa contribuie la descoperirea si lansarea de tineri interpreti de muzica usoara, romani si straini. Totodata festivalul isi propune sa readuca in atentia turistilor romani si straini statiunea Jupiter cu un potential deosebit.
•    Concursul se desfasoara sub sigla „Festivalul Tineretii”, marca protejata OSIM nr.66608
 
Conditii de participare
•    Concursul se va desfasura pe doua sectiuni distincte – Sectiunea interpretare si Sectiunea prezentare de
melodii noi in prima auditie, fiind organizat pe baza de preselectii ce vor avea loc in diferite orase ale tarii si vor preceda etapa finala organizata la Bucuresti unde vor participa doar concurentii aflati in situatia de baraj.
Participarea la sectiunea de INTERPRETARE si CREATIE a concursului implica taxa de auditie la inscriere in valoare de 100 RON, si pentru concurentii straini inclusiv Republica Moldova, 100 EURO. Contravaloarea auditiei este nerambursabila, iar plata acesteia se efectueaza pana in ziua preselectiei, in contul: S.C. MANIFEST EVENTS S.R.L., avand CUI RO27256150, cod IBAN: RO12RNCB0592117518090001 deschis la Banca Comerciala Romana Sucursala Dr. Felix Bucuresti, sau la locul preselectiei.

•    Cheltuielile de deplasare, cazare si intretinere pe perioada etapei de preselectie sunt suportate de candidat.
•    Concurentii straini nu sunt obligati sa se prezinte la preselectia organizata la Bucuresti, fiind selectionati de catre juriul de preselectie pe baza materialelor trimise pana la 21.07.2013.
•    Organizatorii isi rezerva dreptul de a decide, in functie de calitatea celor inscrisi, numarul concurentilor romani si straini.
•    Criteriile de jurizare, ca si sistemul de jurizare sunt stabilite si comunicate de organizator atat juriului cat si candidatilor. Centralizarea rezultatelor finale este facuta de organizator.
•    Lista candidatilor admisi in faza finala va fi in ordine alfabetica, indiferent de punctajele intermediare si finale.
•   
Concurentii care au castigat trofeul festivalului nu mai pot participa in concurs.
Organizatorul are dreptul sa stabileasca rezerve pe lista finalistilor, pentru situatiile in care un finalist, din diverse motive, nu mai poate participa.
Organizatorii au dreptul exclusiv de a folosi in transmisiuni radio si TV, de a edita si exploata cantecele prezentate in competitie de catre concurenti, cu respectarea drepturilor de autor. Acordul compozitorilor, textierilor, si/sau producatorilor este certificat prin semnarea formularului de inscriere.
Organizatorii festivalului isi rezerva dreptul de a televiza, radiodifuza, fotografia, filma si inregistra toate prestatiile din cadrul etapelor concursului, inclusiv gala. In aceasta situatie, candidatii nu beneficiaza de onorarii, drepturile fiind cedate in declaratia existenta la dosarul candidatului.
Sectiunea interpretare
•    Concursul de interpretare este deschis solistilor vocali, cetateni romani sau straini, cu varsta intre 6 – 9 ani, 10 – 14 ani, 15 - 25 ani. In competitie se pot inscrie solisti si grupuri.
•    Cantecele vor fi interpretate live, cu acompaniamentul asigurat pe suport digital (negativ).
•    Concurentii vor trebui sa propuna un numar de 2 (doua) melodii, acestea putandu-se incadra in orice gen de muzica usoara. Melodiile pot apartine repertoriului romanesc sau international.
•    Preselectia va fi publica, iar concurentul va interpreta un singur cantec stabilit de juriu din cele doua propuse la inscriere. Interpretarea vocala la preselectie va fi live, cu negativul pe CD. La acordarea notei, juriul va avea in vedere atat calitati vocale cat si scenice (costumatie, miscare, coregrafie).
Preselectie:
Prima etapa a preselectiei se face online pe baza materialelor audio si video transmise de concurenti.
•    Etapa I. Cantecele vor fi notate cu admis sau respins.Vor intra in etapa a II-a cantecele care vor obtine mai mult de 50% calificativ admis
•  Etapa a II-a. Vor fi stabilite in ordine descrescatoare primele douazeci de cantece in functie de numarul calificativelor admis, acordate de membrii juriului. In situatia in care pe ultimele doua locuri sunt mai multe cantece care au acelasi numar de calificativ admis, presedintele juriului va stabili care dintre acestea vor fi prezente in festival.
In concurs
•    Membrii juriului vor acorda note de la 1 la 10, putand sa acorde si jumatati de punct (6,5;7,5…)
•    Clasamentul va fi alcatuit in functie de ordinea descrescatoare a mediilor notelor acordate interpretilor pe grupe de varsta.
•    Criteriile de jurizare vor avea in vedere calitatile vocale, tehnica vocala, tehnica interpretativa, prezenta scenica, perspectiva de a avea o cariera in domeniu.
•    Notarea pieselor se va face de catre fiecare membru al juriului pe un formular special, imediat dupa interpretarea piesei in concurs. Centralizarea rezultatelor se va face la Jupiter de catre organizatori.
•    Deciziile juriului sunt definitive si de necontestat.
Sectiunea creatie  (creatii noi in prima auditie)
•    Sectiunea de prezentare a creatiilor noi in prima auditie este deschisa solistilor vocali, cetateni romani sau straini, cu varsta intre 9 si 25 ani.
•    Creatiile inscrise pot face parte din oricare categorie de muzica usoara.
•    Creatiile inscrise la aceasta sectiune, cu texte traduse  in limba romana, trebuie sa fie efectiv in prima auditie, respectiv sa nu fi fost prezentate in nici o reprezentatie publica si sa nu fi fost difuzate pe nici un post de radio sau televiziune, de stat sau privat, national sau local.
Nu pot fi inscrise in acest concurs creatiile care sunt subiectul unui contract discografic. Pentru autorii melodiilor si textelor, consacrati sau debutanti, nu se impun limite de varsta. Nu exista restrictii initiale la numarul de creatii propuse de un compozitor. La etapa finala se admit maxim 3 prezente pentru un compozitor, in interpretari diferite.
•    Creatiile vor fi prezentate pe CD, pozitiv si negativ, cu grup vocal (daca este cazul) si nu pot depasi durata de 4 minute. Cantecul va fi interpretat live, cu acompaniamentul asigurat pe suport digital (negativ).
Inscrierea la concurs – preselectii pentru sectiunile  concursului:  interpretare 6 – 9 ani, interpretare 10 – 14 ani, interpretare 15 – 25 ani, creatie 9 – 25 ani.
Pentru inscriere, fiecare candidat va prezenta / trimite (pana la data preselectiei) un dosar care va contine:
Sectiunea interpretare
•    fisa de inscriere completata de catre participant, cu specificarea categoriei la care participa la preselectie
•    copie dupa chitanta de achitare a auditiei (in valoare de 100 RON, nerambursabila, iar pentru concurentii din strainatate auditia este de 100 euro);
•    copie dupa cartea de identitate/CI sau certificatul de nastere;
•    fotografii artistice color pe suport digital: bust, profil, prim plan (CD);
•    CD-ul continand cele 2 piese propuse pentru concurs. Piesa selectata pentru faza finala a festivalului la preselectie si jurizata va fi aceeasi pe toata perioada festivalului. Piesele se predau in format audio CD iar in cazul in care sunt predate in format MP3, sa aiba minim 320 KBPS. In cazul in care concurentul solicita schimbarea piesei, aceasta se poate daca concurentul achita auditia de 100 RON.
Dosarul se prezinta/expediaza la sediul Asociatiei Culturale Daria’S din Str. Gorunului nr. 21, sector 1, Bucuresti, cod 012625. Materialele din dosarul de inscriere nu sunt returnabile.
Sectiunea prezentare de creatii noi in prima auditie
•    formularul de inscriere a creatiei completat de autori, interpret si producatori.
•    copie dupa chitanta de achitare a auditiei (in valoare de 100 RON, nerambursabila, iar pentru concurentii din strainatate auditia este de 100 EURO)
•    CV artistic al autorului, cu set de fotografii artistice color ale interpretului  si autorului
•    caseta DAT/CD cu creatia, pozitiv si negativ, partitura, trei copii ale textului (piesele prezentate nu vor depasi durata de 4 minute).
Piesele compozitorilor straini vor fi selectionate pe baza materialelor trimise.
La concurs pot participa tineri din diaspora care sunt laureati ai concursurilor de profil din zonele pe care le reprezinta, intr-un numar stabilit de juriu, fara a se prezenta la preselectie.
Cazarea, masa si contravaloarea transportului pe timpul preselectiilor sau a fazei finale a preselectie vor fi suportate de catre concurenti.
In cazul unor acuzatii ulterioare de plagiat, autorul este direct si in totalitate responsabil; organizatorii sau juriul nu poarta nicio raspundere intr-o asfel de situatie.
Pe perioada festivalului, organizatorilor le revine dreptul exclusiv de a folosi cantecele prezentate in competitie de catre concurenti pentru transmisiuni radio si TV sau de a le edita si exploata ca atare, cu respectarea dreptului de autor. Compozitorii, textierii, si/sau producatorii vor semna pe formularul de inscriere acordul lor in acest sens. Piesele admise in concurs vor fi supuse unor contracte de editare si cesionare de catre organizator.
Nerespectarea acestor conditii conduce la eliminarea din concurs, indiferent de etapa de desfasurare a evenimentului. Lista creatiilor admise in finala va fi prezentata in ordine alfabetica, fara specificarea punctajelor si a ierarhiei finale rezultate. Pe langa lista admisilor, organizatorii trebuie sa realizeze si o lista cu rezerve, aprobate de juriu. Aceste rezerve sunt folosite in cazurile in care: interpretii nu pot presta servicii din motive medicale, se retrag din concurs, incalca regulamentul sau in diverse situatii de forta majora.
Dosarul se va expedia pe adresa Asociatia Culturala Daria’S cu sediul in Bucuresti, Str. Gorunului nr.21, sector 1, cod 012625 pana la data de 21 iulie 2013 ultima zi de preselectie sau la locul preselectiei. Preselectia finala va avea loc in data de 31 iulie 2013 la Bucuresti. La preselectia finala vor participa doar concurentii care sunt la baraj. Materialele din dosarul de inscriere nu sunt returnabile. Contravaloarea auditiei este nerambursabila, iar plata acesteia se efectueaza pana in ziua preselectiei, in contul: S.C. MANIFEST EVENTS S.R.L., avand CUI RO27256150, cod IBAN: RO12RNCB0592117518090001 deschis la Banca Comerciala Romana Sucursala Dr. Felix Bucuresti, sau la locul preselectiei.

Regulamentul Concursului poate fi consultat la adresa de web www.festivalultineretii.ro, la Directiile Judetene pentru Cultura si Culte, Centrele de Conservare si Promovare a Culturii Traditionale, Scolile Populare de Arte si Meserii, Casele municipale si orasenesti de cultura din intreaga tara, la secretariatele institutiilor de invatamant superior (cu profil muzical sau cu alte profile) sau ale teatrelor muzicale.
Desfasurarea concursului
Orasele si datele la care se vor desfasura preselectiile vor fi facute cunoscute prin site-ul concursului precum si prin alte mijloace de informare.
Etapa finala a preselectiei se va desfasura in  Bucuresti.
Desfasurarea festivalului va avea urmatoarea succesiune:
In data de 2 septembrie 2013 va avea loc tragerea la sorti, in statiunea Jupiter.
•    ziua 1: 2 septembrie cazarea si tragerea la sorti
•    ziua 2: 3 septembrie Sectiunea de interpretare  categoria de varsta 6 -  9 ani / 10  -14 ani + recital
•    ziua 3: 4 septembrie Sectiunea de interpretare  categoria de varsta  15 – 25 ani + recital
•    ziua 4: 5 septembrie Sectiunea de prezentare a creatiilor in prima auditie + recitaluri
•    ziua 5: 6 septembrie Sectiunea folclor categoria de varsta 6 -  9 ani / 10  -14 ani + recital
•    ziua 6: 7 septembrie Sectiunea folclor categoria de varsta  15 – 25 ani + ansambluri artistice
•    ziua 7: 8 septembrie Gala Laureatilor muzica usoara si folclor + Recitaluri
Conditiile de prezentare
•    Interpretii se vor prezenta in concurs cu piesa in varianta negativ orchestral pe suport digital (DAT), interpretarea vocala fiind obligatoriu redata pe viu. Negativul orchestral poate contine voci de sustinere (grup vocal) cu conditia ca acestea sa nu includa dublaje la linia vocala principala.
•    Fiecare concurent prezent la aceasta sectiune poate aduce pe scena orice sustinere artistica pe care o crede necesara (grup vocal, grup de acompaniament, dansatori etc.) pe propria cheltuiala, daca obtine acordul artistic al organizatorului.
In urma preselectiei juriul va admite in concurs un numar de 20  concurenti pentru fiecare categorie de la sectiunea interpretare, respectiv 20 concurenti la sectiunea creatie. Ordinea intrarii in concurs este hotarata de organizator din considerente legate de spectacol si nu poate fi supusa contestarii. Concurentii vor respecta intocmai precizarile organizatorilor cu privire la intrarea in concurs si repetitii.
Repertoriul
Cantecele interpretate  la preselectie pot face parte din orice categorie de muzica usoara. Candidatii selectati dupa inscriere se vor prezenta in fata juriului de preselectie cu piesa compusa de autori consacrati sau debutanti, in limba romana, sau o piesa din repertoriul romanesc si una din repertoriul international.
Obligatiile participantilor

1. S
a respecte clauzele regulamentului festivalului.
2. Sa semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator.
3. Sa semneze contractele de participare. Orice abatere de la oricare dintre aceste obligatii duce automat la eliminarea din concurs, fara drept de apel.
4. Pe durata participarii in concurs candidatilor le este interzis sa contacteze membrii juriului.
5. Cheltuielile de transport, cazarea si masa pe perioada festivalului vor fi suportate de catre concurenti.
6. Sa respecte regimul pentru traseul firesc al oricarei revendicari prin manifestarea in scris a nemultumirii sub forma CONTESTATIEI (cand este cazul si faptul este motivat, argumentat etc.)

Auditia Taxa de inscriere la preselectie este 100 RON. Auditia pentru participare concurs este de 100 RON si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la Jupiter. Coregrafia este asigurata de organizator, este obligatorie si costa 100 RON. Concurentii vor achita 100 RON pentru filmarea si promovarea concursului.
Orice abatere de la oricare dintre aceste obligatii duce automat la eliminarea din concurs, fara drept de apel.
Obligatiile organizatorilor
1. Organizeaza, pune la dispozitie sala de spectacole, spatiile de repetitie si cabinele necesare desfasurarii festivalului.
2. Asigura buna desfasurare a preselectiilor si impartialitatea acestora.
3. Asigura paza si protectia pe toata durata festivalului, inclusiv in timpul repetitiilor, prin interzicerea accesului presei si a fotoreporterilor in culisele scenei, cu exceptia televiziunii si a radioului acreditate.
4.
Asigura corectitudinea centralizarii voturilor pentru clasamentele partiale si finale.
5. Asigura premiile acordate pe diferite sectiuni.
6. Premiile pot fi in bani, servicii sau produse.
7. Asigura cazare, masa si transport pentru reprezentantii organizatorului, producatorului si a invitatilor care participa la preselectii.
8. Cazarea, masa si transportul concurentilor pe intreaga durata a festivalului este suportata de catre acestia.
9. Acreditari: In vederea acreditarii, institutiile media vor transmite o cerere de acreditare online pe www.festivalultineretii.ro sau la PR Manager Daniela Mironov Banuta tel: 0724768112, danielamironov@yahoo.com. Se acrediteaza un reporter si un fotoreporter de institutie media. Primele 7 acreditari depuse vor beneficia de cazare si masa (in camere duble).,

Specificam ca acesta este un concurs si nu este organizat in regim de tabara. Responsabilitatea participarii concurentului minor cade in sarcina tutorelui legal, a insotitorului si nu a organizatorilor.
Juriul
Juriul se compune din personalitati de marca ale muzicii usoare romanesti si internationale, membri ai Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor, redactori radio, TV, personalitati culturale locale. Activitatea juriului va fi coordonata de un Presedinte, desemnat dintre membrii acestuia. Presedintele juriului de concurs se va afla si in juriile ce vor asigura preselectiile.  La sectiunea creatie in cazul in care un membru al juriului are piesa in concurs, acesta nu va acorda nota, in acest caz nota acordata de presedintele de juriu se va dubla.
Daca presedintele de juriu are o piesa in concurs, acesta nu va nota melodia respectiv, ci se va lua nota maxima si minima de la ceilalti membrii ai juriului si se va face o medie intre acestea, rezultand nota finala.
Criteriile de jurizare vor avea in vedere calitatile vocale, tehnica vocala, tehnica interpretativa, prezenta scenica, perspectiva de a avea o cariera in domeniu. Deciziile juriului sunt inapelabile. Juriul poate decide sa nu acorde unul din premii.

•    Relatii suplimentare se pot obtine la telefonul 0731.468.914 zilnic intre orele  12 – 16, persoana de contact Stoica Viorel, e-mail
office@festivalultineretii.ro sau viorelstoicacd@yahoo.com. PR Manager Daniela Mironov Banuta tel: 0724768112, danielamironov@yahoo.com.

Regulamentul Concursului de Muzica Populara Festivalul Tineretii” 2013

1. Structura festivalului
Asociatia Culturala Daria’S, detinatorul licentei, si Manifest Events S.R.L., in parteneriat cu Primaria Municipiului Mangalia, organizeaza in perioada 2 septembrie - 8 septembrie 2013 festivalul de muzica populara deschis tinerilor din tara si din strainatate cu varsta cuprinsa intre 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 - 25 ani, avand ca scop descoperirea si lansarea de noi talente, inclusiv reprezentanti ai comunitatilor interetnice din Romania. In finala vor participa 15 concurenti pe fiecare categorie de varsta.
Organizatorii pot mari numarul de participanti cu pana la 10 concurenti in cazul in care mai multi candidati se vor califica la punctaj egal.
Festivalul se desfasoara pe sectiuni:
•    Sectiunea solisti vocali
•    Sectiunea solisti instrumentisti
•  Sectiunea dansuri populare;
2. Perioada 2 septembrie - 8 septembrie  2013  in statiunea  Jupiter
3. Scopul Festivalului
Festivalul isi propune sa descopere, sa incurajeze si sa promoveze tinerele talente din domeniul interpretarii si creatiei muzicii traditonale romanesti, sa dezvolte relatiile culturale interetnice, sa pastreze identitatea culturala a fiecarei etnii si sa promoveze valorile acestora pe plan national si international.
4. Preselectia Festivalului de Muzica Populara
Asociatia Culturala Daria’S, detinatorul licentei, si Manifest Events S.R.L. organizeaza preselectiile in tara conform unui grafic de desfasurare care va fi adus la cunostinta de catre organizatori prin afisarea pe site-ul acestuia si prin alte mijloace de informare: inspectorate scolare, scoli populare arta, centre de creatie, palatele copiilor, centre studentesti, mass-media: radio, televiziune.
Inscrierea la concurs:
In vederea participarii la Festivalul de Muzica Populara, fiecare solist participant va completa si va atasa la dosar:
- Fisa de inscriere, care se descarca de pe site
www.festivalultineretii.ro
- Declaratia, care se descarca de pe site
www.festivalultineretii.ro
- Piesa acompaniata de orchestra, partiturile sau materialul muzical inregistrat pe suport audio, fiind pregatiti sa interpreteze live doua piese (o doina si o piesa ritmata)
- Copie dupa cartea de identitate, certificat de nastere, pasaport (dupa caz)
- CV
- Fotografii in costum popular
- Taxa de auditie
Dosarul se va expedia pe adresa Asociatia Culturala Daria’S cu sediul in Bucuresti, Str. Gorunului nr.21, sector 1, cod 012625 pana la data de 21 iulie 2013 ultima zi de preselectie sau la locul preselectiei. Preselectia finala va avea loc in data de 31 iulie 2013 la Bucuresti. La preselectia finala vor participa doar concurentii care sunt la baraj.
Preselectia se va desfasura in doua etape
Etapa I preselectia zonala:

Prima etapa a preselectiei se face online pe baza materialelor audio si video transmise de concurenti.
Concurentii vor transmite 2 piese, o doina si o piesa ritmata.
Concurentii pot participa la preselectie in una din zonele de preselectie afisate pe site. La preselectie concurentii trebuie sa se prezinte in costum popular.
Etapa II preselectia finala:
- In urma centralizarii notelor la nivel national, in faza de preselectie finala se vor prezenta doar concurentii care intra la baraj. Pe site-ul festivalului www.festivalultineretii.ro vor fi afisati concurentii calificati in faza finala la Jupiter si concurentii care vor participa la faza finala de preselectie de la Bucuresti. Concurentii care nu se regasesc pe tabelul afisat pe site in urma centralizarii notelor nu sunt calificati. Concurentii care nu sunt calificati pot participa in tabara muzicala organizata pe perioada festivalului. Conditiile de participare in tabara sunt afisate pe site.
Participantii din tabara au acces gratuit in Teatrul de Vara Jupiter.
Sectiunea dansuri populare
Grupurile si formatiile de dansuri vor prezenta o suita de dansuri specifica zonei. Durata maxima 4-6 minute
Sectiunea grupuri vocale
Grupurile vocale vor prezenta, obligatoriu, doua cantece. Durata maxima 3-5 minute.
Sectiunea instrumentala
Fiecare concurent va prezenta, obligatoriu, doua piese (suite orchestrale) instrumentale, de factura diferita. Durata: minim 5 minute, maxim 8 minute.

Auditia preselectiei in suma de 100 RON este nerambursabila, iar plata acesteia se efectueaza pana in ziua preselectiei, catre: S.C. MANIFEST EVENTS S.R.L., J40/7510/2010 ; RO27256150 , Banca Comerciala Romana Sucursala Dr. Felix Bucuresti cod IBAN: RO12RNCB0592117518090001, sau la locul preselectiei. Pentru grupuri sau ansambluri artistice pana la 10 persoane se achita o taxa de 30 RON/persoana, peste 10 persoane se achita o taxa de 25 RON/persoana.

IN ATENTIA CANDIDATILOR:
Conditiile de participare la sectiunile festivalului sunt urmatoarele:
•    participantii NU trebuie sa fi obtinut Marele Premiu la o editie anterioara a acestui festival;
•    pot participa la concurs numai interpreti amatori, fara sa fie angajati cu carte de munca la un ansamblu artistic profesionist;
•    varsta cuprinsa intre 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -25 ani;
•    repertoriul din zona folclorica de provenienta a concurentului;
•    o piesa culeasa de concurent interpretata fara acompaniament orchestral (doina sau balada);
•    o piesa autentica reprezentativa din zona etnofolclorica a concurentului interpretata cu acompaniament orchestral sau negativ;
•    este obligatoriu (va fi unul din criteriile de apreciere si notare a interpretilor) ca portul popular sa corespunda zonei de provenienta a repertoriului pe care concurentul il expune in prestatia artistica.
La preselectie si la concurs, participantii se vor prezenta cu actul de identitate, fisa de inscriere completata si partiturile cantecelor.
Ordinea intrarii in concurs se stabileste de catre organizatori din considerente legate de spectacol si nu poate fi supusa contestarii.
In alegerea repertoriului se va tine seama de autenticitatea pieselor folclorice, de valoarea artistica si de diversitatea lor ritmica si melodica.
5. Obligatiile participantilor
1.    Sa respecte clauzele regulamentului festivalului.
2.    Sa semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator care face parte  integranta din prezentul  regulament.
3.    Sa semneze contractele de participare – care face parte integranta din prezentul regulament.
4.    Pentru orice neintelegere, incident, etc. se impune contactul direct cu reprezentantul organizatorilor sau cu presedintele juriului pentru o solutionare pe cale amiabila.
5.    Sa respecte regimul pentru traseul firesc al oricarei revendicari prin manifestarea in scris a nemultumirii sub forma CONTESTATIEI ( cand este cazul si faptul este motivat, argumentat, etc.)
Orice abatere de la oricare dintre aceste obligatii duce automat la eliminarea din concurs, fara drept de apel.

Taxa de participare concurs este de 100 RON si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la Jupiter. Concurentii vor achita 100 RON pentru filmarea concursului.
6. Obligatiile organizatorului
1.    Organizeaza si pune la dispozitie sala de spectacole, spatiile de repetitie si cabinele necesare desfasurarii festivalului;
2.    Asigura buna desfasurare a preselectiilor veghind la impartialitatea acestora;
3.    Asigura paza si protectia pe toata durata festivalului, inclusiv pe timpul repetitiilor;
4.    Asigura corectitudinea centralizarii voturilor pentru clasamentele partiale si finale;
5.    Asigura premiile sectiunilor in functie de gradul de atragere a sponsorilor.
6.    Asigura cazare, masa si transport pentru reprezentantii organizatorului, producatorului si pentru invitatii care participa la
preselectii.
7.   Cazarea, masa si transportul concurentilor pe intreaga durata a festivalului este suportata de catre acestia.
Specificam ca este vorba de participarea la un concurs international si nu este organizat in regim de tabara. Responsabilitatea participarii concurentului minor cade in sarcina tutorelui legal/ insotitor si nu a organizatorilor.
8.    Acreditari: In vederea acreditarii, institutiile media vor transmite o cerere de acreditare online pe www.festivalultineretii.ro sau la PR Manager Daniela Mironov Banuta tel: 0724768112, danielamironov@yahoo.com. Se acrediteaza un reporter si un fotoreporter de institutie media. Primele 7 acreditari depuse vor beneficia de cazare si masa in camere duble.
7. Juriul festivalului
Juriul este format din personalitati de seama din domeniul cercetarii si interpretarii folclorului romanesc (oameni de muzica, folcloristi, interpreti celebri, redactori muzicali, profesori, dirijori) si reprezentanti ai organizatorilor.
Criterii de jurizare:
•    calitatea vocii si a interpretarii
•    autenticitatea si valoarea artistica a pieselor
•    tinuta scenica
•    frumusetea si autenticitatea costumului popular purtat de interpret
Centralizarea rezultatelor finale obtinute in urma preselectiei este facuta de organizator.
Organizatorul are dreptul sa numeasca rezerve pe lista finalistilor, pentru situatiile in care un finalist a incalcat regulamentul sau nu mai poate participa.
Deciziile finale ale juriului sunt definitive si de necontestat.
8. Etapa finala. Desfasurarea concursului
Festivalul de Muzica Populara se va desfasura dupa urmatorul program:

In data de 2 septembrie 2013 va avea loc tragerea la sorti, in Statiunea Jupiter .
•    ziua 1: 2 septembrie cazarea si tragerea la sorti
•    ziua 2: 3 septembrie Sectiunea de interpretare  categoria de varsta 6 -  9 ani / 10  -14 ani + Recital
•    ziua 3: 4 septembrie Sectiunea de interpretare  categoria de varsta  15 – 25 ani + recital
•    ziua 4: 5 septembrie Sectiunea de prezentare a creatiilor in prima auditie + recitaluri
•    ziua 5: 6 septembrie Sectiunea folclor categoria de varsta 6 - 9 ani / 10  -14 ani + instrumental + recital
•    ziua 6: 7 septembrie Sectiunea folclor  categoria de varsta  15 – 25 ani + instrumental + ansambluri artistice
•    ziua 7: 8 septembrie Gala Laureatilor muzica usoara si folclor + Recitaluri

Clasificarea interpretilor se va face tinandu-se seama de autenticitatea si valoarea artistica a repertoriului, calitatea interpretarii, tinuta scenica si costumul popular.
Concurentii au obligatia sa respecte programul de repetitii, spectacole si alte activitati care fac parte din programul Festivalului, orice abatere de la acest program ducand la descalificarea automata a concurentului.
Acompaniamentul orchestral se face cu negativ.
Ordinea intrarii in concurs se stabileste de catre organizatori din considerente legate de spectacol si nu poate fi supusa contestarii.
Cheltuielile de cazare, masa si transport pentru reprezentantii organizatorului, producatorului si invitatilor din cadrul Festivalului vor fi suportate de organizator.
9. Premiile festivalului
Fiecare concurent va primi diploma de participare.
Trofeul festivalului «Vasile Gliga» va fi acordat unui singur participant care a intrunit cel mai mare punctaj din partea juriului, celui mai bun concurent, indiferent de sectiunea la care participa (solisti vocali sau instrumentisti).
Se vor acorda premiile I, II , III si cate 3 mentiuni pentru fiecare categorie de varsta.
Relatii suplimentare se pot obtine la telefonul 0731468914 zilnic intre orele  12 – 16, persoana de contact Stoica Viorel, e-mail office@festivalultineretii.ro , viorelstoicacd@yahoo.com. PR Manager Daniela Mironov Banuta tel: 0724768112, danielamironov@yahoo.com.